b ascona hemel vernieuwen/plakken

Forumindex Forums Modellen Ascona b ascona hemel vernieuwen/plakken

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229482
    asconac20let
      Lid sinds:
      26 December 2009

      hallo.

      zoals de meeste wel hebben gezien ben ik bezig met mijn ascona, en deze is zo goed als bijna opnieuw gespoten.

      een probleem. ik heb een witte hemel, die is lelijk en nu wil ik een nieuwe kopen, gewoon zwart!, helaas zegt mijn papa dat het heel erg moeilijk is om er een hemel bij een b ascona mooi en strak in te krijgen, heeft hier iemand goede ervaring mee??

      hoop op goede en veel reacties:D

      gr mats

      #17774213
      Brammmm
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 October 2006

        Heb eens ooit gehoord van m’n motorinstructeur dat in zijn tijd
        een hemeltje gewoon met schoenpoets zwart werd gemaakt.
        Kan me ook voorstellen dat je er geen schoenpoets tegen aan smeert.

        Maar of dat dat nou echt werkt.. Ik heb het toen niet geprobeerd want ik
        keek door de voorruit naar buiten:P

        #17774214
        mantaray
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 November 2004

          ik heb ooit een nieuwe hemel in een manta B gezet
          zal niet veel verschillen van een ascona
          met een hele boel was knijpers en bison tix lijm het geheel
          er netjes in gekregen is wel te doen

          mijn ascona had een smerig wit hemeltje en die heb ik met vinylcoat gespoten in de kleur zwart is ook netjes geworden maar is wel gevoelig voor beschadigingen , maar wel makkelijk bij te spuiten

          ik heb hier nog een videoband van de mantaclub daar is te zien hoe ze in de fabriek een hemeltje plaatsen duur een minuut of twee :o:o

          #17774215
          Manta-aero
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Vooral geen bison tix gebruiken bij in iedergeval een wit hemeltje! Dit kan er op lange duur doorheen trekken en dan krijg je bruine vlekken op je hemel. Beter even naar een interieurbekleder en speciale lijm halen. Bepaal het midden van het hemeltje (hemel dubble vouwen in de lengte) en de hartlijn van de auto (aantekenen). En werk vanuit het midden. Wel als eerste de ballijnen erin en begin daarna in het midden. Goed strak trekken en veel klemmetjes gebruiken! Lijkt me beter om dit te doen als het niet te koud is, dan rekt het hemeltje meer en wordt het resultaat strakker.

            #17774216
            mantaray
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 November 2004

              oke de bison tix heb ik wel bij een zwart hemeltje gebruikt
              daar kan het naar mijn ervaring geen kwaad
              maar bij een witte dus andere lijm gebruiken :thumbup

              #17774217
              Manta-aero
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Mijn vader heeft heel vroeger ook een keer bison tix gebruikt. Na 4 jaar kwam het er doorheen.

                #17774218
                McLambo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 September 2004

                  origineel gepost door Manta-aero
                  Vooral geen bison tix gebruiken bij in iedergeval een wit hemeltje! Dit kan er op lange duur doorheen trekken en dan krijg je bruine vlekken op je hemel. Beter even naar een interieurbekleder en speciale lijm halen. Bepaal het midden van het hemeltje (hemel dubble vouwen in de lengte) en de hartlijn van de auto (aantekenen). En werk vanuit het midden. Wel als eerste de ballijnen erin en begin daarna in het midden. Goed strak trekken en veel klemmetjes gebruiken! Lijkt me beter om dit te doen als het niet te koud is, dan rekt het hemeltje meer en wordt het resultaat strakker.

                  Kan wel, deze is tegenwoordig in een transparante uitvoering. Speciaal om wit leer e.d. te lijmen… :thumbup

                  #17774219
                  Manta-aero
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Je moet maar kijken, ik zou het risico niet nemen.

                    #17774220
                    Deperik
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 November 2007

                      Ik heb mijn (zelfgemaakte!) witte hemel van een C-kadett er ook zelf ingemaakt.
                      Was op zich goed te doen, alleen het dakraam was het lastigst.
                      Weet alleen niet of deze hemel ongeveer hetzelfde is van een Ascona.

                      Heb ook bison tix gebruikt, daarmee alleen de randen met een kwastje vastgelijmd,
                      die zitten toch achter het rubber en zie je dus niet weer.

                      Voor de rest idd heel veel klemmetjes gebruikt, of een oud deurrubber aan stukken knippen. Die klemmen ook heel mooi gelijkmatig. Toen de lijm hard was heb ik de overige stof weggesneden.
                      Is aardig netjes geworden voor een eerste keer.

                      #17774221
                      McLambo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 September 2004

                        hmm, klinkt interessant… Ik heb ook een witte (lees=gele) hemel erin zitten, en wil uiteindelijk een zwarte hebben…

                        #17774222
                        hum
                          Lid sinds:
                          21 October 2005

                          in plaats van wasknijpers kun je ook de afdek strip gebruiken [die met het ijzer erin ] zitten rondom je deur :D

                          #17774223
                          Manta-aero
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            Zo ziet het resultaat er dan uit:

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.