Automatische verlichting

Forumindex Forums Modellen Insignia Automatische verlichting

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #18234577
    Stefke insignia
      Lid sinds:
      5 April 2014

      Hoe komt het dan als ik mijn hand boven mijn vooruit hou terhoogte van mijn achteruitkijkspiegel( zwart vakje op voorruit) mijn licht wel aanschiet .

      #18234578
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006

        Kan ook verder geen andere onderdelen vinden die te maken hebben met de verlichting dan de sensor met het artikelnummer wat ik eerder poste.


        @Mitchell1994

        op welke momenten gaat jou verlichting dan automoatsiche aan ?
        Het aangaan bij het gebruik van de ruitenwissers heeft niets met de verlichtings automaat te maken,
        voor dat deel zorgt de ruitenwisser bediening.
        Als ik de verlichting automaat uit heb staan gaan ook de lampen aan bij het bedienen van de ruitenwissers.

        #18234579
        Stefke insignia
          Lid sinds:
          5 April 2014

          Wel raar als ik mijn hand op mijn voorruit hou ter hoogte van mijn binnenspiegel ( op zwart vlak ) gaan mijn lichten automatisch aan.

          #18234580
          Andre_Ede
            Lid sinds:
            16 June 2006

            Heb je dan wel de Tunnel optie in jou Insginia?
            Wat ik begrepen heb zit dit er niet altijd op, maar kan ik fout hebben hoor. :D

            Zie de eerder afbeelding, waar met en zonder Tunnel optie gemeld wordt.

            #18234581
            Stefke insignia
              Lid sinds:
              5 April 2014

              Als ik vb mijn garage in rij en het is overdag dan schiet mijn verlichting aan rij een tunnel in dan schieten die pas aan als ik de tunnel bijna uit ben. Dit is toch niet logisch .

              #18234582
              Andre_Ede
                Lid sinds:
                16 June 2006

                Dat is inderdaad vreemd, mijn Astra doet dan zijn lichten direct aan, zit amper tijd tussen

                #18234583
                Mitchell1994
                  Lid sinds:
                  6 April 2013

                  Bij mij Astra j had ik ook een zwarte ding op de voorruit. Bij mij insignia heb ik dit niet dit omdat ik ook geen regensensor heb dan plaatsen ze de sensor van de verlichting ergens anders. Als ik tijd heb zal ik foto’s maken.

                  #18234584
                  wimdm
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 October 2012

                    bij een wagen ZONDER regensensor zit de LICHTSENSOR wel degelijk in het bolletje op het dashboard. heb de proef op de som genomen en het bolletje afgedekt en de lichten gingen meteen aan. in dat bolletje zitten idd meerdere functies afhankelijk van het model. nl de airco, de lichtsensor, de sensor voor het AFL lichtsysteem, de camera voor verkeersbordherkenning, de sensor voor de apdaptieve cruisecontrol, de led voor de status van het alarm,…

                    #18234585
                    hpp
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 May 2011

                      Volgens mij zijn een aantal opties zoals sensor afl systeem en verkeersbordherkenning alleen in combi met regensensor met dan ook deze sensoren in de spiegel, meestal in luxe (cosmo) uitvoering.

                      Ik heb inderdaad ook dat ik de garage in rij dat de lampen meteen aangaan, en als ik door een (verlichte) tunnel rij, gaat hij pas laat aan of soms bij zonnig weer helemaal niet. Heeft misschien te maken met lichtgevoeligheid.

                      #18234586
                      ruudgr
                        Lid sinds:
                        11 February 2011

                        @Maarten wrote:

                        @Ruudgr: Dat bolletje op je dashboard is voor de clima. De sensor voor de verlichting zit achter de voorruit thv de binnenspiegel.

                        Als ik overdag mijn hand over het bolletje houd dan springt gelijk mijn verlichting aan dus de sensor zit daar wel degelijk in!!!!

                        #18234587
                        Stefke insignia
                          Lid sinds:
                          5 April 2014

                          Heb vanmiddag de test ook gedaan hand op het bolletje bij mij niks . Legde ik mijn hand boven mijn voorruit terhoogte van de binnenspiegel (zwartvlak met 2 sensoren in) en hop licht aan. Zodus bij mij zit hij niet in het bolletje.

                          #18234588
                          Hisense
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 February 2014

                            Afgezien ofdat de sensor in het bolletje zit of thv de achteruitkijkspiegel. Is de ruit schoon, is de ruitvoorzien van een zonneband, is het nog de originele ruit of is deze een keer vervangen? Is het altijd dezelfde tunnel of is het in elke tunnel hetzelfde probleem.

                            Zelf merk ik dat in de nieuwe tunnels waar vaak een zee aan licht brand er niks gebeurd, maar in de oudere tunnels met gele/oranje verlichting direct mn verlichting omschakelt.

                            Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                            #18351890
                            Gilbert
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 January 2018

                              ik heb ook enkel automatische licht inschakeling en geen regensensor, enkel als die bij mij op auto staat branden continu de lichten en reageren consoleverlichting wel op de sensor, iemand een idee hoe dat komt?

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.