Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › autom. versnellingsbak inbouwen commodore 1971
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2013 om 07:27 #17259141
Bekenden hebben een prachtige commodore 1971 (motor mij onbekend) met handbak.
Nu moeten ze deze auto weg doen ivm de noodzaak van een automaat.
Jammer natuurlijk.Omdat alles valt te maken, dacht ik zo van: waarom dan geen originele automaat inbouwen?
Is er in Noord-NL (Gr, Fr, Dr, Ov) of Noord-Duitsland een specialist in oude Opels die dat kan doen of misschien is hier iemand met goede ideeën?(een perfecte automatische bak is er trouwens nog niet, dus dat moet naast het inbouwen ook nog geregeld)
Bedankt! :thumb
10 juli 2013 om 07:43 #18158519AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ombouw naar automaat is cker wel te doen
Mischien heeft “gt/w”
Wel tijd en zin in zo.n klusGt/w is z.n forum naam
Of mischien “opelforeffer”
In oude pekelaDie laatste kan je vast wel aan een goede bak helpen
Voor een goed adres in andere regio
Kun je “bettus accu”Even contact mee opnemen
Bettus accu is ook een forum naam
Succes met de verbouwing
Zou zonde zijn als dit de reden moet zijn om afscheid van een mooie auto te nemenIk heb zelf zo.n ombouw gedaan. Met een d rekord station van 72
Die heb ik toen meteen upgegrade naar commodore stationIk heb echter momenteel geen tijd voor zo.n klus ;)
12 juli 2013 om 10:58 #18158520als je er niet uit komt laat het maar weten.
ombouw is niet zo ingewikkeld en goed te doen.
ik zit alleen bij arnhem in de buurt.12 juli 2013 om 11:17 #18158521dank jullie wel voor de reacties.
NB het is niet voor mijzelf maar voor bekenden ;)Wat zou een perfecte (die mensen willen alleen maar topkwaliteit) automaat kosten / waar haal je zoiets en laat a.u.b. ook weten wat inbouw bij je kost. Thanks!
12 juli 2013 om 14:55 #18158522Ik woon in Zuidbroek Groningen.
En heb wel zin in zo een klus.
Heb nog wel een automaat liggen.
Maar als je het prefect wilt zou deze gereviseerd moeten worden.
Maar hier moet dan over gesproken worden.12 juli 2013 om 15:05 #18158523(die mensen willen alleen maar topkwaliteit)
Daar rijden zij natuurlijk ook in een Opel.
12 juli 2013 om 15:24 #18158524:D @kywieman wrote:
(die mensen willen alleen maar topkwaliteit)
Daar rijden zij natuurlijk ook in een Opel.
dank weer voor de reacties.
Ik zal e.e.a. bespreken met de mensen12 juli 2013 om 15:57 #18158525ik zou wel voor een 4 bak gaan, zijn wel duurder in aanschaf, maar minder toeren in de 4 (lockup)
en eerst maar eens een bak vinden13 juli 2013 om 01:34 #18158526Ja 4 traps is beter maar Rob (Opel4ever) heeft ze niet meer voor de verkoop.
13 juli 2013 om 06:43 #18158527AnoniemLid sinds:
1 January 1970@kywieman wrote:
Ja 4 traps is beter maar Rob (Opel4ever) heeft ze niet meer voor de verkoop.
ff off topic maar zit zat jij in die loods vlak bij / achter het station van zuidbroek??
woon zelf in westerbroek ;)
back on topic :thumbup
13 juli 2013 om 07:02 #18158528ff off topic maar zit zat jij in die loods vlak bij / achter het station van zuidbroek??
woon zelf in westerbroek ;)
Nope
17 juli 2013 om 16:36 #181585294-gang aut is leuk maar de 4 is te lang voor een C rekord met een 4 cil 1,7 1,9L motor met 90-100 pk..
Na mijn idee dan een 30E trekt al niks meer in de 4de gang bv,laat staan dat een 4 cil wel.
17 juli 2013 om 16:43 #18158530@GSE wrote:
4-gang aut is leuk maar de 4 is te lang voor een C rekord met een 4 cil 1,7 1,9L motor met 90-100 pk..
Na mijn idee dan een 30E trekt al niks meer in de 4de gang bv,laat staan dat een 4 cil wel.
zal er wel overheen lezen, maar waar staat dat er een 4 cilinder in ligt ????
en waar komt de record weg ?, was een commodore18 juli 2013 om 01:09 #18158531En anders kan er ook nog heel wat veranderen door middel van een andere achteras.
18 juli 2013 om 21:24 #18158532Oepsie mijn fout idd is een commo/6cil…mijn fout..
Maar dan nog laat der een 2800 inzitten met 165pk….denk ik dat de 4de gang gewoon te lang is.
Maar das persoonlijk of je moet met een achteras idd gaan omhangen of der een 30E of sterker induwen.
18 juli 2013 om 21:47 #18158533bedankt allemaal voor de reacties :thumb
‘t Is een commodore 2.5 en heb het met de mensen besproken.
Een andere achteras is geen goed idee vinden ze en laten het dan voorlopig even zoals het is.18 juli 2013 om 22:58 #18158534Er kan gewoon een 3 traps automaat achter.
Ik denk een dag werk.
Alleen met een nieuwere 4 traps (met overdrive) automaat zijn er wat meer aanpassingen nodig.20 juli 2013 om 06:54 #18158535AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad
ik had achter m,n 2800 in de d rekord station
ook gewoon een 3 traps automaat
dat gaat prima ;)die 2500 trekt dat ook met gemak
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.