Autokleur / Lak i.v.m. roest

Forumindex Forums Modellen Corsa Autokleur / Lak i.v.m. roest

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    jeroenk
    Deelnemer

Binnenkort toch maar eens de voorkant van motorkap aanpakken. Deze heeft na 17 jaar dienst de welbekende roest aan de voorzijde van de motorkap. Tot nu toe trekt het nog niet heel erg naar buiten toe, maar hoe langer ik wacht, des te erger het wordt.

Het plan is: Afplakken rond het roestgedeelte. De rest compleet kaalschuren, zinkspray erover, mogelijk een beetje plamuren (even zien tot hoever ik aan de buitenkant moet opschuren), primer erover en dan weer de huidige autokleur (+blanke lak?)….

Zijn deze stappen juist? :)

En iemand enig idee welke kleur / spray / verf het meeste in de buurt komt van mijn auto? Het gaat om een ’95er Corsa.

Het hoeft niet exact te matchen, als het er maar erg op lijkt (heel veel ga je er toch niet van zien).

Alvast bedankt! :D

dion87

je lakkleur is makkelijk te achterhalen, staat meestal in een van je poortieren.

Coiler

Ook staat het op die leuke plaatjes onder je motorkap, op de site van motip kan je dan de bijpassende kleur vinden.

BlackDevil

Zo te zien heb je de kleur magmarood. Bij Opel kunnen ze dan zo de kleurcode erbij zoeken.

tamiya
            Deelnemer

Motip Colourguide of als het nog niet de bocht om is(aan onderzijde motorkap) bijwerken met lakstift in juiste kleur. Heb ik bij mijn auto ook gedaan. Roest wegschuren, primer en lakstift(in kleur in blanke lak). Ziet er na een half jaar nog keurig uit ;)

Anoniem

Spuitbusje halen in Magma rood bij de dealer.

jeroenk
                Deelnemer

Kijk, weer wat geleerd. Wat moest ik toch zonder jullie ;)

Jurgen
                  Deelnemer

Denk eraan dat je de roest goed weg borsteld, die krengen roesten aardig hard daar op het randje van de motorkap. Ik heb het bij de corsa b van m’n ouders ook gedaan, daar had ik een lakstift bij. Het was nog niet zover over het randje, dus heb alle roest weggeborsteld, etch primer erop en daarna gewone primer. Als laatste afgelakt met de basislak. Heb er zelf geen blanke lak over heen gedaan, maar het kan uiteraard wel. Als je gaat schuren en dergelijke, wordt de plek aanzienlijk groter dan wanneer je het gaat bijwerken.

chieltjuh
                    Deelnemer

Blanke lak is denk ik niet nodig.. volgens mij heb jij een 2k lak waar geen blanke lak overheen gaat.

-BlendjuH-
                      Deelnemer

Nou is mijn vraag : Waarom zweert iedereen bij motip ?
                        Mijn ervaring is dat motip erg veel kleurverschil geeft ondanks dat het dezelfde
                        kleurcode is …
                        Je lak van de auto is verkleurd met al die jaren en kan nooit het zelfde zijn …
                        Als ik een kleurtje nodig heb dan laat ik het gewoon mengen …
                        Ze lopen zelfs met een kleurstaal mee om te kijken of deze overeen komt :thumb

jeroenk
                        Deelnemer

@-BlendjuH- wrote:

Nou is mijn vraag : Waarom zweert iedereen bij motip ?
                          Mijn ervaring is dat motip erg veel kleurverschil geeft ondanks dat het dezelfde
                          kleurcode is …
                          Je lak van de auto is verkleurd met al die jaren en kan nooit het zelfde zijn …
                          Als ik een kleurtje nodig heb dan laat ik het gewoon mengen …
                          Ze lopen zelfs met een kleurstaal mee om te kijken of deze overeen komt :thumb

Enig idee waar dat kan en wat het kost?

-BlendjuH-
                          Deelnemer

Spuitbusje ben ik ongeveer 20,- voor kwijt …
                            Ik doe het bij de me vrienden van deze zaak …
                            Maar dan in lelystad …
                            http://www.ast-groep.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Jurgen
                            Deelnemer

autoschadehersteller ;)

chieltjuh
                              Deelnemer

Even voor de goede orde, ook al heb je de juiste kleurcode van je auto, verwacht niet dat het er weer als nieuw uitziet. spuiten met een spuitbuis blijf je hoe dan ook wel zien.

Wil je een zgan motorkap breng hem langs de schadehersteller en laat het doen.

wil je niet te veel geld er aan uitgeven. haal een spuitbusje die er het meest in de buurt komt.

Maar zoals ik al zei: Verwacht geen wonderen als je je kap gaat spuiten met een spuitbusje.

Anoniem

Aan het omgevouwen schermrandje van mn Astra zat een heel klein roestplekje wat bewerkt is en daarna gespoten is met het spuitbusje van Opel Dealer ( omdat het zo’n klein plekje was )
                                  Zie je dus helemaal NIKS meer van!

chieltjuh
                                  Deelnemer

@Mr.F wrote:

Aan het omgevouwen schermrandje van mn Astra zat een heel klein roestplekje wat bewerkt is en daarna gespoten is met het spuitbusje van Opel Dealer ( omdat het zo’n klein plekje was )
                                    Zie je dus helemaal NIKS meer van!

jah maar dan heb je het hier over een plekje van <5cm2?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.