Hallo Vectra kenners,
vanwege ziekte schoonvader heb ik momenteel zijn Vectra in gebruik, type VECTRA X1.6SZ E2 uit ’96
Rijdt prima, zelfs lekker!
Paar vraagjes hierover;
Er zit een automatische/elektrische antenne op. Deze komt echter niet vanzelf omhoog al hoor ik wel wat geschakel/gerommel achterin de auto/kofferbak.
Is het de bedoeling dat deze antenne (pas) naar buiten komt als je startsleutel omdraait of wanneer je de radio aanzet?
Er lijkt in ieder geval een slecht onderling contact te zijn en met wat flink geduw op het radio frontje is de antenne een keer eruit gekomen maar ging ook weer snel in. Is dat makkelijk te herstellen?
Wat mij betreft haal ik de draadjes van de elektrische aansturing los, trek ik de antenne eruit, en laat hem gewoon zo staan, kan dat ook??
Om die antenne zit een rubber afdichtring welke helemaal vergaan is en ook een keurige (regen)water ingang is geworden. Is dit rubber nog te verkrijgen, hetzij 2e hands?
Het koelvloeistof reservoir is zo goed als leeg, dit is geen goed teken denk ik?
Want deze moet toch tot ongeveer de helft (to de verdikking van het reservoir) vol zitten?
vast dank voor je reactie!
Grt.
Frank