Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › B-corsa remprobleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2011 om 11:23 #17231269
Hallo,
Ik zit met een probleem
bij de winterbandenwissel zag ik remblokken voor ver op waren!
Deze dus vervangen door feroda ds blokken die gezet op me brembo max schijven,Nu rij ik na een 150 km met een snelheid van 130 en moet remmen ik doe dat langduring en toen trapte ik door de rem heen! en hij stonk heel erg. en geen remdruk amper
Dag erna ik ga rijden en ik rem remt die vol op de achteremmen en trekt na 1 kant…
dus heb ik de voorremblokken vervangen voor ebc redstuff blokken.
En nu…
Als ik de auto start is de eerste paar x remmen veel druk daar remt heel goed en snel, na een paar x word de remkracht duidelijk minder, wat kan dit wezen? en soms lijkt die wel goed te remmen en soms niet
remmen zijn ontlucht geworden bij het eropzetten ebc redstuffs
groetjes
18 januari 2011 om 13:02 #17800302Heb je de remvloeistof al vervangen? Een paar potjes DOT-4 olie kost geen ruk.
Even het hele systeem leeg laten lopen en weer vullen+ontluchten.Hoe warm zijn je remmen trouwens? Ga eens 10km door de stad rijden en voel dan eens hoeveel warmte er van je remmen komt.
Het kan zomaar dat de boel te warm wordt en de remvloeistof gaat koken. Na een paar keer koken is de remvloeistof ook fucked en moet het vervangen worden.Heb dat ooit eens gehad op m’n Corsa. Kon in hartje winter m’n handen warmen door m’n handen naast het wiel te houden. En dat is niet goed…
Helaas toen te lang mee door gekacheld tot de hele klauw verneukt was en vervangen moest worden. Totaal vastgelopen remzuiger, scheve schijven en schuin afgeschaafde blokken…18 januari 2011 om 13:42 #17800303hallo,
ik ben even gaan rijden maar de velgen voelden lauw tot koud aan! de dot4 heb ik laatst al doorgeflushed, kan t niet zijn dat hoofdremcillinder erdoorheen is gegaan? blokjes lopen niet aan enzo! als ik 1 km rijd en ik rem 3 x is bij de derde x remdruk duidelijk minder al… hij blijft wel remmen maar t voelt anders aan
18 januari 2011 om 15:34 #17800304hoofdremcilinder overleden…?
18 januari 2011 om 15:46 #17800305maar ik kan gewoon nog remmen met hem….
18 januari 2011 om 16:42 #17800306Ben je puur alleen aan de voorkant bezig geweest?
Nieuwe remschijven en blokken moeten altijd wat inwerken en zullen ook in het begin nooit volgas kunnen remmen.
Maar daarom mag het pedaal nog niet zover weg zakken. Dat zal niet aan je schijven en blokken liggen. Want dat is immers nieuw spul…Vaak is de boel achterin de trommelremmen niet goed gesteld. En werkt dat automatische opspansysteem niet zuiver meer. Je moet ze zover uitelkaar draaien zodat de trommel er net iets strak over heen komt. De handrem moet je dan eerst even goed terugstellen en later weer fatsoenlijk afstellen.
Als dat verder goed is zou je hem eens opnieuw ontluchten kunnen.
Mischien heb je met de nieuwe blokken te hard willen remmen? Dan kan het spul goed warm worden en dat vind de remolie ook niet fijn.Ik zou hem achter eens los halen en daar de boel bekijken, remcilinders op lekkage testen en de boel goed afstellen.
18 januari 2011 om 16:44 #17800307Je hoofdremcilinder is te testen door hem zonder lopende motor een paar keer op de rem te trappen.
Pedaal wordt dan hard, vervolgens start je de motor met de rem vastgehouden.
Als de motor loopt zal het pedaal wegzakken. Dan is het goed.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.