Automaatbakolie + filter vervangen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Automaatbakolie + filter vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    infineonz

Wil binnenkort de automaatbakolie verversen, gezien het nu 6 jaar geleden is toen het voor het laatst is gebeurd.

Hoe moet ik de olie verversen? Het gaat om de 4 gang Aisin Warner 03-71L onder Senator 3.0e.
      Het filter en nieuwe pakking probeer ik via automaticchoice.com te regelen.

* Deksel demonteren en dan komt de olie eruit, vullen via vulopening tot randje met draaiende motor?

Maar zo krijg je niet alles eruit toch?

Wie heeft hier een uitleg/howto voor..?

sw16v
      Deelnemer

Had mijn filter en carter pakking + oliepomp keerring toen besteld bij ACE moet je ff mailen wat je moet hebben plus alle gegevens van je auto dan heb je voor weinig goed spul… Was volgens mij groothandel voor transmissie onderdelen

ace.mh@automaticchoice.com

infineonz

Bedankt SW16V, heb die mensen gemaild.

Heb echter nog een vraag, zie bovenstaande post.

infineonz

Ben er al uit.

Heb retour van transmissieoliekoeler los gehaald en dan motor laten draaien totdat je ca 2.5 liter hebt afgetapt.
            Vervolgens de pan demonteren en het filter uitnemen. Nieuw filter monteren+pan/magneten reinigen. Vervolgens de pan weer met en nieuwe pakking monteren
            Pan weer vullen + evt flushen via retour van oliekoeler.
            Deze automaten hebben een peilstok dus geen niveauplug zoals de omega B/C. Warme ATF peilen in P dan moet hij tussen min en max staan.

voor meer inspiratie:
            http://youtu.be/tno0NfJmsSo” onclick=”window.open(this.href);return false;

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.