Automaat probleem

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Automaat probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277556
    Mardjum
      Lid sinds:
      2 August 2016

      Hoi,

      Ik heb een zafira a 2.2 met een automaat probleem.
      Eerst had ik een code p0730 en p0700 ik heb een selector schakelaar op de kop kunnen tikken van de sloop en vervolgens gemonteerd. Storing gewist en een stukje gereden. Op een gegeven moment ging boven de 80 km en kreeg de storingen p730 en p1700. Auto ging niet meer verder. Contact uit en weer aan en kon nog naar huis rijden. Nu las ik op problem car dat iemand ook de storingen p0730 en p01700 had en hij had zijn automaat bak olie ververst had en de storing was verholpen. Zal dit dan de oplossing zijn? Of zal de selector schakelaar van de sloop ook niet goed zijn? Alvast harstikke bedankt voor de hulp.

      Greetz Mardjum

      #18324021
      dutch
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 July 2005

        Welkom op het opel-forum. Wat betreft de codes kan ik je niet verder helpen. Wat naar mijn idee sowieso geen kwaad kan is om af en toe eens nieuwe olie in de bak te mikken. Er staat vaak geen termijn voor maar zeg nu zelf, olie die langer dan 15 jaar en/of meer dan 200.000 km goed blijft?

        Zelf met de automaat van mijn ouders goede ervaring bij http://www.powerflush.nl. We zijn er geweest voor de bak problemen gaf, hooguit dat je kon merken dat het schakelen net even wat minder soepel ging. Na de flush ging dat weer heerlijk soepel.

        #18324022
        Mardjum
          Lid sinds:
          2 August 2016

          Ik ga maandag ff bellen hier in Berkel want dan hoef ik niet zo ver te rijden. Ze zijn nu op vakantie.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.