Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › b ascona hemel vernieuwen/plakken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2010 om 21:51 #17229482
hallo.
zoals de meeste wel hebben gezien ben ik bezig met mijn ascona, en deze is zo goed als bijna opnieuw gespoten.
een probleem. ik heb een witte hemel, die is lelijk en nu wil ik een nieuwe kopen, gewoon zwart!, helaas zegt mijn papa dat het heel erg moeilijk is om er een hemel bij een b ascona mooi en strak in te krijgen, heeft hier iemand goede ervaring mee??
hoop op goede en veel reacties:D
gr mats
9 december 2010 om 23:24 #17774213Heb eens ooit gehoord van m’n motorinstructeur dat in zijn tijd
een hemeltje gewoon met schoenpoets zwart werd gemaakt.
Kan me ook voorstellen dat je er geen schoenpoets tegen aan smeert.Maar of dat dat nou echt werkt.. Ik heb het toen niet geprobeerd want ik
keek door de voorruit naar buiten:P11 december 2010 om 17:47 #17774214ik heb ooit een nieuwe hemel in een manta B gezet
zal niet veel verschillen van een ascona
met een hele boel was knijpers en bison tix lijm het geheel
er netjes in gekregen is wel te doenmijn ascona had een smerig wit hemeltje en die heb ik met vinylcoat gespoten in de kleur zwart is ook netjes geworden maar is wel gevoelig voor beschadigingen , maar wel makkelijk bij te spuiten
ik heb hier nog een videoband van de mantaclub daar is te zien hoe ze in de fabriek een hemeltje plaatsen duur een minuut of twee :o:o
11 december 2010 om 20:57 #17774215Vooral geen bison tix gebruiken bij in iedergeval een wit hemeltje! Dit kan er op lange duur doorheen trekken en dan krijg je bruine vlekken op je hemel. Beter even naar een interieurbekleder en speciale lijm halen. Bepaal het midden van het hemeltje (hemel dubble vouwen in de lengte) en de hartlijn van de auto (aantekenen). En werk vanuit het midden. Wel als eerste de ballijnen erin en begin daarna in het midden. Goed strak trekken en veel klemmetjes gebruiken! Lijkt me beter om dit te doen als het niet te koud is, dan rekt het hemeltje meer en wordt het resultaat strakker.
11 december 2010 om 22:22 #17774216oke de bison tix heb ik wel bij een zwart hemeltje gebruikt
daar kan het naar mijn ervaring geen kwaad
maar bij een witte dus andere lijm gebruiken :thumbup12 december 2010 om 12:05 #17774217Mijn vader heeft heel vroeger ook een keer bison tix gebruikt. Na 4 jaar kwam het er doorheen.
12 december 2010 om 20:18 #17774218origineel gepost door Manta-aero
Vooral geen bison tix gebruiken bij in iedergeval een wit hemeltje! Dit kan er op lange duur doorheen trekken en dan krijg je bruine vlekken op je hemel. Beter even naar een interieurbekleder en speciale lijm halen. Bepaal het midden van het hemeltje (hemel dubble vouwen in de lengte) en de hartlijn van de auto (aantekenen). En werk vanuit het midden. Wel als eerste de ballijnen erin en begin daarna in het midden. Goed strak trekken en veel klemmetjes gebruiken! Lijkt me beter om dit te doen als het niet te koud is, dan rekt het hemeltje meer en wordt het resultaat strakker.Kan wel, deze is tegenwoordig in een transparante uitvoering. Speciaal om wit leer e.d. te lijmen… :thumbup
12 december 2010 om 22:17 #17774219Je moet maar kijken, ik zou het risico niet nemen.
13 december 2010 om 12:42 #17774220Ik heb mijn (zelfgemaakte!) witte hemel van een C-kadett er ook zelf ingemaakt.
Was op zich goed te doen, alleen het dakraam was het lastigst.
Weet alleen niet of deze hemel ongeveer hetzelfde is van een Ascona.Heb ook bison tix gebruikt, daarmee alleen de randen met een kwastje vastgelijmd,
die zitten toch achter het rubber en zie je dus niet weer.Voor de rest idd heel veel klemmetjes gebruikt, of een oud deurrubber aan stukken knippen. Die klemmen ook heel mooi gelijkmatig. Toen de lijm hard was heb ik de overige stof weggesneden.
Is aardig netjes geworden voor een eerste keer.13 december 2010 om 12:47 #17774221hmm, klinkt interessant… Ik heb ook een witte (lees=gele) hemel erin zitten, en wil uiteindelijk een zwarte hebben…
22 december 2010 om 22:27 #17774222in plaats van wasknijpers kun je ook de afdek strip gebruiken [die met het ijzer erin ] zitten rondom je deur :D
24 december 2010 om 12:22 #17774223Zo ziet het resultaat er dan uit:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.