B Corsa APK

Forumindex Forums Modellen Corsa B Corsa APK

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243461
    Teake1990
      Lid sinds:
      5 July 2011

      Hallo beste forumers.

      Mijn vriendin heeft een B-Corsa en ik had een aantal vraagjes.

      Haar motor word langzaam warm, kachel word heet, en motor temp komt net uit het hoekje.
      nu zat ik zelf te deken om een andere thermostaat te monteren omdat deze waarschijnlijk open blijft staan.
      enige keer dat ik de motor op ~90-100C heb gezien was tijdens filerijden met een buiten temp van ~27C

      tevens doet haar complete kachel verlichting het niet, dit heeft 1x gebrand maar ook nooit meer.
      zijn deze pitten makelijk te vervangen? Aanjagerpaneel + Asbak

      tevens vergeet haar autoradio telkens de zenders, en liedje welke hij afspeelde.
      dit kan ik oplossen door een continu stroom te monteren in de iso stekker op de geheugen pin van de radio?

      Tevens is haar Alarm licht schakelaar kapot (APK), zijn deze makkelijk te vervangen?

      ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

      #17944949
      Jurgen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2007

        – probleem 1 klinkt idd als een thermostaat probleempje, welke motor zit er in? verschilt nogal bij de corsa’s of dit makkelijk of moeilijk is.
        – Kachelverlichting is een hele unit, en volgens mij moet het halve dashboard eruit heb ik wel eens gehoord. Er staat hier ergens op het forum een “How to” om het dashbord te demonteren, even zoeken met de zoekfunctie.
        – De radio moet je er even uithalen, waarschijnlijk kun je in de stekker die erachter zit, even de plusdraad van het contact en constante plus omwisselen. Rood en geel moet je dan even omwisselen.
        – Alarmlichtschakelaar, zie de kachelverlichting. Waarschijnlijk gewoon eruit wippen.

        Succes!

        #17944950
        Teake1990
          Lid sinds:
          5 July 2011

          Motor durf ik zo niet te zeggen, zal ik vandaag of morgen even moeten kijken.
          thermostaten zijn meestal vrij makkelijk te vervangen, maar ik zal vanmiddag het motor nummer wel even opzoeken.

          okee dat is wel balen, of halve dashbord eruit, of handen kapot friemelen dus..
          nouja, ben het een en ander als daf monteur gewend.

          zaterdag maar even kijken dan.
          alvast bedankt ;)

          #17944951
          corsaracer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 January 2005

            om de kachelverlichting te wisselen hoef je niet het hele dashbord eruit te halen gelukkig maar het is wel ff priegelwerk.

            hier kun je vinden hoe het los kan krijgen –> http://www.corsatuningclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=36

            #17944948
            2e-c14nz
              Lid sinds:
              5 June 2009

              Ik haak gelijk even in, wanneer je de lampjes gaat vervangen van je middenconsole, neem er dan wel de tijd voor, en doe het echt met beleid :)

              Moet je nu trouwens leds met of zonder weerstand halen? Had leds met weerstandjes maar m’n zekering bleef springen, weet niet of het aan de leds lag of aan iets anders..

              #17944952
              bandido
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 February 2010

                Mooi klusje ja die kachelverlichting.
                Heb ik een paar maanden geleden gedaan.
                Het uitbouwen van middelconsole had ik in 1 uur gepiept, maar het inbouwen :swear

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.