Automatische choke ombouwen?

Forumindex Forums Modellen Manta Automatische choke ombouwen?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Marjln

Vraagje:

Op mijn Manta 1.6S 1978 zit een Solex DIDTA carburateur en een automatische choke. Na 32 jaar trouwe dienst werkt het ding toch niet meer zoals het hoort.

Weten jullie of er een manier is – ombouwsets o.i.d. – om de automatische choke te vervangen door een handchoke?

mantadevil
      Deelnemer

denk dat je gewoon dan een carburateur moet halen voor een handchoke en dan choke kabel erbij

Ted Desot
        Deelnemer

Ik heb dat indertijd ook gedaan met een ombouwset
          je hoeft dus geen andere carburateur, je haalt de automatische
          choke er gewoon af en je plaatst de manuele met kabel.
          maar of dit nog te verkrijgen is :hmmz

Manta-aero
          Deelnemer

Je kan ook het probleem op lossen, en dat is bijvoorbeeld het bi-metaal (zwarte ronde potje met 1 stekker aansluiting) vervangen. Of kijken of er op de stekker überhaupt spanning komt te staan.

Marjln

@ Ted Desot

Ja, precies. Maar heb tot nu toe geen ombouwset kunnen vinden. Twijfel ook of deze er wel is voor de Solex DIDTA…

@ Manta Devil

Heb je enig idee waar ik een nieuw bimetaaltje kan kopen? Aan de spanning ligt het niet. Toen we de carburateur monteerden hebben we het bi-metaaltje getest. Het werkte wel, maar trager dan hoort. En aangezien het er al 32 jaar op zit, zal de kwaliteit niet verbeteren…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.