Aux ingang wel aanwezig, maar werkt niet

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aux ingang wel aanwezig, maar werkt niet

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Emaster

Ik heb zoals jullie misschien gelezen hebben sinds vandaag een Opel Vectra GTS met een CD70 navigatie + aux ingang.
      Nu is de optie aux niet beschikbaar in mijn menu, moet ik hiermee langs de garage, of is dit snel en handig op te lossen?

DennisD
      Deelnemer

Je zou kunnen vragen of de dealer dit wil activeren, maar iemand met opcom kan dit ook doen + eventueel de update cd voor de cd70.

speaker
        Deelnemer

Eerst even een update cdtje (10-10-2007) er indoen en je HU updaten.
          Daarna kan je met een Tech2 de aux-functie in het menu toevoegen !

Emaster

Stomme vraag misschien, maar kan ik zon cd zelf ergens vinden? of moet dat perséé bij de dealer?
            Tech2 moet dus sowieso bij de dealer?

aapje1963
            Deelnemer

Wat heeft zo’n update voor de cd 70 eigenlijk voor voordelen, mijn auto is van 2005 dus…wat voor voordeel heb ik als ik een update laat doen :hmmz ?
              Ik heb geen aux en of telefoon.

Groetjes

Arnold

DennisD
              Deelnemer

@Emaster, je kan kijken of je de laatste firmware op je cd70 hebt staan, wat ik overigens wel verwacht. De laatste firmware versie is 10-2007.

@Aapje1963
                , volgens mij geeft de update weinig tot geen verbeteringen, alleen het feit dat je aux software matig kan activeren volgens mij.

Emaster

Hmm oke, en als de firmware goed is kan aux dus toegevoegd worden met Tech2?
                  Ik vind het vreemd dat de aux aansluiting er wel in zit, maar dus niet zichtbaar is, of is dit normaal?

DennisD
                  Deelnemer

Mits de cd70 hier hardware matig is op voorbereid wel ja. Je kan n.l op elke cd70 een aux ingang maken,dit was n.l niet standaard en pas leverbaar vanaf 2007, door een heleboel zeer kleine onderdelen te solderen. Dus het kan zijn dat jij nog een “oude model” cd70 hebt maar dat je voorganger de aux in gewoon voor de sier erin heeft of in combinatie met een parrot o.i.d. Maar als je naar de dealer gaat kunnen ze je verder helpen.

Emaster

Bedankt voor de info, maar de aux lijkt origineel rechtsonder in het bakje, en de auto is van 2008.
                      Maar ik ga er even mee langs een dealer om na te laten kijken, vond het namelijk erg raar, maar blijkt dus erg vaak voor te komen.

pbakker

ongeloofelijk dat zo’n merk pas in 2008 een aux in de radio plaatst!!!
                        alle aftermarket radio zijn daar al decennia lang mee uitgerust
                        heb zelf een ncdc van 2004 ,zit ook nix op , kun je je ipod alleen via fm laten spelen
                        vastgeroeste duitsers die pas laat wakker worden
                        dealers weten het ook niet :(

Emaster

Valt mij inderdaad ook op dat de dealers er vrij weinig vanaf weten.
                          Heb vorige week gebeld voor mijn aux aansluitingen, en ze zeiden dat de bekabeling misschien niet was aangesloten, en dat het dan 300 euro ging kosten, als het alleen het activeren van de module was 37,50.
                          Lijkt mij als de aansluiting er zit dat deze ook aangesloten is?

GTS Power
                          Deelnemer

Gewoon effe het bakje eruit klikken en het kabeltje volgen :thumb

Emaster

Dankje voor de tip ga zo eens ff kijken! maar als de kabel dus niet loshangt zal hij waarsachijnlijk gewoon aangesloten zijn?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.