Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Automaatbak Schakelt niet (Olie verversen)
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 november 2016om 04:58 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
24 mei 2016 om 17:51 #17276692
De automaatbak van mijn senator schakelt vrijwel niet.
Vandaag gehaald, maar hij wil bijna niet meer vooruit, achteruit gaat prima.
In zijn neutraal duwen gaat ook prima (Geen aanlopende remmen dus).Vooruit lijkt het alsof die bijna niet schakelt. Nu heb ik automaatbak peil gekeken, maar is nog niet op het minimum, maar ook niet op maximum.
Hoe kan ik de olie het beste verwisselen? Heb ook nieuw filter voor in de bak maar wil eigenlijk eerst even kijken of verversen van de olie helpt.
Zo niet dan alsnog de filter wisselen. (Hiervoor moet volgens mij meer gebeuren dan enkel ff wisselen en verversen).Zelf geen enkele ervaring met automaatbakken dus vandaar de vraag.
24 mei 2016 om 20:10 #18319270Toch zojuist eens goed gekeken naar de pijlstok, staan 2 maatstaven op voor warm en koud. Toch eens olie bijgevuld en ja hoor hij schakelt weer. Nog wat haperend, maar denk dat die in jaren al niet is ververst.
Als men hiervoor een instructie zou kunnen geven zou fijn zijn.
25 mei 2016 om 09:47 #18319271Verversen stelt niets voor. Werkt het zelfde als bij een motor.
Bak eronder, carterplug eruit en leeg laten lopen. Dan plug er weer in, en via de peilstok bijvullen.
Paar aandachtspuntjes:
Je kunt niet alle olie verversen (de olie in de omvormer blijft namelijk zitten)
peilen met warme bak en lopende motor, bak in de N25 mei 2016 om 10:13 #18319272Zou de pan loshalen, kun je gelijk zien of er nog hoop is.
Pakking ook in huis?28 mei 2016 om 21:05 #18319273en er een nieuw filtertje in zetten.. king:
28 mei 2016 om 21:14 #18319274Nieuwe filter heb ik liggen pakking nog niet.
Iemand adres hiervoor? Moet ook nog klepdeksel pakking hebben of complete set. Zuigerveren worden binnenkort vervangen waarschijnlijk.
29 mei 2016 om 15:16 #18319275breng de motor eens op bedrijfstempratuur.
vervolgens schakel je rustig in alle standen van de automaat, om terug te keren in de N stand.
dan de pijlstok uitnemen, en oliepijl nakijken.
indien nodig bij vullen.let op ! niet overvullen !!
hoe je bak schakeld duit op te weinig olie maar daar was je al achter
28 juni 2016 om 20:25 #18319276Nog steeds schakelde die nu af en toe echt slecht of niet. Olie bijgevuld, netjes op peil maar hij blijft soms ineens niet meer schakelen in voor en achteruit. Het lijkt dan of je rem in hebt zeg maar. Nu heb ik de auto opgekrikt alle wielen gecontroleerd. Nergens zit de rem vast.
Iemand ideeën?
29 juni 2016 om 20:54 #18319277Zou het kunnen dat er lucht in het systeem heeft gezeten na het wisselen van de olie en filter?
Na rijden vandaag weer gepeild en weer een halve fles olie bij gedaan. Stuk gereden en nog een halve fles erbij.Pijl was weer te laag. Nu weer op pijl.
30 juni 2016 om 08:22 #18319278ligt er ook aan of je eerst 20km hebt gereden en of je door alle trappen bent gedaan voor het pijlen.
24 november 2016 om 04:58 #18327854Uiteindelijk nu het probleem gevonden, de carterpan sluit niet goed af en lekt dus.
Al meerdere pakkingen gehad vloeibare toegevoegd. Het mag allemaal niet baten, maar volgensmij is de pan gewoonweg flink krom.Van de week weer eronderuit halen en de pan proberen te vlakken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.