Autom.antenne & koelvloeistof VECTRA X1.6SZ E2

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Autom.antenne & koelvloeistof VECTRA X1.6SZ E2

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    FdeB70

Hallo Vectra kenners,

vanwege ziekte schoonvader heb ik momenteel zijn Vectra in gebruik, type VECTRA X1.6SZ E2 uit ’96
      Rijdt prima, zelfs lekker!

Paar vraagjes hierover;

Er zit een automatische/elektrische antenne op. Deze komt echter niet vanzelf omhoog al hoor ik wel wat geschakel/gerommel achterin de auto/kofferbak.
      Is het de bedoeling dat deze antenne (pas) naar buiten komt als je startsleutel omdraait of wanneer je de radio aanzet?
      Er lijkt in ieder geval een slecht onderling contact te zijn en met wat flink geduw op het radio frontje is de antenne een keer eruit gekomen maar ging ook weer snel in. Is dat makkelijk te herstellen?

Wat mij betreft haal ik de draadjes van de elektrische aansturing los, trek ik de antenne eruit, en laat hem gewoon zo staan, kan dat ook??

Om die antenne zit een rubber afdichtring welke helemaal vergaan is en ook een keurige (regen)water ingang is geworden. Is dit rubber nog te verkrijgen, hetzij 2e hands?

Het koelvloeistof reservoir is zo goed als leeg, dit is geen goed teken denk ik?
      Want deze moet toch tot ongeveer de helft (to de verdikking van het reservoir) vol zitten?

vast dank voor je reactie!

Grt.
      Frank

wim-v6
      Deelnemer

Vul eerst het reservoir tot het juiste nivo, kijk dan of je veel verliest.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

FdeB70

Wim, wat is het juiste niveau? ik heb geen boekje..

TWA
          Deelnemer

Op t tankje de dikke lasnaat. Staat als je goed kijkt ook een pijl op met COLD als aanduiding. Antenne dopje gewoon bij de dealer vragen, mn Astra F was deze okk nog leverbaar voor. Als je de bekleding los haalt in de kofferbak, (leest zichzelf rustig kijken wat er los moet om er bij te komen) kan je zien wat er los zit. Zal zo simpel zijn als een los boutje, niet meer niet minder. De radio heeft een aparte draad die speciaal deze antenne aanstuurt, meestal blauw van kleur.

Greetz Emiel

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.