Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › b vectra kwaal???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 december 2012 om 18:16 #18079675
Ik smeer er ook altijd een beetje vet op en ik heb het nog nooit meegemaakt dat er 1tje knapte.
16 december 2012 om 20:19 #18079676@opelrulez1990 wrote:
ik denk niet dat het een kwaaltje is van de B vectra, ik denk eerder foutieve montage..
het is meestal het beste dat je kopervet op de bouten doet, vooral met dit klote weer.
al die pekel is funest voor je auto, en al helemaal bij de wielen..
neem bijvoorbeeld de alu ventieldopjes. beetje water en of pekel? kun je nieuwe ventielen erin zetten! krijg je niet meer normaal los..
ook wielbouten kunnen nat en vies worden, dus het staal is sneller broos of het draad is vuil!
vaak zelf genoeg meegemaakt met VAG auto,s, allemaal GEEN vet ertussen en de wielen vaak ranzig..
owja alle wielbouten van opel zij vrijwel het zelfde, zit soms alleen verschil tussen lengtes als ik het goed heb.
dus het ligt niet alleen aan de B vectra.
NOOIT KOPER VET OP DE BOUTEN SMEREN!!!
En wielbouten van opel en vag kan je niet met elkaar vergelijken, compleet ander materiaal.
wielbouten van Vag moet je goed schoon maken anders rotten deze vast.De spoed van opel bouten blijft altijd mooi schoon.
16 december 2012 om 20:23 #18079677Ik heb ooit is de fout gemaakt, kopervet, kon toen 2 bouten wegsmijten,
gewoon Vet, brak na de winter 1 bout..Nu gewoon borsteltje erlangs en gaan met die banaan..
Willem
16 december 2012 om 21:05 #18079678AnoniemLid sinds:
1 January 1970@opelrulez1990 wrote:
ik denk niet dat het een kwaaltje is van de B vectra, ik denk eerder foutieve montage..
kan me soms best kwaad maken om sommige reactie,s :angel :cry
zonder dat t topic even gelezen wordt
ik rijd al dik 20 jaar auto en daar voor al in de auto cross
en dan zou ik niet weten hoe ik n wiel moet monteren ;) ;) king:
heb echt best veel auto,s gehad ben de tel al kwijt zelfs als ik er over nadenk :hmmz
en deze vectra is de eerste waar de bouten gewoon van knappen :shock: :shock: :thumbdownt ligt ook niet aan het vastrotten want de afgeknapte stukjes bout die nog in de naaf zitten draai je er zo uit
draad is ook netjes schoon ;)
dus je pekel verhaal is euuhh onzin :shock:
op de zomer wielen heb ik inderdaad stalen ventielen met stalen dopjes
ook probleemlooz ;) zonder kopervet ;) losdraaien kan gewoon met de hand
auto wordt ook netjes schoongehouden dus ophoping van vuil is der niet bij ;)dus vertel me nu nog maar eens dat het niet aan de vectra of de bouten ligt
enige wat ik kan bedenken is dat de uitlijning van de achteras mischien niet optimaal is????
waardoor er andere krachten op de bouten zouden kunnen komen???kwaliteit van de bouten zou meekunnen spelen maar dan verklaar ik nog niet waroom die slotbout het ook begeven heeft
het is meestal het beste dat je kopervet op de bouten doet, vooral met dit klote weer.
al die pekel is funest voor je auto, en al helemaal bij de wielen..
neem bijvoorbeeld de alu ventieldopjes. beetje water en of pekel? kun je nieuwe ventielen erin zetten! krijg je niet meer normaal los..
ook wielbouten kunnen nat en vies worden, dus het staal is sneller broos of het draad is vuil!
vaak zelf genoeg meegemaakt met VAG auto,s, allemaal GEEN vet ertussen en de wielen vaak ranzig..
owja alle wielbouten van opel zij vrijwel het zelfde, zit soms alleen verschil tussen lengtes als ik het goed heb.
dus het ligt niet alleen aan de B vectra.
16 december 2012 om 22:12 #18079679Zouden die krachten zo groot worden dan???
hoe zou het dan gaan met Vlot bochtenwerk (daar is een goed uitgelijnde B met goede banden een kei in), op de voorwielen.
Bij mij is bij de vorige vectra-B een bout gebroken bij een voorwiel, bij het loshalen..
je zag wel aan de bout dat de roest er al vrij diep inzat.Willem
17 december 2012 om 06:46 #18079680@wim-v6 wrote:
Zouden die krachten zo groot worden dan???
hoe zou het dan gaan met Vlot bochtenwerk (daar is een goed uitgelijnde B met goede banden een kei in), op de voorwielen.
Bij mij is bij de vorige vectra-B een bout gebroken bij een voorwiel, bij het loshalen..
je zag wel aan de bout dat de roest er al vrij diep inzat.Willem
Als het door de krachten komt dan moet ik continu afgebroken bouten hebben in de zomer.
Ik heb nergens last van.20 december 2012 om 21:16 #18079681Ik ook niet daarom..
maar ik heb 1x een bout gebroken had, waar de roest al eem mm of 2 in het staal zat.
willem
21 december 2012 om 15:48 #18079682AnoniemLid sinds:
1 January 1970@wim-v6 wrote:
Zouden die krachten zo groot worden dan???
geen idee/ ik zoek ook maar n verklaring???
want vind t nog steeds vreemd
ook die roestvorming wat jij post was bij m,n bouten niet an de orde??
dus ja wat kan t dan nog zijn??
anyway druk der n nieuw set in van t voorjaar
dan zalt wel weer n poosje goedgaan ;)hoe zou het dan gaan met Vlot bochtenwerk (daar is een goed uitgelijnde B met goede banden een kei in), op de voorwielen.
Bij mij is bij de vorige vectra-B een bout gebroken bij een voorwiel, bij het loshalen..
je zag wel aan de bout dat de roest er al vrij diep inzat.Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.