Ik wil een nieuwe koelwaterradiateur monteren (commodore B 2.8 automaat)
Ik verwijder dan de 2 slangen van de automaatolieaansluiting van de oude radiateur (slangen klem ik even af) en als ik deze dan op de nieuwe radiateur aansluit, mis ik wat olie wat achterblijft in de oude radiateur.
Moet ik hierna nog iets of ergens ontluchten, of gewoon starten en bijvullen??
hetgeen wat in je radiateur blijft zitten is echt nihil. raad aan om voor de zekerheid te peilen met draaiende motor welke al een klein beetje warm is in deze koude dagen, maar waarschijnlijk is de stand nog goed.
onhoud goed beter iets te weinig dan iets te veel.
Weet niet of het bij een oudere bak ook zo is, maar bij mijn Vectra B automaatoliepijlstok (t@ring 1 voor galgje) zitten 2 meet dingen op. Olie temp op 20 graden en 80 graden.
Auteur
Berichten
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.