automatische choke defect of ???

Forumindex Forums Modellen Kadett automatische choke defect of ???

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    vincent23
    Deelnemer

Hallo,

laatst heb ik voor het dagelijks gebruik een ’86 E kadett op de kop getikt.

het betreft hier een 1.3 S uitvoering automaat.

nu heb ik het idee dat de automatische choke defect is (als dat als uberhaupt kan :hmmz )
      gezien het feit dat de chokehendel ontbreekt in het dashboard, ga ik ervan uit dat het een automatische choke is.

als de motor koud is dan start de auto, zeg maar uhhhhh niet hahaha. Echt heel erg beroerd.
      sleutel omdraaien, je hoort m aanslaan, pruttel pruttel en dan uit. Ook daarna als ik m flink doorstart wil de auto met geen
      mogelijkheid aanslaan.
      Als de auto uit eindelijk dan toch aanstaat, dan loopt de motor ok.

Ik rij normaal gesproken met een injectie motor en ben niet zo bekend met dit type motor.

Wel doe ik alles kwa ontsteking nog vervangen, dus bougies, kabels, contactpuntjes, verdelerkap, bobine en lucht filter.
      Gezien het feit dat de motor wel loopt als die warm is, lijkt mij dit niet 123 het startprobleem.

Ik hoor graag of iemand mij kan uitleggen of iets, hoe die automatische choke werkt, waar die zit en hoe ik hem kan fixu :thumb

Gr Vincent

asconahobbyist
      Deelnemer

sowieso moet je voor je de motor start het gaspedaal 1 keer volledig intrappen,en dan weer los.
        Hiermee activeer je de automatische choke.
        aan de zijkant van de carburateur (ik ga ervan uit dat er een varajet opzit) zit een rond kunststof huis met 1 stekker erop,dat is het choke element.
        Daar zit een ring omheen met 3 schroefjes,als je die losdraait kan je het element verdraaien waardoor de choke langer of minder lang actief blijft.
        Dit element gaat wel eens stuk.
        op de draad moet 12 volt staan als je het contact aanzet.
        heb je in elk geval een idee hoe het een beetje werkt.

vincent23
        Deelnemer

kijk dat is mooie info.
          ik zal morgen t gaspedaal is helemaal intrappen voordat ik de auto start.

indien dit niet het gewenste resultaat heeft, dan zal ik de stroom toevoer naar het element controleren.

tanx :thumb

gr vinc

saluma
          Deelnemer

Een 1.3 S heeft geen contactpuntjes,maar een ontstekingsmodule.Naar mijn weten werkt de module wel of hij werkt niet.Een tussenweg is er niet.Zo’n ding schijnt er zomaar te kunnen stoppen met zijn werking.

Misschien zijn je venturies wel smerig.Het is een tweetrapscarburateur.
            Dit is wat ik weet van mijn 1.3S Kadett die ik vroeger gehad heb.
            succes.
            gr Marcel.

vincent23
            Deelnemer

Idd geen puntjes, ik las het terug en zag dat het verkeerd stond haha :ass

vandaag even de tip van asconahobbyist geprobeerd. start wel maar zodra ik ook maar naar het gaspedaal kijk (lees zachtjes intrap) dan slaat de motor uit.

het geheel is ook wel vies (olie) hoor ( 1.5 jaar stil gestaan).

eerst alles maar is goed schoonmaken en vervangen en dan kijken wa t resultaat is.

gr vinc

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.