automatische koplamphoogteregeling werkt niet meer!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum automatische koplamphoogteregeling werkt niet meer!

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    CALIBRA4x4TURBO

Heb xenon in mijn vectra met automatische koplamphoogteafstelling! Voorheen zag ik m altijd s morgens vroeg als ik m aanzette een keer op en neer gaan, op den duur let je daar niet meer op, maar nu valt me al de laatste weken op dat dat niet meer gebeurt! Zekeringen zijn goed, auto is ook gewoon goedgekeurd dus ze zullen wel eind goed staan, maar in t donker vindt ik t licht minder duidelijk lichtgloed geven, daarom ben ik s er op gaan letten vondt ze niet echt ver schijnen en ze staan idd niet zo ver naar voren! Maar zie nu ook dat ze niet meer automatische op en neer gaan! Wat kan dit zijn? En Waar zitten die motortjes??

Opel_Bjorn
      Deelnemer

kijk een keer naar de stangetjes van de koplampstelmotoren aan uw draagarmen, die willen wel eens doorbreken waardoor de hoogteregeling niet meer werkt

CALIBRA4x4TURBO

Oke dan…. en stel dat ze zijn afgebroken?? Kan je die vervangen en weet je ook prijs? En waar kan ik die ergens ongeveer vinden? Die koplampstelmotortjes? Ze doen t alle 2 niet! Of is t 1 motortje voor alles 2 de koplampen? :hmmz

jraaf
          Deelnemer

Stangetjes aan de draagarmen :hmmz Werken die diengen niet met een sensor op de voor en achteras welke een signaal afgeeft aan de stelmotor die in of aan de behuizing van je koplamp zit? Lijkt me dan eerder dat die sensor het heeft begeven of idd de stelmotoren zelf. Anders ff lanfs de dealer en een uitdraai van de tekening vragen van het betreffende systeem. Weet je gelijk de GM nummers en waar alles zit en de prijs.

Safe driving Jurgen.

speaker
            Deelnemer

je stelmotortje kan ook geoxideerd zijn ( had de mijne ) , dan werkt hij ook niet meer!

Kost 68 euro bij de VOD !

CALIBRA4x4TURBO

Maar waar zitten die dan?? het stelmotortje?

Gts32v6
                Deelnemer

Stelmotor zit in de koplamp.

Gr. Gts32v6

turbosix
                  Deelnemer

na de APK, das raar, bij mij was het APK afkeur, hij werdt pas goedgekeurd als ik 2 nieuwe motortjes plaatste.
                    bij mij gingen ze ook vlak na elkaar stuk.
                    heb ze op internet besteld voor een Astra voor zo’n 30,- per stuk.

yzf1kr

@CALIBRA4x4TURBO wrote:

Oke dan…. en stel dat ze zijn afgebroken?? Kan je die vervangen en weet je ook prijs? En waar kan ik die ergens ongeveer vinden? Die koplampstelmotortjes? Ze doen t alle 2 niet! Of is t 1 motortje voor alles 2 de koplampen? :hmmz

De sensoren vindt je links voor en links achter. Achter zit hij op je achterbrug, en meet de de stand van je draagarm dmv een stangetje. Als je achter je linker achterwiel kijkt zou je hem moeten zien zitten.
                      Voor is het wat moeilijker te zien, omdat hij wat meer verstopt zit in de wielkas.

Heb je geen opcom? Daarmee kan je de stelmotortjes testen, en de sensoren uitlezen, dan weet je meteen wat het probleem is.

CALIBRA4x4TURBO

Achteren zag ik wel iets liggen een zwart slangetje ofzo?? maar auto was zeiknat dus niet echt lekker om er onder te gaan liggen. Kan er niet onder staan heb helaas geen brug! Heb je geen foto ofzo hoe ze eruit zien? En nee heb geen opcom! Is gewoon goedgekeurd maar of ze het toen nog deden? Stelmotor? Waar in de koplamp?? In allebei? Achter die ronde dop? ik kan niet veel vinden!

yzf1kr

Stelmotor in de koplamp kan je niets aan zien.

Het enige wat je zelf kan zien is of de stangetjes nog aan de sensoren zitten.

Als dat het niet is, zal je op zoeken naar iemand met een OP-COM of naar de dealer die je weer €€ uit je zak klopt aan diagnose kosten. (een op-com aanschaffen is goedkoper)

Zo ziet de sensor op de achteras er uit:

Dit is de voor as:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.