Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › automaatbak vervangen senator
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 oktober 2009 om 15:05 #17212959
kun je de auto maat bak nog beetje makkelijk vervangen van een senator 3.0 bj 83/84
graag tips of kan beter blok er eerst uit ?
11 oktober 2009 om 15:40 #17535011uhm
beter incl. blok en al :D
anders kun je nog aardig aan het martelen komen.heb er ervaring mee :D ging bij me ombouw ook nie super eerst.
11 oktober 2009 om 16:09 #17535012Motor en bak idd samen eruit,bak eruit en motor erin is pens werk dat je niet op de nek moet halen.
2 uur heb je de motor erlangs liggen als je geen gekke dingen tegen komt.
11 oktober 2009 om 17:58 #17535013oke weet ik effe voldoende
is en nog gemakkelijk aan een auto maat bak te komen ?
11 oktober 2009 om 18:02 #175350143 traps automaat wel zijn er zat van
4 traps word een stuk moeilijker11 oktober 2009 om 18:10 #17535015heb hier nog wel een 3 gang liggen incl. tussenas e.d
:Dmaar zoals obelix al vermeld.. beetje lastig aan te komen.
zie u2u11 oktober 2009 om 19:53 #17535016oke weten we dat ook weer ik zit nl niet zo in de automaten (liever schakel ,maar wil toch weer een senator nu liefts metteen a2 )
weet er 2 te staan beide auto maat probleem
1 is zeker 4 bak andere weet ik nietmaar goed ik twijvel nog beetje zit ook niet metteen op werk te wachten (manta s kosten genoeg tyd )
iig bedank voor info11 oktober 2009 om 19:57 #17535017die rembanden moeten nog wel eens gesteld worden
filters in bak vervangen…
12 oktober 2009 om 13:09 #17535018oke filters kan dus ook van staan komen ?
12 oktober 2009 om 15:31 #17535019uh je bedoelt van stilstaan???
die filters willen nog wel eens versmeerd raken, na lange tijd.
en olie van de bak verversen, doen over het algemeen wonderen.13 oktober 2009 om 11:52 #17535020AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Ghanz
filters in bak vervangen…
Dat is allemaal gedaan bij die van mij, plus
de pakking en een paar rubber ringetjes :thumbuporigineel gepost door Ghanz
die rembanden moeten nog wel eens gesteld worden
…Euh hebbie daar meer info van, denk dat we die vergeten zijn om te stellen, kweet ook nie of het nodig is,
de 3bak schakelt nog soepeltjes, maar tis wel handig om te weten WAAR en HOE we die kunnen stellen.:hmmz :o :thumbupbedankt alvast voor de evt tips ;)
Zit wel achter een 4bak te vissen, de overtuiging is er al,
maar als ik zie dat het nog zo’n hoopjes werk meebrengt,
dan maar ff wachten tot er echt iets mis is met de motor,…..over 20 jaar ofzo :hmmz :D:DEn ast moet gebeuren, dan ff …. bellen, een beetje ervaring en improvisatie met dit soort operaties is een pré. :agent
btw: Eddie, suc6 met een evt vervanging van de automaat-bak :jerry
13 oktober 2009 om 20:51 #17535021Ron ik weet zeker dat als jij een 4-gang heb gereden je verkocht bent.
Je zult het idee hebben dan je motor veel sterker is,en meer boetes krijgen omdat je auto voor het gevoel van toeren 80 loopt maar in werkelijkheid bv 100 als je van het toeren snelheid gevoel uitgaat….
Ik heb zelf ook niet in de gaten dat een 4-gang bij veel minder toeren veel harder gaat,pas als ik op de km teller kijk zie ik dat bv weer 20/30km te hard rijd wat ik totaal niet aan het toerental kan merken.
Richting de 4000rpm bij 120 of 2500 is echt een enorm verschil.
13 oktober 2009 om 21:08 #17535022haha, ja een 4 gang is voortreffelijk.
kom weinig met de sennie op de autobaan, maar vanavond naar dronten ging het weer mooi.. :P
zoef zoef… nieuwleusen voorbij… zoef zoef zwolle voorbij…
eerder wat het met een boel lawaai en vooral toeren, maar dit rijd super king:
echte aanrader ronnie :P14 oktober 2009 om 18:04 #17535023AnoniemLid sinds:
1 January 1970Geniet voorlopig van het grommen in hogere toeren :D:D
Ik geloof jullie, zeker weten, maar wat ik niet ken,
mis ik ook niet………………..of toch wel :hmmzjullie weten wel iemand aan het twijfelen te brengen, tss :D:D:D
Maar wat er niet is kan er altijd nog in komen ;):thumbup
14 oktober 2009 om 22:31 #17535024Rij nooit in een 4-gangs je gelukkig bent met een 3-gang.
Die wil je nl daarna niet meer…….
15 oktober 2009 om 06:38 #17535025Niet om je nog meer te laten twijfelen maar blijf gewoon die 3 gang rijden. Niet overstappen op de 4 gang. Ik raad het je echt af. Je hoort dat geweldige 6 cilinder geluid niet meer, je toerenteller komt amper los waardoor je denkt dat ie kapot is. En die 4 gang blijft maar schakelen. Niet nemen dus.
(anders worden die 4 gang bakken wel heel erg schaars, de prijzen schieten de lucht in en we hebben niks meer om over te praten hier op het forum. ):D:D
15 oktober 2009 om 16:02 #17535026origineel gepost door ckad
Niet om je nog meer te laten twijfelen maar blijf gewoon die 3 gang rijden. Niet overstappen op de 4 gang. Ik raad het je echt af. Je hoort dat geweldige 6 cilinder geluid niet meer, je toerenteller komt amper los waardoor je denkt dat ie kapot is. En die 4 gang blijft maar schakelen. Niet nemen dus.
(anders worden die 4 gang bakken wel heel erg schaars, de prijzen schieten de lucht in en we hebben niks meer om over te praten hier op het forum. ):D:D
helemaal mee eens
zo 4 bak is helemaal niks
veel werk komt minder vaak bij de pomp
niet aan beginnen15 oktober 2009 om 17:35 #17535027ja en dan nog al die zegels en freebees die je mis loopt met tanken
15 oktober 2009 om 17:39 #17535028AnoniemLid sinds:
1 January 1970jullie weten ook wel iemand te prikkelen:hmmz :thumbup
zal m’n ‘sprieten’ uitsteken, of er nog zo’n
bakkie te bemachtigen is.
als die er maar eerst is…………..nu eerst ff tanken :D:D:Dtankstation van mij heeft net een verbouwing achter de rug,
en je raadt nooit wie de sponsor was………..:P;)
15 oktober 2009 om 17:41 #17535029AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door fluks
ja en dan nog al die zegels en freebees die je mis loopt met tankenpssst, vertel dit niet aan mijn vrouw :D:D:D
15 oktober 2009 om 20:09 #17535030Ik heb er nog 3 liggen waarvan alle 3 zeker goed zijn alleen zijn het 2x een 03/71L en 1x een 03/71LE.
1 van de 03/71L bakken heeft een andere staart aansluiting die van een Sennie B en de andere is een Senator A2 bak geweest en die komt in mijn Monza A1 en de LE bak ligt reserve voor de A2 Monza daar heb ik um ook voor gekocht die werkt op een computer en werkt samen met de Motronic van de C30NE.
Als ik eens tijd had hing ik um derin samen met een andere vooras en distrubutie set,alleen die tijd die tijd…
15 oktober 2009 om 21:31 #17535031hier ligt ook nog het een en ander.
mogelijk wel wat voor jou ronnie..:D1x th180 :P
1x 03/71le incl. kabelboom
maar ik verwacht dat jij de 03/71 l zoekt.
16 oktober 2009 om 05:59 #17535032Hee Ron, als we elkaar weer zien mag je wel eens een stukkie in mijn Monza rijden. Weet je gelijk, wat het verschil is in rijden.
Het is echt een wereld van verschil (veel gerelaxter), een TH180 of een AL03/71L (de 4 bak dus). En het mooie van een 4-bak is, dat je de 4de trap uit kan zetten, zodat de bak ineens als een 3 bak werkt. De bak schakelt dan ook later op in toeren. Dan rij je dus als het ware “sportiever”.
16 oktober 2009 om 10:30 #17535033AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als ik in de praktijk overtuigd ben gaan ik ook over op die bak.
Mijn Monza doen ik niet weg, tenzij ik in de resessie verval
het is een supergave koets, nieuwe jas, een 3.0E 3traps, is gewoon super orgineel.
Binnenkort gaat ie weer voor een paar maand op stal, want hij is allergisch tegen pekel:thumbup :DKijk, als er een andere bak onder komt, dan wil ik er ook
een andere kop [c30ne] op hebben, om de boel compleet te maken,
tel je die handelingen bij elkaar op, dan ff wat erbij en je hebt een
andere wagen en vergeet niet dat ik het moet laten doen.:(En dat is nu datgene wat bij mij de twijfel brengt, mijn Monza
loopt nu als een zonnetje met af en toe een grommetje [3traps], haha,
wat voor problemen kunnen gaan onstaan na zo’n ingreep.
Misschien ben ik wel de ‘jan met de korte achternaam’ .:D:o:DMaar aangezien ik al op zoek ben naar een andere…………….,
Monza, Kadett of een Manta, zou ik de keus beter gaan verleggen
naar een 2de Monza of….hmm Senator, een A2 met Automaat voor de dagelijkse ritten.:hmmzD’r is me v/d week al een mooie Manta en laatst al een super Monza door m’n vingers geglipt.
De Manta was tussentijds verkocht, grrr.
Maar die Monza, 24V is me op het laatste seconde aan mijn neus voorbij gegaan,
heb er echt een week van gebaald. :cry
Maar affijn, moet dan nog maar ff het geduld opbrengen voor een andere wagen met een 4traps automaat. :angel;)
16 oktober 2009 om 15:47 #17535034nou ron ik ben dr mee bezig om een A2 te kopen als alles goed gaat haal ik hem maandag op
zit 4 traps onder dan kan ik je mijn ervaring wel vertellen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.