Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › autoradio advies gezocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2015 om 12:10 #17270868
Hey luitjes,
Ik heb nog maar net een Zafira, heb mij ook keurig voorgesteld hier, maar ik ben nu wel op zoek naar een goede betaalbare autoradio waar ik ook mijn mp3 stick in kan duwen. En dan het liefste ook nog de radiobediening die aan mijn stuur zit kan gebruiken.
Vraag of zoek ik nu het onmogelijke? :shock:
Ik heb er nu een radio inzitten met navigatie zo’n vdo….. …, maar wanneer de navigatiecd er in zit kan ik geen cd meer gebruiken. en een memorystickaansluiting heeft hij ook niet. Vervuld dus niet in mijn behoefte.Kom maar op met de tips, ik hoor ze graag. Kortom ik ben nu al dankbaar voor alle informatie die ik aangereikt krijg.
4 maart 2015 om 13:37 #18276568Kijk even bij EONON, die bieden voor de Zafira B ( heb je die ? ) een pasklare oplossing.
4 maart 2015 om 13:47 #18276569Ik denk dat je dan ergens een losse radio moet bij gaan bouwen, daar je bc(boodcomputer) op je scherm alleen met de VDO radio te bedienen is.
Volgens bestaan er ook apparaten die je aansluit op je CD wisselaar uitgang(CDC) die wel weer USB mogelijkheden en dergelijke bevatten.
4 maart 2015 om 13:58 #18276570Op het plaatje zie ik een Zafira A waar een enkel din radio inzit en niet zoals bij een Zafira B een dubbeldin.
Je boordcomputer blijft (volgens mij) gewoon werken met de knoppen op de ruitenwisser hendel als je al een boordcomputer (verbruik, rijbereik ed) hebt.
Makkelijkste is om even de stekker achterop je radio eruit te halen en te kijken of je die nog steeds kan bedienen. Nogmaals : ervan uitgaande dat je überhaupt een boordcomputer hebt.Wat betreft je radio : zoek naar een radio die remote wired controle (ook wel OEM remote) ondersteund.
Dan kan je voor je radio een stuurwieladapter aanschaffen (is merk / auto specifiek) die je stuurwiel bediening koppelt aan je radio.
Met een beetje geluk kan zo’n module dan ook je scherm ondersteunen zodat je daar de radio / verkeers informatie in kan zien.In mijn Astra G heb ik vroeger een Kenwood radio gehad met zo’n adapter en dat werkte perfect. Geluid werd ook een stuk beter ten opzichte van de standaard radio.
4 maart 2015 om 14:00 #18276571Ik ging er eigenlijk meteen vanuit dat je een NCDR1100/1500 hebt, deze zijn niet te bedienen met de ruitenwisser hendel.
Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je een ”normale” VDO hebt, die kan je gewoon wisselen voor een aftermarket exemplaar.
4 maart 2015 om 15:41 #18276572Ik heb er nu een VDODayton 4200 in zitten. Echt een verschrikkelijk ding. Gaat direct op marktplaats wanneer ik een andere heb.
Maar met een radio met OEM Remote optie zou ik de stuurbediening dus wel weer kunnen gebruiken, daar ben ik dan wel weer blij mee. Nu nog zoeken naar zo’n type radio, heb jij nog typevoorbeelden voor mij toevallig. Het scherm op het dashboard werkt nu ook wel hoor, ik mis alleen de radio informatie op dit scherm, ach, wanneer dit 10 cm lager op de radio ook te zien is ben ik daar allang tevreden mee. De stuurbediening kunnen gebruiken voor de radio, daar zou ik al heel blij mee zijn.http://www.navishop.nl/stuurbediening-opel-agilazafira-271230400-new-p-1797.html volgens mij kan ik hier ook wel wat mee toch????
4 maart 2015 om 16:42 #18276573Ik zelf heb een pioneer radio, de interface voor opel stuurwiel bediening van pioneer is de: CAR-PI-151, wil je ook de RDS informatie op je originele scherm heb je de CAD-PI-151 nodig.
Heb zelf de eerste werkt perfect, je kan trouwens ook de radio op ”afwezig” laten zetten in de instellingen van je scherm, dit kan d.m.v de techt-2.
Dan krijg je ook als de radio aan is daar de datum te zien en is het vak niet leeg.
4 maart 2015 om 17:27 #18276574Thanks Opeltje. Eerst maar eens kijken welke radio het nu gaat worden. Mijn ervaringen liggen voornamelijk bij Pioneer, dus grote kans dat ik daar nu ook weer op ga uitkomen. Maar er is niets veranderlijker dan een mens dat weten we allemaal.
6 maart 2015 om 21:02 #18276575Luitjes, Ik ben inmiddels druk zoekende en heb iets gevonden volgens mij. Ik heb inmiddels een Kenwood autoradio gekocht. type KDC-3057UR. Perfect geluid kan ik je vertellen. En deze radio moet aan te sluiten zijn op de stuurbediening van onze Zafira, maar daar is natuurlijk nog wel wat extra’s voor nodig. En daar heb ik voor gezocht.
Denk dus effe met mij mee asjeblieft. Zit ik goed wanneer ik onderstaand er bij ga bestellen? Volgens mij heb ik dan mijn lenkradbedienung ingeschakeld, oftewel de knoppies op het stuur voor de radio zouden dan moeten werken. Zijn jullie dat met mij eens.6 maart 2015 om 21:17 #18276576Lijkt mij de juiste ?
6 maart 2015 om 21:44 #18276577Dat leek mij ook ja. En de prijs valt mij ook nog mee. Nu nog maar eens kijken of die ook naar Nederland versturen, want zover was ik nog niet.
7 maart 2015 om 09:17 #18276578Lijkt mij wel dat hij naar Nederland verzonden word……
Versand nach: Amerika, Europa, Asien.
En naar mijn weten valt Nederland nog steeds onder Europa ;)
11 maart 2015 om 09:58 #18276579Maar heeft jouw Zafira A nu wel al de hendel om de boordcomputer te bedienen dan. (ruitenwisser hendel samen met 2 knoppen om de Boordcomputer te bedienen).
Zie foto;
Als je deze hendel hebt kun je gewoon de boordcomputer blijven bedienen ook wanneer je een andere radio erin zet.
Er zijn namelijk Opel radio die een BC knop hebben en dan heb je bij de Zafira A geen bc hendel in de auto zitten. Komt vooral voor
op de modellen Zafira Navigator en max uitvoering. Dan heb je standaard alleen maar een ruitenwisser hendel zonder de Boordcomputer functie. Omdat die functie dan op de
radio zit doormiddel van een bc knopje.Zie foto van Radio met bc knopje;
Als je deze uit uitvoering hebt het je normaal geen BC hendel namelijk.
Hier kun je helaas wel moeilijk zien dat je dan alleen maar de ruitenwisser optie hebt. En dus niet de boordcomputer kunt regelen.
Hier kun je het iets beter zien;
Je kunt wel zien dat je nu geen 2knopjes aan het uiteinde van de hendel hebt zitten. (dus geen boordcomputer optie).11 maart 2015 om 11:08 #18276580Wauw thanks voor de fotoreportage. Maar ik heb die knopjes wel hoor en die handel dus ook. Andere radio werkt ook gewoon goed, alleen de gekozen zender staat nu op het display van de radio en niet op het scherm in het dashboard. Alle functies op het scherm doen het gewoon Met de knoppenhandel kan ik gewoon de keuze maken op het scherm wat ik wil zien. Niets geks mee aan de hand. Ik verbaas mij ook een beetje om de reacties hier. Ik heb toch best wel een lux uitgeruste zafira volgens mij.
11 maart 2015 om 13:30 #18276581Graag gedaan. We zijn er op elkaar proberen te helpen. :thumb
11 maart 2015 om 20:19 #18276582Je hebt een Elegance, dat was destijds een voor een Opel standaard behoorlijk dik aangeklede auto met ondermeer standaard voor en achter elektrische ramen (zoek maar eens een Zafira B met elektrische ramen achterin, die zijn zeldzaam) maar goed, de Elegance heeft standaard een bc met de bijbehorende hendel met knopjes. Alleen als je de door Dolby getoonde radio hebt met fabrieksnavigatie in het scherm dan zit de bc ook verwerkt in dat scherm en de bediening via de radio.
Ben trouwens wel benieuwd naar plaatjes van je nieuwe radio!11 maart 2015 om 20:37 #18276583Nee ik heb geen Elegance ik heb een Sport 1.8. Wel met voor en achter electrische ramen en met de luxe stoelen er in. uitschuifbaar middenstuk voorin, is lekker voor de lange benen ondersteuning. Maar niet met het witte klokkenspel. wel met de boordcomputer en ook met cruisecontrol (gelukkig want dat was ik in zijn voorganger ook gewend Volvo V70)
Ik zal morgen effe een paar plaatjes schieten van binnen en buiten. Ik weet niet anders dan dat ik gewoon een 2003 type heb in 2002 op de weg gekomen. maar wel een luxe uitvoering.Dus, prik mij maar lek en maak mij wijzer. De auto is van de buitenkant wel wat gepimpt, kan het zijn dat dat met de binnenkant ook gedaan is?
11 maart 2015 om 21:00 #18276584Nee, ik zie het nu ook aan je Avatar: is een faceliftmodel, toen hebben ze Comfort en Elegance aanduidingen overboord gegooid en de uitrustingen iets aangepast. Trouwens Volvo V70 is ook geen verkeerde auto om te rijden.
11 maart 2015 om 21:11 #18276585Ahhh ik schrok al. ik dacht hij is toch niet helemaal gepimpt LOL . Maar ben wel een gelukkig mens hoor met mijn opeltje.
Tsja heel eerlijk gezegd. hij kan niet tegen mijn vorige auto op. De Volvo V70 bedoel ik. Nu moet ik echt werken in de auto en hoor ik het ook wanneer ik 130 op de teller heb staan. Dat was bij de Volvo niet het geval. Maar ik ben nu best een heel tevreden Opel rijder hoor.
Maar ik vlieg de afkeuring in voor mijn werk en dan wordt zo’n grote Volvo op LPG-G3 te duur wanneer je er niet meer in rijdt. En dan moet je wat anders zoeken. En omdat ik hoger wou zitten maar wel genoeg vermogen wilde houden om mijn caravan te trekken kwam ik op een Zafira uit. Nu maar hopen, en dat gevoel heb ik wel hoor dat deze meer bij mij voor de deur staat dan in de garage, want dat was het probleem bij mijn vorige Opel. Die stond echt meer bij de garage dan bij ons voor de deur. :swear Ja, die heb ik echt vervloekt. Ach dat is ook al een hele tijd geleden. Dat zal vast niet weer gebeuren.12 maart 2015 om 09:08 #18276586Hier een foto van mijn Pioneer DEH-7200SD. (MP3,WMA, AAC, CD, Ipod aansluiting) Deze radio heeft geen navigatie. Maar wel 1x usb uitgang, SD kaart reader. Ik heb hem inmiddels al jaren met alle te vredenheid. Van alle gemakken voorzien.
Ik gebruik de usb regelmatig om een mobiele telefoon op te laden of mijn navigatie. :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.