Autoradio stuk of boordcomputer?

Forumindex Forums Modellen Astra Autoradio stuk of boordcomputer?

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    ronnie-gl

model Astra-G

probleem: autoradio, schakelt niet uit als je je sleutel uit het contactslot haalt…verder doet de buitentemperatuur sensor niks en zijn er enkele lampjes stuk onder de asbak achterraam verwarming knop
      laatste update: soms doet radio het wel en dan weer niet..laatste update dashbord verlichting blijft branden ook na verwijderen contactsleutel. Morgen ga ik de plus pool vd accu eens loshalen kijken of dit nog iets doet.

enkele tips? ik dacht eerst zekering maar de radio doet het wel als je hem gewoon aanzet en die buitentemperatuur sensor werkelijk geen idee..

ben bij de garage geweest dealer (opel) daar willen ze wel gaan doormeten maar dit gaat dan per uur en gaat me veel geld kosten volgens mij.

nieuwe autoradio? of boordcomputer, wie roept..

okkie-001
      Deelnemer

over welke astra hebben we het F,G,H of J

voor de radio moet je de rode en de gele om wisselen

michel

h67racing
        Deelnemer

klopt ronnie, wat okkie zegt. Je radio zit nu aangesloten op de constante plusdraad. Waarschijnlijk kun je de radio wel op de radio zelf uitzetten? Als je de rode met de gele wisselt, dan krijgt de radio de stroomtoevoer via de geschakelde plus. (dus “via” je contactsleutel.

Juffer1
          Deelnemer

Klopt niet : ook al zou de vaste en geschakelde spanning volgens jullie omgewisseld zitten dan nog zou de radio uitgaan zodra een van beide spanningen wegvalt.

Ik vermoed dat de gele en de rode van de radio bij elkaar opzitten ipv gescheiden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.