Automaat probleem Senator A2

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Automaat probleem Senator A2

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    HertogJan
    Deelnemer

Hallo,

Heb een tijdje geleden een Senator A2 3.0i met een 3 traps automaat gekocht.
      De auto heeft een goede 15 jaar stil gestaan, de motor had ik redelijk snel weer levend alleen krijg de senator niet rijdend als ik de auto in versnelling zet (D of R) merk ik dat er iets gebeurt met het toerental maar ik moet echt idioot veel gas geven om de auto ietsjes in beweging te brengen.

Was zal dit kunnen zijn? kan er iets verstopt zitten in de bak door het lange stil staan? Olie zit er genoeg is.
      Ik heb heb zelf totaal geen kaas gegeten als het om automatische versnellingsbakken gaat dus iedere hulp is welkom.

Alvast bedankt!

KRSA2000
      Deelnemer

Na 15jr mag de olie en filter van v.bak wel vervangen worden. Heb je dat al gedaan?

Sent from my SM-P900 using Tapatalk

HertogJan
        Deelnemer

Nee heb nog niks met de olie van de automaatbak gedaan, aan de peilstok lijkt de olie nog mooi zuiver en dacht een beetje dat die olie niet veel te lijden heeft verder met stilstaan omdat het verder niet in aanraking komt met verbranding/benzine.
          Maar goed zoals ik al zei ik heb 0 verstand van automaat.

kywieman
          Deelnemer

absolute wel. waarom denk je dat er in interval qua tijd is om olie te wisselen. Het verliest na loop van tijd zijn functie.

Ik zou olie aftappen. waarna deze weer aan te vullen. volgens mij haal je er 3.5 liter uit. (met de koppelomvormer zit er zeker 7 liter in)
            Dus alles wisselen kan niet. En filter los draaien, en schoon maken. Hiervoor moet het carter der wel voor onderweg.

Automaatbak olie pijlen kan pas na een rit van 20KM als voor je de selector door alle versnellingen moet halen. dus P R N D 2 1.
            Dan in de N en met draaiende motor olie pijlen.

Succes

HertogJan
            Deelnemer

Oke dank voor je reactie :thumbup eind van de week de olie maar eens aftappen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.