automaat schakeleaar verlichting

Forumindex Forums Modellen Kadett automaat schakeleaar verlichting

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    kadettEsedan
    Deelnemer

Hallo allen,

bij de schakelhendel van de automaat staat op een kapje aangegeven in welke stand de automaat staat.
      nu geeft deze geen licht wat vervelend is s’avonds.
      van het kapje dat om de automaat zit loopt een kabel naar een apparaatje dat licht geeft.

ik gok dat via dat kabeltje dat licht bij de kap moet komen om alle keuzestanden moet doen oplichten.
      Dit gebeurt echter niet. Hoe kan dat gerepareerd worden? of waar kan ik een ander kapje halen?

alvast bedankt

saluma
      Deelnemer

Is het lampje niet gewoon stuk.Je kan de kap er gewoon af halen en het lampje vervangen.
        Bij mijn automaat was het lampje ook stuk.
        Kostte maar 10 minuten en het werkte weer top.
        gr Marcel.

KadAstra-EF
        Deelnemer

Volgens mij zit er precies zo’n lampje in als achter de kilometerteller unit. 1,2 watt dus.
          Ik zeg ook dat het lampje kapot is…….

Groet, Rik

Blackbull
          Deelnemer

heeft iemand hier een foto van? Heb bij mij de kap ook weggetrokken, maar zie er geen lampje zitten.

KadAstra-EF
            Deelnemer

Zie onderstaande foto’s. De meest linkse hoort bijna zeker onder het kapje….
              De rechter zit in je tellerunit (kilometerteller enz)

en

Groet, Rik

Blackbull
              Deelnemer

hmm, vandaag toch even gekeken nog een keer maar zie toch echt niks zitten, hebben jullie misschien een foto van onder het kapje?
                Dit is mijn situatie

Ik zou niet weten waar er een lampje moet zitten, dan wel hoe die er doorheen zou moeten schijnen
                :hmmz

KadAstra-EF
                Deelnemer

Ik heb geen automaat. Daarmee kan ik je helaas niet mee helpen.
                  Mijn pa heeft een Vectra B uit 1996 en daar zit WEL verlichting onder.
                  Ik mag toch aannemen dat jij daar ook verlichting hebt zitten ?
                  Alleen waar ? iemand anders mischien van het forum die helpen kan ?

Groet, Rik

saluma
                  Deelnemer

heeel vaag.Ik heb een automaat en daar heb ik het lampje van vervangen.Bij Blackbull zit er niet eens een fitting!!!!
                    Dus ook geen lampje onder de kap van de handel.
                    En trouwens,ik heb ook geen borstels zitten.Een plastic strip die meebeweegt met de handel.
                    Ik denk dat je dan zelf een fitting met lampje eronder moet maken.
                    gr Marcel.

jojonopel
                    Deelnemer

De Kadett E met die “borstel” hendels hebben geen lampje !(Spijtig genoeg)
                      De lat met de letters zou licht moeten geven, maar zijn bijna altijd kapot.
                      De oudere Kadett’s met bewegende schuif hebben wel een lampje .

Blackbull
                      Deelnemer

er zit inderdaad aan die strip waar de letters op staan een witte strook. Deze is ook te zien links bovenin de tweede foto. Dit hoort a fabriek neem ik aan met elkaar verbonden te zijn.
                        Is ook geen ramp, heb de verlichting absoluut niet nodig, maar het was fijn geweest als het met weinig inspanning had kunnen werken…

saluma
                        Deelnemer

Ik heb net 5 minuten geleden even een foto gemaakt van mijn automaat.
                          Dit is dus het verschil wat Jojonopel bedoelt.

dat zal dus zelf een lampje maken worden,Blackbull.Ik ben het met je eens dat het lastig is in het donker.
                          Succes zou ik dan maar zeggen.
                          groetjes Marcel.

KadAstra-EF
                          Deelnemer

Oh jee, Dan zit ik er helemaal naast met mijn posts.
                            Als ik iemand in verwarring heb gebracht : Sorry daarvoor.

Groet, Rik :cry

saluma
                            Deelnemer

[rquote=1879161&tid=143503&author=KadAstra-EF]Oh jee, Dan zit ik er helemaal naast met mijn posts.
                              Als ik iemand in verwarring heb gebracht : Sorry daarvoor.

Groet, Rik :cry[/rquote]

Maakt toch niets uit,Rik.Ik wist het ook niet dat er in de modellen na 1988 geen verlichting zit.
                              En zo leer je wat,zeg ik altijd maar!
                              En ik vindt het erg interresant.
                              gr Marcel.

kadettEsedan
                              Deelnemer

nou ik heb er een uit 90 ook met zon bortel maar ik heb wel zon apparaatje met een lampje. dit lampje brand maar dat draadje welke op de eerste foto van Blackbull te zien is loopt daarbij naar de lampje toe. ik kan zien dat deze het licht moet doorgeven alleen dat doet hij helaas niet zo goed.
                                ik denk dat ik ga proberen er zelf een lampje onder te zettenwant aan een nieuw/goed kapje zal wel niet aan te komen zijn:hmmz

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.