Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Autoradio Astra G – verloopkabels
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 maart 2019om 00:10 door Sebastien Wilpart.
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2017 om 13:07 #18345458
Dag allemaal,
Ik heb besloten om de autoradio uit mijn Opel Astra G uit 2002 te vervangen. Hier zat nog de originele radio-/cd-speler in, maar ik wil toch ook met de tijd mee en via AUX of Bluetooth mijn deuntjes in de auto kunnen beluisteren. Heb hiervoor nog een hele simpele Caliber-radio liggen met AUX, die Bluetooth komt tzt nog wel.
Met wat pijn en moeite heb ik nu de originele radio eruit, alleen weet ik niet wat voor verloopkabels ik nodig heb.
De oude radio zat erin met deze aansluitingen:
[img]http://i.imgur.com/jO22S9S.png[/img]Heb het frame er wel uit en heb nu die 3 stekkers links op de foto over, alsmede een antennestekker.
De achterkant van de Caliber ziet er zo uit:
[img]http://www.carsound.ro/19015-thickbox_default/caliber-rmd046.jpg[/img]De antenne past niet rechtstreeks op mijn radio, ik ben zover dat ik hier volgens mij een female naar male-adapter voor nodig heb.
Maar wie oh wie kan me vertellen welke kabel ik nu nog meer nodig heb? Heb al wat gesnuffeld bij de plaatselijke Halfords maar die zeiden dat ze niets meer hadden voor Opels. Ook ben ik zelf niet echt handig met kabels op stekkers aansluiten etc..
Hopelijk kunnen jullie me helpen!
4 juli 2017 om 13:40 #18345460Die kabels wat je links ziet (zijn gewoon standaard ISO stekkers) dat zijn de speaker kabels en stroom en informatie kabels voor op de boordcomputer. Je kunt die stekker los klikken en gewoon rechtstreeks aan jouw Caliber radio aansluiten. Het enige wat komt te vervallen op de boordcomputer is de naam van de radio station. Daar komt nu de datum op te staan. De stekkers kun je niet verkeerd aansluiten omdat het maar op een manier allemaal past. (natuurlijk wel met beleid uitvoeren).
Voor de antenne heb je inderdaad een adapter nodig. Dan heb je ook weer normaal radio.
4 juli 2017 om 14:57 #18345469Duidelijk, de grotere stekker van de drie is dus van de boordcomputer.
Maar: die zit vast aan de andere twee. Kan ik deze zonder problemen losmaken van de twee die in de radio gaan? Zag gisteren niet zo snel of dat kon zonder (gepast) geweld.
7 juli 2017 om 12:16 #18345627ja, die kun je gewoon los zagen van de andere 2. wel even opletten dat je de bekabeling niet raakt ;)
7 juli 2017 om 17:53 #18345641Wacht ff
Je kunt ook car2iso kabels kopen. Dan laat je de auto in tact en komen er verloopjes naar de radio.
7 juli 2017 om 18:42 #18345643Kan idd ook. Maar de grote wordt idd niet meer gebruikt. Helaas dus geen stuurwielbediening meer
Dus of met verloopstekker, of gewoon het blokje los breken.
Greetz Emiel
7 juli 2017 om 21:19 #18345655Om de boel heel te laten, dan is het de KRAM 86171 car2Iso.
18 februari 2018 om 00:42 #18352877<p style=”text-align: left;”>Wie kan mij vertellen waar ik het antenne verloop koop en hoe deze er uit ziet?
Ik ga ook de cdr500 radio uit de Astra G van mijn zoon vervangen voor een pioneer radio met Bluetooth end..</p>
Pioneer DEH-3900BTof andere pioneer of merk weet niet of deze afbeelding hieronder een nl model is.. qua stekkerswat voor kabels zitten er standaard on de doos van de radio..
Indien ik deze set koop is het dan plug and play?
Begreep dat de orgineele stekker in de Astra uit 3 bestaat en wil niet zagen..
Ik hoor graag goede info voor mij is het jaren geleden… zelf radio.s inbouwen..
Vr dank… alvast.
Arnold
18 februari 2018 om 09:03 #18352885is plug and play.
16 maart 2019 om 00:10 #18364744Met welke radio met usb werk de boordcomputer ook nog bij een zafira a 2003 kleurschermpje
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.