autoradio aansluiting geschakelde/constante ‘+’ wisselen

Forumindex Forums Modellen Astra autoradio aansluiting geschakelde/constante ‘+’ wisselen

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    apoc

ik heb een VDO Dayton MS 4200 RS welke werkend uit een andere auto is gehaald (skoda superb 2004) en deze wilde ik in mijn Opel Astra (G) monteren alleen nu werkt in elk geval het CD eject/uitwerpen niet.
      Nu schijnt dat het probleem (volgens onerandere VDO ; Navigarde.nl) dat de de geschakelde plus en de constante plus gewisseld moeten worden…

Mijn vraag is dan ook welke 2 ik dan precies moet omwisselen? Ik heb een foto v/d sticker op de VDO ter informatie:

Bij voorbaat dank,
      Tim

KRSA2000
      Deelnemer

Geel en rood wisselen op iso stekker

Sent from my SM-P900 using Tapatalk

Maatie
        Deelnemer

Wat KRSA2000 zegt. In de draadboom aan de radio zitten een rode en gele draad die je als het meezit met een stekkertje los kan maken.

Het is overigens niet zeker of daarmee de cd-speler het gaat doen. Dat kan best een andere oorzaak hebben.

apoc

ik heb de kleuren natuurlijk anders spijtig genoeg :shock:

apoc

“boven” aanzicht

zijaanzichten

SigNumberOne
              Deelnemer

waar voeding staat, dat zijn je luidsprekers ;)

zit er aan de achterkant van je radio ook een iso stekker?

vaak zit er een aansluiting zoals op de afbeelding hieronder.
                normaal moet rood op rood en geel op geel.
                bij opel geel op rood en rood op geel :thumb

apoc

wel andersom wat betreft voeding/speakers ik dacht omdat de gemiddelde ader dikker was bij de ene dat dit daarom voeding was maar vond het al zo gek overkomen eigenlijk. (was nog niet in de gelegenheid geweest te gaan meten)
                  Vroeg me al af waarom er 2x een overtuigend dikkere ader voor speakers zou worden gebruik ;)

hartelijk bedankt, het wordt me nu ineens een héél stuk helderder, TOP!
                  die gele die je noemt is bij mij dan dus ‘Rood (DUN)’ als geschakelde ‘+’

PVB
                  Deelnemer

Ik zou in jou geval een iso verlengkabeltje aanschaffen en daarin de 2 voedingskabels (rood en geel) om draaien. Hoef je niet in de kabelboom van de auto te knippen.

Maatie
                    Deelnemer

In de foto van SigNumberOne kan je zien welke stekkers ik bedoelde.

apoc

Rood ‘dik’ en Rood ‘dun’ omgestoken (dus continu- en geschakelde plus omgewisseld) en alles werkt, TOP!

Het enige gekke is nog wel dat als ik het frontje helemaal naar beneden klap de radio toch uitgaat en de cd er niet uitkomt, als ik hem omhoog doe dan wèl mogelijk, de VDO lijkt dus uit te gaan als het frontje iets meer dan een derde open cq. naar beneden gaat…
                        Misschien toch nog iets verkeerd? Dit was in de andere auto namelijk niet het geval, dus zou het niet in het frontje moeten zitten lijkt mij daarom (andere auto was dus skoda superb 2004). Gek maar voornamelijk irritant, maar goed gelukkig werkt het verder al wel super, nu alleen dit nog zien te tackelen, HOOP IK.

Bedankt voor alle hulp en tips, ben al een heel eind zo gekomen, TOP!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.