b vectra kwaal???

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum b vectra kwaal???

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #18079675
    stellema
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 July 2004

      Ik smeer er ook altijd een beetje vet op en ik heb het nog nooit meegemaakt dat er 1tje knapte.

      #18079676
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        @opelrulez1990 wrote:

        ik denk niet dat het een kwaaltje is van de B vectra, ik denk eerder foutieve montage..

        het is meestal het beste dat je kopervet op de bouten doet, vooral met dit klote weer.

        al die pekel is funest voor je auto, en al helemaal bij de wielen..

        neem bijvoorbeeld de alu ventieldopjes. beetje water en of pekel? kun je nieuwe ventielen erin zetten! krijg je niet meer normaal los..

        ook wielbouten kunnen nat en vies worden, dus het staal is sneller broos of het draad is vuil!

        vaak zelf genoeg meegemaakt met VAG auto,s, allemaal GEEN vet ertussen en de wielen vaak ranzig..

        owja alle wielbouten van opel zij vrijwel het zelfde, zit soms alleen verschil tussen lengtes als ik het goed heb.

        dus het ligt niet alleen aan de B vectra.

        NOOIT KOPER VET OP DE BOUTEN SMEREN!!!
        En wielbouten van opel en vag kan je niet met elkaar vergelijken, compleet ander materiaal.
        wielbouten van Vag moet je goed schoon maken anders rotten deze vast.

        De spoed van opel bouten blijft altijd mooi schoon.

        #18079677
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Ik heb ooit is de fout gemaakt, kopervet, kon toen 2 bouten wegsmijten,
          gewoon Vet, brak na de winter 1 bout..

          Nu gewoon borsteltje erlangs en gaan met die banaan..

          Willem

          #18079678
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            @opelrulez1990 wrote:

            ik denk niet dat het een kwaaltje is van de B vectra, ik denk eerder foutieve montage..

            kan me soms best kwaad maken om sommige reactie,s :angel :cry
            zonder dat t topic even gelezen wordt
            ik rijd al dik 20 jaar auto en daar voor al in de auto cross
            en dan zou ik niet weten hoe ik n wiel moet monteren ;) ;) king:
            heb echt best veel auto,s gehad ben de tel al kwijt zelfs als ik er over nadenk :hmmz
            en deze vectra is de eerste waar de bouten gewoon van knappen :shock: :shock: :thumbdown

            t ligt ook niet aan het vastrotten want de afgeknapte stukjes bout die nog in de naaf zitten draai je er zo uit
            draad is ook netjes schoon ;)
            dus je pekel verhaal is euuhh onzin :shock:
            op de zomer wielen heb ik inderdaad stalen ventielen met stalen dopjes
            ook probleemlooz ;) zonder kopervet ;) losdraaien kan gewoon met de hand
            auto wordt ook netjes schoongehouden dus ophoping van vuil is der niet bij ;)

            dus vertel me nu nog maar eens dat het niet aan de vectra of de bouten ligt
            enige wat ik kan bedenken is dat de uitlijning van de achteras mischien niet optimaal is????
            waardoor er andere krachten op de bouten zouden kunnen komen???

            kwaliteit van de bouten zou meekunnen spelen maar dan verklaar ik nog niet waroom die slotbout het ook begeven heeft

            het is meestal het beste dat je kopervet op de bouten doet, vooral met dit klote weer.

            al die pekel is funest voor je auto, en al helemaal bij de wielen..

            neem bijvoorbeeld de alu ventieldopjes. beetje water en of pekel? kun je nieuwe ventielen erin zetten! krijg je niet meer normaal los..

            ook wielbouten kunnen nat en vies worden, dus het staal is sneller broos of het draad is vuil!

            vaak zelf genoeg meegemaakt met VAG auto,s, allemaal GEEN vet ertussen en de wielen vaak ranzig..

            owja alle wielbouten van opel zij vrijwel het zelfde, zit soms alleen verschil tussen lengtes als ik het goed heb.

            dus het ligt niet alleen aan de B vectra.

            #18079679
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Zouden die krachten zo groot worden dan???

              hoe zou het dan gaan met Vlot bochtenwerk (daar is een goed uitgelijnde B met goede banden een kei in), op de voorwielen.

              Bij mij is bij de vorige vectra-B een bout gebroken bij een voorwiel, bij het loshalen..
              je zag wel aan de bout dat de roest er al vrij diep inzat.

              Willem

              #18079680
              arjontje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 March 2006

                @wim-v6 wrote:

                Zouden die krachten zo groot worden dan???

                hoe zou het dan gaan met Vlot bochtenwerk (daar is een goed uitgelijnde B met goede banden een kei in), op de voorwielen.

                Bij mij is bij de vorige vectra-B een bout gebroken bij een voorwiel, bij het loshalen..
                je zag wel aan de bout dat de roest er al vrij diep inzat.

                Willem

                Als het door de krachten komt dan moet ik continu afgebroken bouten hebben in de zomer.
                Ik heb nergens last van.

                #18079681
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Ik ook niet daarom..

                  maar ik heb 1x een bout gebroken had, waar de roest al eem mm of 2 in het staal zat.

                  willem

                  #18079682
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    @wim-v6 wrote:

                    Zouden die krachten zo groot worden dan???

                    geen idee/ ik zoek ook maar n verklaring???
                    want vind t nog steeds vreemd
                    ook die roestvorming wat jij post was bij m,n bouten niet an de orde??
                    dus ja wat kan t dan nog zijn??
                    anyway druk der n nieuw set in van t voorjaar
                    dan zalt wel weer n poosje goedgaan ;)

                    hoe zou het dan gaan met Vlot bochtenwerk (daar is een goed uitgelijnde B met goede banden een kei in), op de voorwielen.

                    Bij mij is bij de vorige vectra-B een bout gebroken bij een voorwiel, bij het loshalen..
                    je zag wel aan de bout dat de roest er al vrij diep inzat.

                    Willem

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.