Beste mensen,
ik heb een probleem met me radio. Normaal gesproken kom ik er wel uit. Alles checken en hup dan weet je het vaak wel;
+, -, signaal, speakers l/r enz.
Nu loop ik vast. Sinds een week ong. heb ik het probleem wanneer ik mijn radio harder zet (cd of tuner maakt niet uit) me speakers kraken, alsof ze opgeblazen zijn. Maar het gekke is, als ik er speakers aan hang die duidelijk niet opgeblazen zijn, dat is 100% zeker, dan kraken die ook. Toen dacht ik, ik probeer een andere radio, dus 3 radio’s geprobeerd. Mocht niet baten. Uiteindelijk verschillende radio’s met andere speakers getest, maakte ook niks uit.
De bedrading heb ik ook gecheckt, zelfs losse draden naar mijn speakers getrokken. Accu nagemeten: met draaiende motor 14,20v, lijkt me ook in orde. Inkomende spanning op mijn radio is 11,78v ong. Lijkt me ook goed, dus ik heb eigenlijk weinig ideeën meer..
De storing ontstond echt ineens, van het een op andere moment, maar heb het niet door gehad. Nu heeft mijn collega een dag ervoor wel me speakers goed hard gezet, maar toen kraakte ze nog niet..
Ik hoop dat iemand me kan helpen! Bedankt alvast