Autoradio CD30 vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Autoradio CD30 vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Stefaan1988
    Deelnemer

Een goede dag, ik zal mij eerst eens even voorstellen. Ik ben Stefan en ben in het bezit van een Opel Astra H GTC 1.6 16v uit 2006.

Ik ben heel erg tevreden met deze astra ik heb hem nu een maandje en toch bij elke rit weer veel rijplezier maar helaas toen ik het audiosysteem [de radio] ging bekijken viel dit wel heel erg hard tegen ik bedoel een auto uit 2006 en dat zit daar een radio in met alleen een cd speler :S dat vind ik wel teleurstellend.

Nou heb ik gelukkig nog een hele goede radio liggen namelijk de Sony WX-GT90BT echt een fantastisch ding maar ja nu komt het volgende probleem waar ik tegen aanliep want het blijkt dat je behoorlijk wat dingen moet doen om de huidige radio te vervangen.

Het vervelende is dat mijn garage waar ik altijd naar toe wil gaan dit wel wil doen maar ben bang dat ik straks zo’n 250 a 350 euro verder ben incl. iso-kabel en 2din panel en montage.

Kijk als een van jullie zegt dit kun je makkelijk zelf en jullie kunnen mij hierbij helpen aan de hand van foto’s of uitleg wat ik allemaal weg moet halen dan moet het ook goed komen.

Anoniem

Hoi stefaan.
        Is niet zo heel erg moeilijk om over te zetten.

Je hebt nodig :
        2 Din frame : http://www.pimtensen.nl/search_results.php?fnd=2+din+frame+opel&x=0&y=0″ onclick=”window.open(this.href);return false; (ff kijken welke kleur je nodig hebt)
        Stuurwielbediening : http://www.pimtensen.nl/product_details1.php?uid=10693″ onclick=”window.open(this.href);return false;
        Lead t.b.v. Sony : http://www.pimtensen.nl/car-hifi/102c-aansluitmaterialen/2948l-leads/10598d-acv-lead-sony” onclick=”window.open(this.href);return false;
        Antenne adapter : http://www.pimtensen.nl/car-hifi/101c-autoradio-039-s/178l-antenne-adapters/968l-diversen/1063d-necom-ne33-antenne-adapter-iso-gt-din/” onclick=”window.open(this.href);return false;

+15 komt uit de interface en hoeft niet apart aangelegd te worden. (Geel is constante voeding, Rood de geschakelde)

Suc6

Stefaan1988
        Deelnemer

Dank voor de reactie terug en het duidelijke overzicht zodat ik exact weet wat ik nodig heb, hier kan ik in ieder geval mee verder heel erg bedankt.

Nog wel even 1 vraag, dat kastje voor de stuurbediening als ik dat niet doe dan moet ik alles zeker gewoon regelen via de afstandsbediening van de Sony radio die ik erin wil hebben?

Anoniem

Zonder dat kastje is het idd via de Sony bedienen.
            En je hebt geen geschakelde voeding, die moet je achter het linker kickpaneel uit de 102 polige stekker halen.

Stefaan1988
            Deelnemer

Helaas, m’n bass is nu bijna helemaal weg met de vorige radio kwam dr behoorlijk wat bass uit maar nu :(

Ik had ook alles op 1 ding na besteld maar ze hebben heel weinig gebruikt van wat echt nodig is en daarom gaat het niet goed denk ik.

De SWI Lead pioneer niet gebruikt iig en voor de stuurbediening had ik zelf gekozen om niet te usen. Maar tevreden…nee

Anoniem

Maarre je hebt wel de handleiding doorgenomen m.b.t. de geluidsinstellingen (en dat zijn er veel) ?
                http://pdf.crse.com/manuals/4440626511.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false; vanaf bladzijde 35 NL

Tijdafstemming en positie e.d.
                Dat kun je per bron instellen
                Hoor je wel alle 4 de speakers ?
                Wat hebben ze niet gebruikt bij inbouw ?

Ik heb zelf een Kenwood DDX 8026BT, ook met al die instellingen en je moet er echt even voorgaan zitten om dat goed in te stellen.

Stefaan1988
                Deelnemer

Instellingen allemaal gedaan. Maar de bass blijft minimaal.

Deze hebben ze niet gebruikt en dat kastje voor stuurbediening ook niet.
                  http://www.pimtensen.nl/car-hifi/102c-aansluitmaterialen/2948l-leads/10598d-acv-lead-sony” onclick=”window.open(this.href);return false;

opel-mark
                  Deelnemer

heb je wel alle speakers in fase staan ?, dat kun je controleren door met je balance te kijken, eerst naar links, is er bass ? dan naar rechts is er bass ? en als hij weer in het midden staat en de bass is weg dan staan ze niet in fase.

Anoniem

Beetje lullig van de inbouwer dat je wel een interface hebt gekocht en dan sluiten ze deze niet aan.
                      Je levert toch de spullen compleet aan, wat is dat nou voor een dom gedoe.
                      Je mist nu ook S-contact.
                      Als je je auto start, valt dan de radio niet uit ?

Ik geloof niet dat je speakers uit fase staan omdat er een Car2Iso kabel tussen is gezet, maar zoals Mark zegt, even checken met de balans en fader of er dan wel beter geluid komt, zo ja, dan zitten de plus en de min van de speakers of bij 1 van de speakers niet goed.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik kan er eventueel wel voor je naar kijken / luisteren want die Sony is echt geen verkeerd toestel.
                      Ik zit in regio Tiel.

WillemR
                      Deelnemer

Ik denk dat het gewoon aan de instellingen ligt.
                        Als je naar de afbeeldingen op internet van die radio kijkt zie je dat er 6 tulp aansluitingen op de achterkant zitten, waarschijnlijk 4 voor speakers en nog twee voor aparte bas speakers.
                        Met een Iso2car worden alleen de 4 speakers aangesloten, (cd 30 heeft ook maar 4 speaker aansluitingen) denk ook niet dat je twee aparte bas speakers hebt.
                        Je moet dus even in de instellingen/handleiding zoeken hoe je dat instelt met 4 speakers zonder aparte bas.

pjotter
                        Deelnemer

@Stefaan1988 wrote:

Een goede dag, ik zal mij eerst eens even voorstellen. Ik ben Stefan en ben in het bezit van een Opel Astra H GTC 1.6 16v uit 2006.

Ik ben heel erg tevreden met deze astra ik heb hem nu een maandje en toch bij elke rit weer veel rijplezier maar helaas toen ik het audiosysteem [de radio] ging bekijken viel dit wel heel erg hard tegen ik bedoel een auto uit 2006 en dat zit daar een radio in met alleen een cd speler :S dat vind ik wel teleurstellend.

Nou heb ik gelukkig nog een hele goede radio liggen namelijk de Sony WX-GT90BT echt een fantastisch ding maar ja nu komt het volgende probleem waar ik tegen aanliep want het blijkt dat je behoorlijk wat dingen moet doen om de huidige radio te vervangen.

Het vervelende is dat mijn garage waar ik altijd naar toe wil gaan dit wel wil doen maar ben bang dat ik straks zo’n 250 a 350 euro verder ben incl. iso-kabel en 2din panel en montage. @WillemR wrote:

Ik denk dat het gewoon aan de instellingen ligt.
                          Als je naar de afbeeldingen op internet van die radio kijkt zie je dat er 6 tulp aansluitingen op de achterkant zitten, waarschijnlijk 4 voor speakers en nog twee voor aparte bas speakers.
                          Met een Iso2car worden alleen de 4 speakers aangesloten, (cd 30 heeft ook maar 4 speaker aansluitingen) denk ook niet dat je twee aparte bas speakers hebt.
                          Je moet dus even in de instellingen/handleiding zoeken hoe je dat instelt met 4 speakers zonder aparte bas.

Kijk als een van jullie zegt dit kun je makkelijk zelf en jullie kunnen mij hierbij helpen aan de hand van foto’s of uitleg wat ik allemaal weg moet halen dan moet het ook goed komen.

hierbij link voor info cd30 aansluitingen
                          http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/OPEL-Car-Radio-Wiring-Connector.htm
                          http://members.home.nl/opeltje/SCHEMA.htm

Stefaan1988
                          Deelnemer

Opel Mark, dat moet ik nog even testen. Ik wil ook nog mijn subwoofer en versterker aansluiten maar dat wordt een uitdaging dat laatste dingetje.

@Astra_H_1.6-16v: ik woon in de regio gelderland, het enige wat ik nog moet doen is een rode powerkabel van de versterker op de accu aansluiten, twee tulp stekkers achterin de radio aansluiten en nog 1 of ander draadje voor remote of power on ofzo maar de versterker heeft een auto-on functie die staat nu wel aan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.