Weet niet of ik het hier mag posten, alleen heb sinds begin deze week een probleem met mijn autoradio..
Ik heb het hele middenconsole van mij opel astra coupé eruit gehaald om opnieuw over te spuiten. Maar nu het er allemaal weer inzit doet in een keer de radio het niet meer. Heb al een andere radio geprobeerd en als ik dan bij die andere radio de auto op contact zet voel je wel dat er iets in de radio gebeurd alleen krijg verder helemaal geen beeld. Iemand een idee wat dit probleem kan zijn? Heb geen meet apparatuur ofzo, dus vandaar dat ik hier de vraag stel.
Was de radio die er in zat een originele opel (is de accu losgeweest en vraagt hij nu om een code?) en de radio die je later geprobeerd heb een aftermarket? Zo ja moet je om de aftermarket radio te gebruiken de constante plus en geschakelde plus omdraaien. Weet zo niet precies meer welke kleuren t zijn maar is hier op t forum zeker te vinden.
Nee maar de radio heeft gewoon altijd gewerkt, maar sinds het middenconsole los is geweest werkt hij in eens niets meer. Vraagt ook geen code, het betreft een normale enkel din jvc radio zonder touchcreen.. Maar ben er vrijwel zeker van dat het niet aan de radio ligt omdat ik bij de andere radio ook geen beeld krijg.
Het zou natuurlijk een zekering o.i.d. kunnen zijn. Werkt de verlichting van de middenconsole nog wel? Als het geen zekering is misschien ergens een draad beschadigd bij het loshalen/monteren van de middenconsole? Je zou eventueel de constante plus en geschakelde plus van je iso stekker door kunnen meten met een multimeter… (draai een stukje ijzerdraad om het uiteinde van de meter als deze niet in de iso stekker past) Kijk of er op beide kabels spanning staat bij ingeschakeld contact.
Auteur
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.