Autoradio versterker springt niet aan

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Autoradio versterker springt niet aan

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    salvatore1986
    Deelnemer

Hoi ik ben nu in het bezit van een vectra 1.8i ik heb mijn eigen autoradio ingebouwd voorzien met versterker nu stuit ik op het volgende probleem.
      Ik heb de radio nog gewoon aangesloten via de rode gele draad dus gaat uit zodra de sleutel uit het contact gaat (dit wil ik ook graag op vaste spanning laten werken maar dat wordt mijn volgende vraag :shock: ) Ik heb de versterker aangesloten met de rode draad + vanaf de accu en de gnd aangesloten via de autogordel, ik heb een elektrische antenne en heb de blauwe draad van de versterker bij de blauwe draad wat aan de audiokabelboom zit verbonden maar zodra ik de radio aanzet en de antenne gaat omhoog wilt de versterker niet aanspringen normaal brandde er een ON lampje ma is niet het geval.
      ik heb toen de blauwe draad die aan de audiokabelboom vast zit op niks aangesloten en de antenne gaat even goed omhoog!
      kan iemand me vertellen wat het probleem kan zijn of heeft de blauwe draad een andere functie (ik meende dat die voor de antenne was)

Hoop te horen van iemand!
      MVG Thijs

Vannos
      Deelnemer

Het dunne draadje voor de versterker is je remote, Die geeft het signaal zodat de versterker aan kan gaan als je radio ook aangaat.
        meestal op het kabelboompje van je radio zit een draad waar spanning op komt voor de remote !

salvatore1986
        Deelnemer

Hoi dat is als goed is de blauwe draad,, ik bedoel met kabelboom dus de draden die uit de auto komen en daar zitten 2 stekkers aan en mijn radio heeft zelf geen kabels de stekkers die uit de auto komen passen gelijk in mn radio de blauwe draad waarvan ik dacht dat die het signaal door geeft dat de antenne en zo werkt heb ik de blauwe (remotekabel) vanuit de versterker daar bij gezet ma radio springt aan ma versterker niet. Dan zal het dus een ander draadje moeten zijn in mijn vorige 2 autos was dat de blauwe ma in dit geval is het dus anders.
          MVG Thijs

salvatore1986
          Deelnemer

Dus dan kom ik bij de vraag op welke draad moet de remote kabel vanuit de versterker bijgevoegd worden?
            Mvg Thijs

Vannos
            Deelnemer

Denk dat er wel een draad bij zit, Je kan ook even met een proeflampje kijken op welk draad spanning komt en zodra je de radio uit zet of de spanning dan ook er af gaat.
              anders blijft je versterker continu aan staan !

salvatore1986
              Deelnemer

Owkee bedankt voor de tip dan ga ik dat proberen, wat trouwens wel vreemd is is dat de versterker helemaal niet aan geweest is nadat ik er spanning op gezet heb dan zou die dus eigenlijk continu aan moeten staan als de remote draad niet na behoren functioneert?
                Mvg Thijs

Vannos
                Deelnemer

Zolang het signaal op dat blauwe draadje niet goed of genoeg is geweest zal hij niet aan gaan !. of er zitten een breuk in dat draadje

salvatore1986
                  Deelnemer

Okeee dankjewel!!
                    Mvg Thijs

marijnl1988
                    Deelnemer

Remote is niks meer dann geschakelde 12v aansluiting. ..

Dus je hebt veel keer opties dan alleen blauw maak anders even een foto en post hem hier

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.