Automaat astra 1999

Forumindex Forums Modellen Astra Automaat astra 1999

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    astracdx

Hallo Allemaal,

Heb een paar maanden terug ook al eens wat gecommuniceerd aangaande mn automatenbak. Tijdje niet in de auto gereden dus alles heeft even stilgelegen.
      Probleem was dat de bak soms bij ( koud ) starten in storing kwam. Zette je de auto uit en daarna weer starten, was het meestal weg. Recent weer eens met de auto gereden. Hij gaat nu altijd in storing. Ook uit / aan werkt niet meer. zou dit te maken kunnen hebben met de nu lage temperaturen?

wim-v6
      Deelnemer

uitlezen, is de 1e optie, anders kan je zoeken tot je een ons weegt.

Let wel op, de automatenbak dient uitgelezen te worden, in de motorregeling zal je geen storing vinden.

Willem

astracdx

Willem,

We hebben paar maanden terug inderdaad uitgelezen ( aansluiting onder handrem ). Geen enkele storingsmelding. Hiervoor een universeel apparaat gebruikt wat wel zou moeten werken op deze auto volgens de omschrijving.

Laagvlieger
          Deelnemer

Kun je niet uitlezen met een OBD reader volgens mij.
            Die automatenbak valt niet onder de OBD norm volgens mij.

b07

die aansluiting onder je handrem is voor je motorregeling ,wat ik begrijp van willem ze uitleg zit de stekker om de automaatbak uit te lezen op een andere plek.

wim-v6
              Deelnemer

uitlezen van de automaat gebeurd aan dezelfde stekker als je de motor uitleest.

Alleen word een andere pin gebruikt, en zoals laagvleiger zegt een word er ook een ander protocol (software) gebruikt.

Deze is meestal niet uit te lezen met een universele OBD reader.

Willem

astracdx

Zal het waarschijnlijk toch niet met het apparaat dat wij gebruikt hebben uit te lezen zijn. Wellicht bezoek aan opel dealer raadzaam dan. Wat ik met buiten dit toch afvroeg is of de buitentemperatuur invloed heeft op de storing. Kan uiteraard toeval zijn maar in de zomer weinig storing, winter altijd.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.