Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › b-stijlscheur bij corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2009 om 17:54 #17211272AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hoi mensen.
Ik loop al een tijdje met een vraag. Bij de corsa B komt de befaamde bstijlscheur vaak voor. Zelf ton ik nog een b had, had ik er geen last van(bj2000) Nou heb ik me laten vertellen dat ze vanaf medio 98/99 hier tegen beschermd zijn fabriek af. Opeldealer zelf zegt van niet, maar 2 andere garagehouders zeggen weer van wel. Wie kan hier uitsluitsel over bieden? Stiekem zit ik weer aan een B te denken maar ook al is t geen afkeur voor apk, toch liever zonder dan met dus wie helpt me??
9 augustus 2009 om 19:01 #17509704Vanaf 96 dacht ik? zijn ze verstevigd op dat punt.
Ik heb diverse Corsatjes in de werkplaats gehad. Na bouwjaar 96 rotten ze een stuk minder hard.
Bij sommige voor 96 geen scheurtjes ontdekt (Zeldzaam:P)9 augustus 2009 om 19:06 #17509705De mijne uit “96 had er wel last van. Is goed gerepareerd voordat deze is overgespoten, dat was een beste klus voor de schade hersteller, maar nu gebeurd het iig niet meer.
Die van mn broertje uit ’97 had er geen last van…..
9 augustus 2009 om 19:34 #17509706de 93′ van me ma heeft er geen last van:thumbup
10 augustus 2009 om 06:53 #17509707mijn 93 er helaas wel
zou het verschilmaken met of zonder dakraam ?
10 augustus 2009 om 07:39 #17509708origineel gepost door Fearless
Vanaf 96 dacht ik? zijn ze verstevigd op dat punt.
Ik heb diverse Corsatjes in de werkplaats gehad. Na bouwjaar 96 rotten ze een stuk minder hard.
Bij sommige voor 96 geen scheurtjes ontdekt (Zeldzaam:P)mijne uit 1997 heeft ze wel hoor aan beide kanten :(
10 augustus 2009 om 07:56 #17509709mijn 97ér heeft er geen last van, alleen last van roest bij de achterwisser :(
10 augustus 2009 om 09:54 #17509710Mijn Corsa b (met dakraam) had er eerst geen last van, nu helaas wel.
10 augustus 2009 om 10:54 #17509711Mijn Ex GSI van ’93 had er wel last van, de Ex GSI uit ’94 (met dakraam) van mijn vriendin had er geen last van.
De 1.4 16v uit ’97 (met dakraam) van mijn ex zwager :P heeft er wel last van maar die heb ik al eens gelast en sindsdien geen problemen meer. Deze laatste is wel extreem verlaagd en ik vermoed dat dit er ook wel mee te maken heeft.10 augustus 2009 om 11:02 #17509712Gewoon van buitenaf gelast?
Dit wil ik zelf ook nog even proberen bij de mijne. Zelfs zonder er mee te rijden komt het weer door de lak heen. Had deze al eens dicht geplamuurd…10 augustus 2009 om 12:39 #17509713mijn corsa A heeft t wel overigens..
10 augustus 2009 om 14:00 #17509714origineel gepost door Fearless
Gewoon van buitenaf gelast?
Dit wil ik zelf ook nog even proberen bij de mijne. Zelfs zonder er mee te rijden komt het weer door de lak heen. Had deze al eens dicht geplamuurd…Jep, het scheurtje een beetje uitgefreesd (zeg maar een V van gemaakt) en daar een mooi stevig rupsje ingelegd.. Het was in eerste instantie bedoeld om destijds even door de APK heen te komen, maar dat is nu 3 jaar geleden en het zit nog steeds prima!:jerry
12 augustus 2009 om 17:33 #17509715mijnes heb het niet. ziet er ook niet naar uit da het snel gaat gebeuren. Net hoe hard je je deur dicht gooit.
Heb mij ook laten vertellen dat deze corsa’a behoorlijk corderen (als ik het goed zeg) Dus als je schuin een heuvel oprijd dat de auto wringt. Ik denk dat het een combi is van hard scheun op een heuvel rijden, en hard de deur dicht gooien.13 augustus 2009 om 18:03 #17509716die van ons moederlief uit 1995 33x.xxx km met dakraam heeft t ook aan bijrijderszijde.
24 september 2010 om 21:28 #17509717mijnes ald 93er heeft er nog last van. maar binnekort niet meer:p
corsageak
24 september 2010 om 23:37 #17509718mijn 97er had er ook last van
25 september 2010 om 07:19 #17509719mijn eerste b uit 95 had er geen last van
mijn tweede uit 94 wel aan 2 kanten
en die wat ik nu heb uit 97 heeft het ook aan beide kanten25 september 2010 om 07:37 #17509720origineel gepost door robert_corsa
mijnes heb het niet. ziet er ook niet naar uit da het snel gaat gebeuren. Net hoe hard je je deur dicht gooit.
Heb mij ook laten vertellen dat deze corsa’a behoorlijk corderen (als ik het goed zeg) Dus als je schuin een heuvel oprijd dat de auto wringt. Ik denk dat het een combi is van hard scheun op een heuvel rijden, en hard de deur dicht gooien.zoeits heet Torderen, ofwel Wringen of buigen.
daar komt ook de naam torsie as / stang vandaan, je stabilisator bijvoorbeeld, is gemaakt om te torderen.
Ben je wel eens met een goed stug geveerde corsa-B een randje op gereden, dan weet je wat torderen is, alles in de auto begint spontaan te leven en geluid te maken (alle bekapping en zo.
heb het met de combo al best wel, alleen deze zal niet scheuren in de B stijl, die is effe een stukkie steviger als bij de ovrige corsa’s de laadbak zit daar namelijk aan de Corsa Carroserie gelast.
Hard de deur dicht gooien is niet eens het grootste probleem,
met stugge vering zal je meer druk op de B-stijl zetten.Willem
25 september 2010 om 09:01 #17509721ik heb nog nergens last van, binnekort wel een schroefset eronder dus mischien dat tie dan wel scheurt maarja dat zie ik dan wel haha
27 september 2010 om 15:43 #17509722Heb helaas wat meer roest dan dat..
Deur stijlen ook
Onder bij de deur (bestuurderskant)
Moterkap (voor)
Achterklep (rechtsonderaan niet bij de ruitewisser)27 september 2010 om 16:06 #17509723moet je aan de binnekant lassen heb je er nooit meer last van
eerst een stuk er uit slijpen van de binnen stijl en dan kun je er goed bij te lassen
en dan het stuk binnenstijl er weer in
scheurt hij niet weer
27 september 2010 om 16:30 #17509724Ik laat hem voorlopig lekker zo zitten…….het valt mij niet meer op en voor de apk hoeft het ook niet meer:D
29 september 2010 om 10:38 #17509725mijn corsa van ’94 heeft die scheurtjes ook
29 september 2010 om 18:44 #17509726He hallo allemaal ik heb er twee een van 93 een gsi en een van 94 ook een gsi en ze hebben het alle twee .
Ik werk in een autoschade bedrijf en heb 7 jaar terug een van de twee op nieuw gelast en gespoten dat is nog steeds goed .
Trouwens werden ze bij Opel ook wel eens gerepareerd dan werd er aan de binnen zijde een rond gat geboord en er werd een twee componenten in gespoten.
Ja wat wil je he mat al die power.:thumbup:thumbup:thumbupMvg corsa k
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.