Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › B ascona opknappen *update* 9
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2008 om 03:53 #17391851
het is inderdaad een opel motor waarschijnelijk een cih maar hij is flink getuned het is een 2,7 liter motor
met irmscher kleppendeksel (schijnt zeldzaam te zijn) en zou 200 pk op de achterwielen leveren:vertag25 mei 2008 om 13:24 #17391852Hou hem alstublieft origineel :o Vooral geen rolkooi dat is echt vernaggelen :cry
Zo blijven er geen originele Ascona’s meer over , en deze is mooi origineel nog , zou echt zeer jammer zijn.
Ik snap niet dat niemand dit door heeft , er blijft zo geen origineel spul meer over :fy1 Ze zijn al zo zeldzaam vooral in de ORIGINELE STAAT!!!
25 mei 2008 om 15:11 #17391853AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door ASCONA_B
Hou hem alstublieft origineel :o Vooral geen rolkooi dat is echt vernaggelen :cryZo blijven er geen originele Ascona’s meer over , en deze is mooi origineel nog , zou echt zeer jammer zijn.
Ik snap niet dat niemand dit door heeft , er blijft zo geen origineel spul meer over :fy1 Ze zijn al zo zeldzaam vooral in de ORIGINELE STAAT!!!
respect voor je standpunt
maar de eigenaar van n auto mag zelf bepalen wat hij der mee doet;););)
en das maar goed ook
had deze ascona de meine geweest had die ook cker niet standaard gebleven
ok ook ik vind een standaard b ascona mooi om te zien
maar n niet standaard vind ik nog veel mooier:wors
mits netjes gedaan ;):thumbupdus tjah ieder z,n mening
respecteer dat ;)
larsje gewoon doorgaan met de plannen die je had /hebt
maar dat was je waarschijnlijk ook al wel van plan:jerry
25 mei 2008 om 16:22 #17391854idderdaad louwe
ik kan best begrijpen om hem standaart te houden maar als ik dat gedaan zou hebben dan had hij binnen 2 jaar weer opnieuw opgeknapt moeten worden
ik ben echt onwijs veel slechte plekjes tegen gekomen (meer dan op de foto’s)
maar toch moet ik zeggen dat ik de 400 mooier vind en die ga ik dan ook makenmijn plan nu is om eerst de smalle versie te maken en dan in de loop der jaren de brede uitbouw erop te maken maar dat kan altijd nog
ik heb inmiddels een soortgelijke achteras gevonden als de orginele 400 met een 70% sper erin en onwijs dikke remschijven
ook komt er een 2,7 liter cih motor in te hangenik ga van de week eerst de achteras passend maken zodat in ieder geval de achterkant weer op de grond kan staan dan kan het spit eruit en dan kan ik de rolkooi gaan monteren maar aangezien deze uit een manta komt moet ik eerst even gaan kijken of dit gaat passen:hmmz
daarna de kooi weer demonteren en laten poedercoaten (wit) en dan weer monterenvoorlopig nog wel even bezig king:
en bovendien er zijn nog onwijs veel orginele ascona’s alleen staan er niet veel op dit forum:jerry
25 mei 2008 om 20:15 #17391855AnoniemLid sinds:
1 January 1970he ga je dan net zo,n achteras ophanging maken als ik onder m,n 400 project???
26 mei 2008 om 12:05 #17391856ja het is wel hetzelfde type alleen jij hebt de ophangingspunten aan de auto verandert
en ik aan de as zelf
de veerschotels/reactiearmen zitten nu recht bij de mijne ik moet alleen nog wat verzinnen voor de stabilisatorstang
ik zal binnekort wel even een foto ervan posten26 mei 2008 om 12:09 #17391857ps: de as op eerdere foto’s doe ik weer weg
(is te koop voor een mooi bod het remwerk is geheel vernieuwd) 3,4426 mei 2008 om 12:21 #17391858AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door larsjeG40
ja het is wel hetzelfde type alleen jij hebt de ophangingspunten aan de auto verandert
en ik aan de as zelf
de veerschotels/reactiearmen zitten nu recht bij de mijne ik moet alleen nog wat verzinnen voor de stabilisatorstang
ik zal binnekort wel even een foto ervan postenok is wat voor te zeggen
enkel is zo,n 4 link ophanging
van zo,n commodore /400 aswel beter dan de standaard ophanging
van n b asconaen hoe ga je het oplossen met het staartstuk wat standaard wel aan n ascona as zit
maar wat deze as dus niet heeft;):hmmz
best wel n beetje zonde om zo,n as te verbouwen
maar ook hiervoor heb ik begripik doe de dingen ook zo ik denk dat ik het moet doen
;):P:wors:wors:wors:wors:wors26 mei 2008 om 19:33 #1739185926 mei 2008 om 19:58 #17391860net asje lars, waar komt die nu ondervandaan?
en je voorschermen heb ik mischien wel interesse in;)
26 mei 2008 om 20:11 #17391861de as is een mixje van alles wat maar wel met een 70%sper
over de voorschermen hoor ik dan wel van je:D27 mei 2008 om 07:29 #17391862AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door larsjeG40
de as is een mixje van alles wat maar wel met een 70%sper
over de voorschermen hoor ik dan wel van je:Dinderdaad lijkt haast wel n diff huis van n manta/ascona
met de buizen van n commodore
of aangepaste manta as
met remmen en steekassen van commodore waar dus ook de ophanging van n commo/rekord aangelast is???ach wat maakt het uit als die straks doet wat lars ermee
wilheb je wel al het deksel er achter weg gehad?????
heb wel eens meer n “sper” as gezien
waar als je ff achter het deksel keekeen gewoon diff in zat
die onderste draagramen van die commo/rekord kun je die wel gebruiken??
of komt dat helemaal niet overeen met de originele veerschotels en aansluiting aan de carresorie??27 mei 2008 om 16:06 #17391863je moet ze inderdaad wel wat aanpassen en inkorten maar zolang de afstand het zelfde is lijkt het me geen probleem en eigenlijk zitten de rubbere bussen aan het einde een paar graden scheef dus is het wel lastig bouten te monteren
ik heb eerlijk gezegd no niet in de sper zelf gekeken maar ik heb eraan gevoeld en het voelde echt als een sper zal hem van de week als hij onder mijn auto ligt even open maken en foto van makende buizen zijn ook gewoon van een manta alleen de bevestigingen zijn eraf geslepen en die van een commodore erop gelast deze lijken me namelijk stugger dan de standaart “stokjes”
ik vraag me alleen af hoeveel kracht er op zo’n stabilisatorstang komt te staan (de kleine armpjes)
ik wilde ze gewoon met een U profiel met een gat erin aan de carroserie vast lassen maar ik denk dat ik dat even moet verstevigen26 juni 2008 om 18:32 #17391864Hey larsje, MOoi project!
Ik heb even een vraagje… ik heb ook zo’n spies gemaakt voor mn opknapmanta (zie topic in manta gedeelte) ik zit alleen even te kijken met wat een hanidge hoogte is voor de auto… weet jij toevallig uit je hoofd hoe hoog de staanders bij jou zijn?
Alvast bedankt! en ga zo door!
Jurgen.
28 juni 2008 om 19:06 #17391865origineel gepost door ascona-gek-roosendaal
Hey larsje, MOoi project!Ik heb even een vraagje… ik heb ook zo’n spies gemaakt voor mn opknapmanta (zie topic in manta gedeelte) ik zit alleen even te kijken met wat een hanidge hoogte is voor de auto… weet jij toevallig uit je hoofd hoe hoog de staanders bij jou zijn?
Alvast bedankt! en ga zo door!
Jurgen.
ja dat is 152 centimeter dacht ik
als je hem korter maakt zal de dakrand bij het draaien de grond raken
maar zal voor de zekerheid nog even opmeten27 juli 2008 om 19:06 #17391866gebeurt hier nog iets??
ik zie je ook overal naar een opel zoeken.
zelfs in het duurdere sigment zeg maar.
als je een opel restaureerd kun je je geld wel beter gebruiken toch lijkt me?
ja kan niet in jouw portemonee kijken natuurlijk.
maar vraag het me zo af.28 juli 2008 om 14:14 #17391867ja het project gaat nog in volle gang door maar mijn auto voor naar het werk heeft het begeven en ben op zoek naar een nieuwe waar ik niet aan hoef te sleutelen zal binnekort weer even wat foto’s plaatsen
8 oktober 2008 om 18:49 #173918689 oktober 2008 om 21:40 #17391869Check deze link maar is!
Even gegoogled voor je, en vond al een foto van het dashbord!!Dus ik zou zeggen kijk maar even (A):
http://www.surf2000.de/user/austermo/assets/images/AusterCockpit.JPG
en deze
http://www.surf2000.de/user/austermo/assets/images/AusterCockpit2.JPG
Weet niet of je er nog wat aan heb!
9 oktober 2008 om 21:43 #1739187010 oktober 2008 om 08:34 #17391871Die onderste pijp van de rolkooi heb je daar geen last van met je knieen/benen? Lijkt mij daar lastig.
De powerflexbussen is dat een beetje te doen? Zijn nog best prijzig denk?
Verder een mooi project met nog veel werk neem aan dat je straks alles weer uitbouwd voor het spuitwerk10 oktober 2008 om 09:36 #17391872AnoniemLid sinds:
1 January 1970zou inderdaad daar geen stang willen hebben
verder vind ik het ook n mooi projectwel n opmerking
als je al plannen hebt om er n brede 400 van wilt maken
is het gemakelijker om dat maar meteen te doenje moet namelijk
vooral achter best veel lassen aan je wielkastten
dan doe je dus eigenlijk dubbel werk;)11 oktober 2008 om 06:29 #17391873inderdaad ik haal hem eerst weer uit elkaar voordat hij gespoten wordt
en louwe je hebt gelijk ik denk dat ik eerst maar zo’n verbreding erop zet voordat ik hem laat spuiten
over die stang van de rolkooi die komt uit een manta met een orgineel dasboard erin waar hij precies 5mm van het dasboard af zit
ik dacht zelf ook dat het in de weg zat maar dat is hellemaal niet zo je komt er geeneens in de buurt met je knieénlouwe wara heb jij die verbreding eigenlijk vandaan bij jack’s tuning?
bedankt voor de foto’s terouwens hier heb ik tenminste wat aan
die powerflexbussen zijn op zicht nog wel te doen maar niet gemakkelijk vooral de zwarte niet
11 oktober 2008 om 06:42 #17391874AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah ik heb door de jaren overal wat weg gehaald
qua uitbouwmaar heb inderdaad ook wel delen van jack,s tuning:thumbup
ik heb ook nog n setje verbreders voor voor liggen
mag je hebben voor 6 tientjes;)je kunt ze ook hiero kopen
http://www.gfkteile.de/asconabgfk.htmlen hiero staan veel foto,s
van buiten en binnen kant
moet je de site ff doorspitten
http://www.opel400club.de/13 oktober 2008 om 09:44 #17391875naja voorlopig kom ik daar nog niet aan toe ik moet namelijk nog op vakantie ook
hoe zit het eigenlijk met die voorste verbreding moet je daar ook een deel van je zijpaneel wegslijpen? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.