automakerpuntnl?

Forumindex Forums Overige Auto algemeen automakerpuntnl?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Leonard59

Stond laatst een advertentie op deze site van automaker.nl. je kunt een klus aanbieden waarop dan offertes worden gegeven van garagebedrijven in jouw buurt. Op dit moment wordt 50 euro geloot voor de 50e aanbieder van een reparatieklus.

ik vind minder dan 50 reparatie vragen in 2 maanden weinig. Ben er wel achter hoe dat komt. Op mijn reparatie aanvraag is geen enkele reactie gekomen van bedrijven in mijn buurt.
      wat ik mij afvraag is of automaker .nl nog actief is.
      zo ja dan denk ik dat kleinere klussen niet aantrekkelijk genoeg zijn om op te reageren. Het ging hier om vervangen van een pakking van de benzinepomp aan de benzinetank van een b senator.

Jammer, volgende keer maar weer gelijk naar mn eigen garage.

david verburg
      Deelnemer

Dan doe je een aanvraag, vervolgens gaan ze mekaar onder bieden ,jij kiest de laagste prijs ,om vervolgens het bedrijf helemaal af te krake omdat ze je auto de brug op rammen die pakking er tussen trappen en je geen eens een bakkie kreeg .
        Met alle respect maar lekker kut klusje ook wat je aan bied ,wat moeten ze daar dan voor vragen ?
        Iedereen zoekt tegenwoordig de laagste prijs maar wat is er mis met gewoon betalen wat het kost en service en kwaliteit krijgen .
        Beter had je gelijk naar je eigen garage gegaan dan was het al klaar geweest denk ik

Freestyler
        Deelnemer

David, ik denk dat je eens beter naar de eerste post moet lezen.

Er staat nergens dat ie loopt te zeiken over de manier waarop ze het gedaan hebben. Er staat zelfs dat er geen enkele reactie gekomen is op zijn aanvraag, en hij vraagt zich zelfs af, of de site nog wel aktief benut wordt.0

david verburg
          Deelnemer

Ik bedoel het ook niet dat ie nu zit te zeiken
            Maar meestal (in zijn geval nu NOG niet)
            Als mensen op zoek zijn om goedkoop iets te laten doen valt het achteraf tegen.
            Mensen verwachten wel top service maar willen niks of weinig betalen hij geeft zelf al aan dat ie beter naar zijn eigen garage kan gaan .
            De rede dat ie op die site een klus geplaatst heeft is in mijn ogen omdat ie minder wil betalen dan zijn eigen garage rekend,anders was ie daar wel gelijk heen gegaan lijkt me

dennisnmgn88
            Deelnemer

@david verburg wrote:

Ik bedoel het ook niet dat ie nu zit te zeiken
              Maar meestal (in zijn geval nu NOG niet)
              Als mensen op zoek zijn om goedkoop iets te laten doen valt het achteraf tegen.
              Mensen verwachten wel top service maar willen niks of weinig betalen hij geeft zelf al aan dat ie beter naar zijn eigen garage kan gaan .
              De rede dat ie op die site een klus geplaatst heeft is in mijn ogen omdat ie minder wil betalen dan zijn eigen garage rekend,anders was ie daar wel gelijk heen gegaan lijkt me

Dus eigenlijk concludeer ik uit jou antwoord dat goedkope garages “Kut” garages zijn?
              Volgens mij slaat dat helemaal nergens op…. Wie zegt dat de ervaring met z’n eigen garage niet zo slecht is dat die daarom opzoek is naar een ander?
              Er zijn tal van redenen te bedenken waarom je niet terug gaat naar je eigen garage. Tegenwoordig is het namelijk ook heel normaal om eerst vertrouwen te winnen bij de klant (zodat deze dus terug komt), en op het moment dat ze jou vertrouwen te pakken hebben gaan ze misbruik van je maken. Helaas zelf al meerdere keren deze ervaring mogen hebben, al was mijn geluk dat ik altijd mijn auto controleer als er aan is geklust ;).

Maar weer even on topic: Helaas geen idee of de site nog actief is, sterker nog…. nog nooit van gehoord :O.

TedMechanic
              Deelnemer

@david verburg wrote:

Met alle respect maar lekker kut klusje ook wat je aan bied ,wat moeten ze daar dan voor vragen ?

Inderdaad, ik vind het ook niet bepaald een klus voor zo’n site. Ik denk dat als er al bedrijven reageren, dat ze dan meer zoeken naar koppelingen en koppakkingen vervangen enzo. Een beetje de grote klussen.

En no offence, maar ik denk ook niet dat bedrijven staan te springen om aan zo’n ouwe bak te beginnen. Zal je net zien, hebben ze een prijs geboden en vervolgens breekt ieder boutje af wat ze los draaien.

dennisnmgn88
                Deelnemer

@TedMechanic wrote:

@david verburg wrote:

Inderdaad, ik vind het ook niet bepaald een klus voor zo’n site. Ik denk dat als er al bedrijven reageren, dat ze dan meer zoeken naar koppelingen en koppakkingen vervangen enzo. Een beetje de grote klussen.

En no offence, maar ik denk ook niet dat bedrijven staan te springen om aan zo’n ouwe bak te beginnen. Zal je net zien, hebben ze een prijs geboden en vervolgens breekt ieder boutje af wat ze los draaien.

Dit is toch helemaal niet de vraag van de topic starter, hij wilt gewoon weten of de site nog bestaat/werkt.
                  Aan wie is het om te bepalen of een garage de kluis uitvoert? Aan de garage zelf neem ik aan (voor de één een kut klus, voor de andere wellicht een uitdaging?)…..
                  Moet die dan maar stoppen met zoeken en blijven zitten met het probleem wat die graag opgelost wilt hebben?

theunm

net even gekeken site lijkt nog te leven. en datum voor verloting is in de toekomst

maar een gewone garage hier in de buurt zit er niet tussen.

ga zelf liever naar een vertrouwt adres dan weet je wat je krijgt

Leonard59

Nou, ik heb nogal wat reactie losgemaakt met een envoudige vraag. De reactie van David was lekker kort door de bocht en geen antwoord op mijn vraag. Wel aannames doen en voor mij denken zelfs maar daarmee komen we niet tot een antwoord.

ik heb in een eerdere klus 600 euro (ja david, gewoon afgerekend). Een klus die bij automaker . Nl door 12 andere bedrijven was ingeschreven voor minder dan de helft. Helaas was de klus toen al aanbesteed anders was ik daar toch mee aan de gang gegaan. Mijn eigen garage had wel uitleg over die 600 euro maar het blijft dan te duur. Dus dacht ik het nu voor te zijn door het klusje voor de pakking eerst op automaker te zetten, kon ik met de uitkomst ook mijn eigen garage eens meten.

de auto is 23 jaar maar in zeer goede conditie, de boutjes konden zo losgedraaid worden en er is verder niets geks gebeurt tijdens de reparatie.
                      Wat automaker betreft, als het alleen maar om grote klussen (lees geld) gaat dan zal de site niet zo lang meer bestaan denk ik.

Verder wou ik het hier maar bij laten.

TedMechanic
                      Deelnemer

@dennisnmgn88 wrote:

Dit is toch helemaal niet de vraag van de topic starter, hij wilt gewoon weten of de site nog bestaat/werkt.
                        Aan wie is het om te bepalen of een garage de kluis uitvoert? Aan de garage zelf neem ik aan (voor de één een kut klus, voor de andere wellicht een uitdaging?)…..
                        Moet die dan maar stoppen met zoeken en blijven zitten met het probleem wat die graag opgelost wilt hebben?

Hij vraagt waarom er niet gereageerd wordt op z’n klus. Dus geef ik daar een verklaring voor.

Ik bedoel alleen te zeggen dat een garagebedrijf niet zo snel op zoiets zal reageren. Puur omdat het geen klus is waar veel marge in zit. En het feit dat het een oude auto is. Ik probeer daarmee zijn auto niet te beledigen, maar de garage kan niet op afstand zien of het om een ouwe roestbak gaat of een auto in concoursconditie. Tel dat bij elkaar op en niemand gaat erop bieden.

david verburg
                        Deelnemer

king:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.