Automaatbak schakelt schokkerig

Forumindex Forums Modellen Astra Automaatbak schakelt schokkerig

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Arif_k93

Hallo allemaal,

Mijn naam is Arif en ik ben sinds 3 maanden een eigenaar van een Opel Astra 1.6 8v automaat. Sindskort heb ik het probleem dat mijn auto een kleine schok geeft tijdens het schakelen. Daarnaast valt het me op dat als ik hem in een andere versnelling zet en de rempedaal loslaat hij even een seconde wacht en daarna met een lichte schok wegrijdt? Ik heb de olie van de versnellingsbak al gecontroleerd en deze ziet er nog rood uit.

Wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt
      Arif Karacelik

KadAstra-EF
      Deelnemer

Wat jij omschrijft is normaal.
        Mn stiefzoon heeft ook een Astra F automaat en die geeft bij het wegrijden (koude start) ook eerst een klein schokje.
        Later is dit weg en schakeld hij vloeiend :thumb

Ook het rempedaal loslaten en pas na een seconde rijden, dat doet ie hier ook.

Geen zorgen dus !

Rik :D

Arif_k93

Hallo Rik,

Dankjewel voor je reactie, maar ik heb dat lichte schokje ook tijdens het rijden. En bij het wegrijden wacht ik ook altijd totdat hij eerst vanzelf rolt, maar voordaat hij begint te rollen geeft het mij een lichte schok? Is dat ook normaal. Het is trouwens een astra g met een z16se motor.

Mvg Arif.

KadAstra-EF
          Deelnemer

Tijdens het rijden heb ik er geen last van, dat schokken.
            Na een kilometer is dat “schokje” er wel uit.

Aangezien jij een G hebt, en mn stiefzoon een F, kan het zo zijn dat jij ook een andere automaatbaktype heb en zich dus anders gedraagt. Ik heb geen tot heel weinig kennis op dit vlak dus je vragen laat ik liever over aan iemand die wel het goede antwoord kan geven.

Jacob1961
            Deelnemer

@KadAstra-EF wrote:

Tijdens het rijden heb ik er geen last van, dat schokken.
              Na een kilometer is dat “schokje” er wel uit.

Aangezien jij een G hebt, en mn stiefzoon een F, kan het zo zijn dat jij ook een andere automaatbaktype heb en zich dus anders gedraagt. Ik heb geen tot heel weinig kennis op dit vlak dus je vragen laat ik liever over aan iemand die wel het goede antwoord kan geven.

Ik zou het oliepeil even controleren, als het oliepeil te laag staat gaat een automaatbak ook schooken bij het wegrijden en tijdes het optrekken.
              Motor stationair laten draaien met de handrem goed aangetrokken.
              Vervolgens de schakelhandel naar ALLE versnellingen en er even in laten staan.
              Dan met draaiende motor het oliepeil controleren, let wel op de olie kan warm zijn.

Succes en hopelijk dat dit advies je verder helpt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.