Automatische inklapbare spiegel bij sluiten portier

Forumindex Forums Modellen Insignia Automatische inklapbare spiegel bij sluiten portier

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Opeloco
    Deelnemer

Vorige week een insignia gezien waarbij de spiegels automatisch inklapten bij sluiten van portieren dmv de sluitknop op de sleutel iets langer in te houden. Hij kon deze optie aanvinken in zijn boordcomputer. En deze functie is bij mij niet te bespeuren…
      Is dit een optie vanuit de fabriek of is dit mogelijk bij elke Insignia? Het ging ook over een cosmo zoals die van mij en die was zelfs een jaar ouder dan die van mij.

GM-Tuningparts
      Deelnemer

@Opeloco wrote:

Vorige week een insignia gezien waarbij de spiegels automatisch inklapten bij sluiten van portieren dmv de sluitknop op de sleutel iets langer in te houden. Hij kon deze optie aanvinken in zijn boordcomputer. En deze functie is bij mij niet te bespeuren…
        Is dit een optie vanuit de fabriek of is dit mogelijk bij elke Insignia? Het ging ook over een cosmo zoals die van mij en die was zelfs een jaar ouder dan die van mij.

Is hier in nederland enkel in samenwerking met elektrische geheugen stoelen.
        Anders kun je ze enkel van binnenuit met het knopje laten inklappen.
        Slaat inderdaad nergens op deze optie heeft tegenwoordig nagenoeg elk merk.
        Ook stom dat dit niet te programmeren is.
        Enkel degene die het wel hebben, hebben het probleem wanneer je ze met de afstandbediening open klapt
        dat alle 4 de ramen dan ook open gaan!
        Ook weer zo’n achterlijk ding.

Dat je ze enkel met het knopje kunt laten inklappen is dan nog een ding maar dat die koekerts het dan gelijk zo maken als je je auto start dat ze automatish uitklappen.
        Maar nee hoor dan moet je ook eerst nog eens op dat knopje drukken om ze te laten uitklappen.

MattVC

Zoals Eugene het beschrijft , inderdaad vind ik ook heel erg, toch voor een auto in dit segment !

Opeloco
          Deelnemer

Aangezien het allemaal electrisch is en de auto over meerdere computers beschikt en dus ook diverse computercodes en programma’s heeft lijkt het mij toch niet zo een moeilijke zaak voor een deftige IT’er om hier een oplossing op te vinden :D
            Of zou de opel-programma-taal onverstaanbaar zijn :hmmz

GM-Tuningparts
            Deelnemer

mij is verteld bij de opeldealer dat dit helaas niet te programmeren is. :(

nicocorsa

ik zelf kan het niet . of slaag er niet in tijdens een korte test sorry

angi458
                Deelnemer

Op mijn Insignia zit het wel….maar inderdaad wanneer je ze op afstand weer open wilt krijgen gaan de ramen open.

hpp
                  Deelnemer

Als ik de spiegels van buitenaf weer open klap (met de afstandsbediening) gaan de ramen niet open hoor. :D :D

@GM-Tuningparts wrote:

@Opeloco wrote:

Is hier in nederland enkel in samenwerking met elektrische geheugen stoelen.
                    Anders kun je ze enkel van binnenuit met het knopje laten inklappen.
                    Slaat inderdaad nergens op deze optie heeft tegenwoordig nagenoeg elk merk.
                    Ook stom dat dit niet te programmeren is.
                    Enkel degene die het wel hebben, hebben het probleem wanneer je ze met de afstandbediening open klapt
                    dat alle 4 de ramen dan ook open gaan!
                    Ook weer zo’n achterlijk ding.

Dat je ze enkel met het knopje kunt laten inklappen is dan nog een ding maar dat die koekerts het dan gelijk zo maken als je je auto start dat ze automatish uitklappen.
                    Maar nee hoor dan moet je ook eerst nog eens op dat knopje drukken om ze te laten uitklappen.

bono1772
                    Deelnemer

hpp

Ik heb ook de Cosmo editie met geheugenstoelen maar bij mij gaat toch echt de ramen mee naar beneden als ik de spiegels weer probeer open te klappen. Hoe heb jij dit dan klaar gekregen?

Ben benieuwd.

cocker
                      Deelnemer

Bij mij is het op de Sport uitvoering ook aanwezig,ik bezit nl. de Recaro (OPC) sportstoelen met geheugen.

Het is een kwestie van net lang genoeg te drukken, druk je te lang dan gaan de ramen open.

hpp
                        Deelnemer

@cocker wrote:

Bij mij is het op de Sport uitvoering ook aanwezig,ik bezit nl. de Recaro (OPC) sportstoelen met geheugen.

Het is een kwestie van net lang genoeg te drukken, druk je te lang dan gaan de ramen open.

Zo is het !!!

desmoboy

We zijn nu al bijna een jaar verder, is er toevallig iemand die hier iets op gevonden heeft.

Alex from Holland

Op jouw remote zitten 3 standen.
                              Bij openen: snel drukken gewoon alles op slot, bij even iets langer indrukken alles op slot en spiegels dicht en bij lang vasthouden alles op slot, spiegels inklappen en evt ramen dicht.
                              Bij het openen net andersom.

Wat zou het toch fijn zijn als functie 1 en 2 gewoon gecombineerd werden.
                              Zo oets simpels kan zo irriterend zijn
                              Ik vond dat heerlijk bij mijn Mondeo. Kon zo ook meteen zien of mijn auto daadwerkelijk op slot stond.

ZakhooiTM
                              Deelnemer

Ik heb de optie wel eens voorbij zien komen met programmeren via MDI, maar (er als altijd een maar) om het correct werkende te krijgen moet er een VCI code worden aangevraagd bij Opel Duitsland…
                                (VCI = Vehicle Configuration Index, het is een code welke ALLEEN door opel is te genereren waarna je via TIS2WEB deze kan gebruiken)

Maar theoretisch :
                                Dit soort zaken gaan ook via CANBUS dus zou het mogelijk moeten zijn dat een stukje electronica het deuren sluiten signaal oppikt en een commando stuurt naar de ramen en spiegels om te sluiten / in te klappen.

desmoboy

@ZakhooiTM wrote:

Ik heb de optie wel eens voorbij zien komen met programmeren via MDI, maar (er als altijd een maar) om het correct werkende te krijgen moet er een VCI code worden aangevraagd bij Opel Duitsland…
                                  (VCI = Vehicle Configuration Index, het is een code welke ALLEEN door opel is te genereren waarna je via TIS2WEB deze kan gebruiken)

Maar theoretisch :
                                  Dit soort zaken gaan ook via CANBUS dus zou het mogelijk moeten zijn dat een stukje electronica het deuren sluiten signaal oppikt en een commando stuurt naar de ramen en spiegels om te sluiten / in te klappen.

We hebben iemand nodig met een heel lange arm bij Opel. Ofwel een Seal-team daar naartoe sturen, om deze dan te stelen. :D :D Man, man, man zal het eens vragen aan mijn dealer is nogal een handige Harry.

desmoboy

Ik die nu ook op die van mij, king: king: king:

http://youtu.be/qMfzoup68tM” onclick=”window.open(this.href);return false;

bart-gsi
                                    Deelnemer

je kunt ook kijken met een universele deurvergrendelingskit
                                      die dan tussen de schakelaar zetten voor je spiegels in en uit te klappen..
                                      dan kun je je spiegels met de knop nog steeds bedienen en met de afstandsbediening.. en dan heb je niet dat geneuzel dat al je ramen open gaan…
                                      als dit idee in theorie ( met een berg denkwerk en fantasie ) klopt zou dit in praktijk wel mee vallen met het inbouwen… en uiteindelijk moeten werken

desmoboy

@bart-gsi wrote:

je kunt ook kijken met een universele deurvergrendelingskit
                                        die dan tussen de schakelaar zetten voor je spiegels in en uit te klappen..
                                        dan kun je je spiegels met de knop nog steeds bedienen en met de afstandsbediening.. en dan heb je niet dat geneuzel dat al je ramen open gaan…
                                        als dit idee in theorie ( met een berg denkwerk en fantasie ) klopt zou dit in praktijk wel mee vallen met het inbouwen… en uiteindelijk moeten werken

De ramen gaan toch niet open op die van mij, ik heb toch geen gekneuzel :afro

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.