Forumindex › Forums › Modellen › Astra › autohoes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 december 2009 om 21:14 #17214957
Omdat de astra van mij nu al paar maand stil staat buiten in regen en wind, lag ik eraan tedenken om een autohoes aan teshaffen.
Is dit nou beter voor de auto of niet?
Bijvoorbeeld dat er vocht kan ontstaan onder de auto door die hoes?
Ik vind het zonde hoe de auto staat weg tekwijlen in de kou en regen.
Auto heb ik wel afgelopen zomer getectyleert.10 december 2009 om 21:48 #17564349Wel minder ventilatie denk ik, waardoor schimmels kunnen onststaan.
het is voor het interieur beter af en toe een verwarmingkje erin te zetten met de ramen op een kier, dan een hoes er omheen te leggen.
Kan beter goed ventileren, dan afsluiten.
merkt het vaak als de vectra voor 3 weken stil heeft gestaan, dan is ook alles klam.
Ik heb dan ook besloten meer met deze te gaan rijden.
Willem
11 december 2009 om 05:40 #17564350Ventilatie is inderdaad stukken minder. het kan ook (extra) roestvorming tot gevolg hebben, omdat vocht niet weg kan.
Als je een goeie dag hebt, met een lekker zonntje, verdampt het water, en slaat terug tegen de hoes, dit blijft dan op plekken liggen waar het kan gaan roesten.
ik zou het niet aanraden11 december 2009 om 13:59 #17564351hallo,
een beetje zand of stof tussen de hoes en je wagen ,voeg een beetje wind toe en je wagen komt er gestraald onder vandaan…..
en dat wil je zeker niet!!!
een hoes kan wel , maar dan wel binnen waar geen wind is.
mvrg Rob
11 december 2009 om 19:20 #17564352idd, geen hoes om je auto doen als hij buiten staat. krijg je allemaal schimmel in je auto, omdat het daar dan heel vochig wordt en blijft.
als je je ato zo graag wilt beschermen, waarom zoek je geen stalling of schuur? heb op foto’s gezien dat je ruimte geneog heb om je huis, je kan er ook een simpel schuurtje bouwen.
of een kant en klare carport kopen bij de gamma, en dan met hout de zijkanten dicht timmeren.12 december 2009 om 17:07 #17564353ik ben net bij de auto geweest, en inderdaad er zat al shimmel op de achterbank en het stonk echt in de auto.
Heb de shimmel weg geveegt met een doek, ik zet ook vanaf morgen ook een kacheltje in de auto en die 2xperweek effe aanzetten.
Auto ook weer eens effe gestart naar 4weken maar hij starte nog vrolijk.Ik heb genoeg ruimten, maar helaas geen tijd en zin om nog iets optebouwen.
Er stond 30jaar lang een grote veranda van 20m lang en 5m breed maar helaas in de fik gestoken.Auto wil ik niet verkopen omdat er vorig jaar 1900,- is in gestoken.
Maargoed erkomt geen hoes.
12 december 2009 om 17:21 #17564354Ik heb een hoes voor men Monza onder te stoppen. Deze koste wel 90€ maar tis een speciaal waterafstotende en één die langst binnenuit kan ademen waardoor er geen vocht onder kan bliven zitten. Kost wel wat maar had ik er best voor over.
13 december 2009 om 11:52 #17564355ik had bij me fiat 500 ook een hoes en die stond ook buiten in weer en wind.Maar ik had geen last van schimmel was een dure hoes ik geloof haast 100 eurie.En ik had er ook een ouwe wollen dekken onder tussen de wagen en de hoes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.