B-corsa remprobleem

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel B-corsa remprobleem

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231269
    richardschaeks
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2008

      Hallo,

      Ik zit met een probleem
      bij de winterbandenwissel zag ik remblokken voor ver op waren!
      Deze dus vervangen door feroda ds blokken die gezet op me brembo max schijven,

      Nu rij ik na een 150 km met een snelheid van 130 en moet remmen ik doe dat langduring en toen trapte ik door de rem heen! en hij stonk heel erg. en geen remdruk amper

      Dag erna ik ga rijden en ik rem remt die vol op de achteremmen en trekt na 1 kant…

      dus heb ik de voorremblokken vervangen voor ebc redstuff blokken.

      En nu…

      Als ik de auto start is de eerste paar x remmen veel druk daar remt heel goed en snel, na een paar x word de remkracht duidelijk minder, wat kan dit wezen? en soms lijkt die wel goed te remmen en soms niet

      remmen zijn ontlucht geworden bij het eropzetten ebc redstuffs

      groetjes

      #17800302
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Heb je de remvloeistof al vervangen? Een paar potjes DOT-4 olie kost geen ruk.
        Even het hele systeem leeg laten lopen en weer vullen+ontluchten.

        Hoe warm zijn je remmen trouwens? Ga eens 10km door de stad rijden en voel dan eens hoeveel warmte er van je remmen komt.
        Het kan zomaar dat de boel te warm wordt en de remvloeistof gaat koken. Na een paar keer koken is de remvloeistof ook fucked en moet het vervangen worden.

        Heb dat ooit eens gehad op m’n Corsa. Kon in hartje winter m’n handen warmen door m’n handen naast het wiel te houden. En dat is niet goed…
        Helaas toen te lang mee door gekacheld tot de hele klauw verneukt was en vervangen moest worden. Totaal vastgelopen remzuiger, scheve schijven en schuin afgeschaafde blokken…

        #17800303
        richardschaeks
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 October 2008

          hallo,

          ik ben even gaan rijden maar de velgen voelden lauw tot koud aan! de dot4 heb ik laatst al doorgeflushed, kan t niet zijn dat hoofdremcillinder erdoorheen is gegaan? blokjes lopen niet aan enzo! als ik 1 km rijd en ik rem 3 x is bij de derde x remdruk duidelijk minder al… hij blijft wel remmen maar t voelt anders aan

          #17800304
          black champion
            Lid sinds:
            18 July 2004

            hoofdremcilinder overleden…?

            #17800305
            richardschaeks
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2008

              maar ik kan gewoon nog remmen met hem….

              #17800306
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Ben je puur alleen aan de voorkant bezig geweest?

                Nieuwe remschijven en blokken moeten altijd wat inwerken en zullen ook in het begin nooit volgas kunnen remmen.
                Maar daarom mag het pedaal nog niet zover weg zakken. Dat zal niet aan je schijven en blokken liggen. Want dat is immers nieuw spul…

                Vaak is de boel achterin de trommelremmen niet goed gesteld. En werkt dat automatische opspansysteem niet zuiver meer. Je moet ze zover uitelkaar draaien zodat de trommel er net iets strak over heen komt. De handrem moet je dan eerst even goed terugstellen en later weer fatsoenlijk afstellen.

                Als dat verder goed is zou je hem eens opnieuw ontluchten kunnen.
                Mischien heb je met de nieuwe blokken te hard willen remmen? Dan kan het spul goed warm worden en dat vind de remolie ook niet fijn.

                Ik zou hem achter eens los halen en daar de boel bekijken, remcilinders op lekkage testen en de boel goed afstellen.

                #17800307
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Je hoofdremcilinder is te testen door hem zonder lopende motor een paar keer op de rem te trappen.

                  Pedaal wordt dan hard, vervolgens start je de motor met de rem vastgehouden.

                  Als de motor loopt zal het pedaal wegzakken. Dan is het goed.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.