B-kadett Remmen trommel voor

Forumindex Forums Modellen Kadett B-kadett Remmen trommel voor

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    rpjverhoev

hey kadett rijders…

ik zat es te denken.. ik ben met mn B kadett bezig, en de remmen vind ik maar belabberd.. is het mogelijk dat ik er een grotere hoofdremcilinder opzet, aangezien de auto niet veel weegt zou het niet veel uit moeten maken voor de kracht die ik met mn voeten uit moet oefenen, maar hij remt altijd pas onderaan de slag…ik kan de remmen zo scherp afstellen als ik wil maar het blijft een beetje slap…

hoe denken jullie hierover??

mvg rene

Jurgen
      Deelnemer

Remmen ook al goed ontlucht? Rempotje zit vol?

veldhuizen
        Deelnemer

heb je er al wel een rembekrachtiger op zitten? dit scheelt ook behoorlijk;)

robbyrood
          Deelnemer

Veranderen naar schijven voor, anders remt het niet ,wat je ook doet!
            Heb ooit in de garage 1992 eens een B-kadett gedaan omdat ik de enige was die nog iets van het oude spul wist, met de nokken netjes afgesteld, remde aardig, klant kwam na een week terug, hij remt weer zo raar, ja toen waren de remcilinders lek….
            Dus ga maar op jacht naar C -spul!Met! rembekrachtiger!!!

olafspoolder
            Deelnemer

Let op!

C-kadett remmen passen niet op een B-kadett. Om je B-kadett om te bouwen naar schijfremmen heb je de fusees van een B-kadett of een Opel GT nodig. Voor de remklauwen heb je meerdere opties, bv de achterklauwen van een opel calibra, achterklauwen van een monza en volgens mij ook nog van een mercedes (welk type weet ik zo niet meer). Maar hiervoor is heel veel mogelijk.

De rembekrachtiger heb je dus ook nodig van een B-kadett of van een A1-Corsa.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groeten Olaf

rpjverhoev

Hmmm ombouw naar schijven zie ik eigelijk niet zo zitten…dit omdat ik dan mn kleine wieltjes moet vervangen voor een groter type…

en idd olaf, ik kan niet dat C spul 1 op 1 overzetten. heb ik al gekeken bij mijn C1 das net iets anders..

de rembekrachtiger heb je alleen nodig als je geen beenspieren hebt ;) maar die heb ik genoeg…

en de cilinders heb ik net allemaal vervangen, dus daar ken het ook niet aan liggen…(als het goed is)

daarom zat ik te denken aan een cilinder dat meer remvloeistof verpompt, maar daar zijn geen ervaringen mee zie ik.

cornel

origineel gepost door rpjverhoev
                  Hmmm ombouw naar schijven zie ik eigelijk niet zo zitten…dit omdat ik dan mn kleine wieltjes moet vervangen voor een groter type…

Ik denk dat het niet helemaal waar is want ik heb zelf verbrede sr velgen(13 inch) met schijfremmen van een c kadett
                  en dat past ook

olafspoolder
                  Deelnemer

Als je de overstap maakt naar schijfremmen zul je ook moeten overstappen naar 13 inch velgen. De 12 inch zijn gewoon te klein en dat past dus niet.

En Cornel,

Zo als het bij jou is aangepast naar een C-kadett voor-as dat is wel heel goed voor de wegligging maar ook heeeel erg veeel werk. :D

Groeten Olaf

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.