Automaat vraagje

Forumindex Forums Techniek Cih Automaat vraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227105
    FrankDruten
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 August 2010

      Vraag:
      Is een 3-traps automaat van een Commodore B 2.5S bruikbaar op een Commodore B 2.8H ? (nu handgeschakeld).
      Is ombouw erg ingrijpend?

      #17742590
      Freestyler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2006

        Ja, is zo over te zetten.

        Ombouw brengt meer mee dan ombouw naar schakel.

          – koppelingspedaal eraf halen
          – tunnelgat aanpassen aan automaat schakelaar
          – vliegwiel vervangen door flexplaat
          – kabelboom aanpassen aan keuze schakelaar automaat (zodat hij ook alleen in de P en N start)
          – extra vacuum aansluiting op je spruitstuk mkaen (zodat de automaat soepel schakelt)
          – kickdown kabel aan je gaspedaal koppelen
          – automaat tussen as uiteraard.

        En als je regelmatig wat wil trekken, oliekoeler op de olieleidingen van de automaat aansluiten (ivm koeling van de bak)

        #17742591
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          Neem aub geen 3-gang automaat…
          Kutdingen eerste klas..
          Lekken-vreten veel vermogen-geen lockup-1 op 1 in de 3de gang…

          Neem veel beter een 4-gang uit een Monza Senator,der komt dan niet veel extra werkt bij kijken als:
          wat bedrading aansluiten
          schakelaartje plaatsen
          baksteun maken
          as inkorten
          steuntje maken voor de tv kabel.

          Voordelen zijn dan:
          0,69 als laatste gang wat het toerental zo,n dikke 1000 toeren omlaag haalt bij 120km-h
          Lock up
          bakken zijn sterker en lekken niet zo graag
          auto word stukke zuiniger

          En met een korte achteras word je acceratie sneller,maar door de overdrive word je eind toerental lager..als met een 3-gang automaat.

          #17742592
          m400
            Lid sinds:
            22 November 2004

            Wat boeit toch die acceleratie???

            #17742593
            FrankDruten
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 August 2010

              origineel gepost door GSE
              Neem aub geen 3-gang automaat…
              Kutdingen eerste klas..
              Lekken-vreten veel vermogen-geen lockup-1 op 1 in de 3de gang…

              Neem veel beter een 4-gang uit een Monza Senator,der komt dan niet veel extra werkt bij kijken als:
              wat bedrading aansluiten
              schakelaartje plaatsen
              baksteun maken
              as inkorten
              steuntje maken voor de tv kabel.

              Voordelen zijn dan:
              0,69 als laatste gang wat het toerental zo,n dikke 1000 toeren omlaag haalt bij 120km-h
              Lock up
              bakken zijn sterker en lekken niet zo graag
              auto word stukke zuiniger

              En met een korte achteras word je acceratie sneller,maar door de overdrive word je eind toerental lager..als met een 3-gang automaat.

              Elke welk type bak is dit?? Er staan bv automaatbakken te koop van een Senator 24V, past dit ook??

              #17742594
              bettus accu
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 March 2009

                gse bedoeld de aisin warner 03/71l(e) bakken. is wel wat moeilijker aan te komen dn de gewone 3 bakken. maar rijd idd wel 10x zo lekker.

                #17742595
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  Wat die acceleratie boeit:die krijg je der voor niks bij :D

                  Het is dat de 3-gang der nu nog onder zit onder de Monza,maar als die bak der onder uit gaat,dan gaat ie zo de ijzerbak in…Zonder dat ik der bij nadenk gaat ie vanuit Monza naar de oudijzer bak,zo,n hekel heb ik aan dat ding gekregen..

                  Ik heb van de week de laatste keer in A2 gereden met 4-gang LE bak voordat ie op stal is gegaan en in vergelijking met de A1 met 3-gang lijkt der een wereld voor je open te gaan..Je hebt niet het idee dat je los van de grond gaat komen met 140,je stampt het gas in en je vertrekt “redelijk” en als de A2 een tijdje stil staat en je verplaats hem zie je geen tekenen op de grond dat je der bent geweest..

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.