Automaat Kapot?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Automaat Kapot?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Ricardo317
    Deelnemer

Goededag ik heb een Opel Vectra C 2.2i, maar opeens kom t mijn trouwe vectra niet meer vooruit.

Als ik mijn auto ‘smorgends start gaat die wel in zijn versnelling en maakt lawaai een hard zoemend geluid en het komt van de Halvemaan af dus waar de schakel pook aan vast zit. En als hij net gestart is schakeld hij wel perfect in alle versnellingen maar als het zoemend geluid weg is schakeld hij ook niet meer

niet in zn D of R ook niet handmatig.

Wie o wie kan mij helpen aan dit probleem??

Met vriendelijke groeten

Ricardo.

dockedmarc
      Deelnemer

ik denk dat er zat mensen zijn die je “aan” een probleem kunnen helpen.

maar de beste optie in deze is naar een garage en uitlezen, gok ik zo.

Jayko
        Deelnemer

Hallo Ricardo,

Ik heb ook een vectra gts 2.2 automaat en bij mij het zelfde probleem alleen toen ik de rotonde verlaten had ik totaal geen gang meer. Dacht eerst aan de aandrijfas. Toen hij bij de garage stond bleek toch echter de versnellingsbak overleden. Heb me laten vertellen dat het de druk pomp in de bak zelf was. Alles weer gefixt en rijd als een malle weer.

Hoe is het met jouw afgelopen?

Grt

Haasje17
          Moderator

Meestal komt dit door onvoldoende onderhoud aan de automaatbak, niet tijdig verversen / pijlen van de olie en filter van de automaat.

Niet te lang mee doorrijden wellicht is enkel het filter verstopt en het oliepeil te laag en kunnen ze dit nog verversen / vervangen en rijd die weer prima.

Rijd je er te lang mee door rijd je de bak stuk.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.