Automaat Probleem
Opel Astra J Sports Tourer 1.6 Turbo (A16LET) 180PK
December 2011 / 156k km / 37-SXH-7
Hallo echte auto techneuten,
(een zeldzaam ras heb ik gemerkt maar ik heb hoop dat ze nog bestaan) ,
Mijn opel WAS een donders fijne auto om in te rijden TOTDAT voormalig Opel dealer, inmiddels Bosch garage, Bleeker te Oldenzaal aan Ganzeboom Transmissies te Almelo opdracht gaf om de automaat te reviseren nadat deze niet meer wilde schakelen. Sindsdien schakelt de automaat DRAMATISCH bij lage snelheden en filerijden, vooral bult op en bult af, bij vieren maar ook bij langzaam optrekken en langzaam afremmen, alles bij lage snelheden onder zeg maar de 50km per uur. De auto bokt en schokt dan licht maar merkbaar EN schakelt te abrupt en te hard terug (mechanisch hoorbaar / voelbaar).
Ik ben inmiddels 5x bij Bleeker geweest voor het probleem. Die verschuilt zich achter de diagnose van Ganzeboom. Diagnose Ganzeboom: automaat functioneert naar behoren en geeft geen storingen bij het uitlezen. Oliekwaliteit en peil zou goed zijn. Het probleem zou zitten in een slechte samenwerking / communicatie tussen de turbomotor en de automaat wat niet te verhelpen is met software. Ik moest het probleem maar accepteren of aan een andere auto denken (denken ze wel niet…bepalen we zelf toch…)
Persoonlijk lijkt me dit een BULLSHIT verhaal.
Kosten revisie: 4500! piek
Wie heeft er enig idee waar dit probleem vandaan kan komen ?
Met vriendelijke groet,
Bob Snippers
Oldenzaal