Forumindex › Forums › Overige › Feedback en mededelingen › Autobrandstof
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2011 om 12:58 #17224103
Misschien is het een leuk idee om een topic te maken over autobrandstof.
Wat de ervaringen zijn van mensen over verschillende brandstofpompen en de kwaliteit van de benzine.Dat er bijvoorbeeld zoiets bestaat als slechte benzine??
Greetz,
Astra Green.3 oktober 2011 om 13:02 #17705543AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik tank altijd bij de BP of Agrisneltank beide prima.
3 oktober 2011 om 13:24 #17705549tank ook altijd bp puur omdat het op de route licht, heel af en toe bij zon onbemand pompje waar je maar 1.52/liter betaalt, en soms bij de esso in antwerpen als ik uit de bios kom. heb zelf het idee dat ik met de brandstof van dat onbemande pompje (volgens mij heet het iets van agri wat Mr. F al zegt) wel een paar tientallen km’s minder maak op een volle tank maar dat kan ook tussen de oren zitten.
3 oktober 2011 om 13:49 #17705544Meer kilometers op een ander merk benzine lijkt me iets van tussen de oortjes.
Zag een tijdje terug een stuk over benzine soorten als Fuelsave van Shell,
tja wat duurder maar je kwam dan ook een paar honderd meter verder dan met de gewone benzine……
en dat was op een test baan, in het normale verkeer zou je het totaal niet merken.Er is 1 merk benzine waar mijn Astra G 1.8 16v geen vreindjes mee is, en dat is Tango benzine.
Als ik dat tank daar gaat iedere keer het beroemde oranje lampje op het dashboard branden,
één keer merk bezine erin en weg is het probleem tot dat je er weer Tango in gooit,
heel vreemd, arme benzine soms ?3 oktober 2011 om 14:01 #17705545als je een scherp afgestelde (dicht bij de klopgrens) turbo moter hebt. kan 98 van pompen zoals tango nog wel eens een lager ron getal hebben als 98.
die van mij heeft gepingelt op tango 98 benzine en op bp ultimate ging het goed :)
nog leuker E85 :D
3 oktober 2011 om 14:09 #17705546Leuke reacties
Ikzelf tank bij de TinQ puur omdat het dichtbij is op mijn route, ze worden bevoorraad door GULF naar mijn weten.
Mijn astra doet het er goed op (Z1.6SE 8V), nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet echt ga vergelijken.Ik hoor weleens vaker verhalen dat Tango een slechtere kwaliteit benzine levert.
Als je het googled kom je het vaker tegen.
Volgens mij komt het allemaal van dezelfde raffinaderijen alleen zijn het misschien restpartijen.3 oktober 2011 om 14:13 #17705547Wat duurder is… Is gewoon duurder.. :P
Ik geloof niet in het sprookje van ultimates, v-powers en andere onzinnige geldklopperij.
Het gaat om het hoeveel octaan erin zit. Niet hoe het sprookje heet en hoeveel het kost.
Verder is het toverwoord: brandstoffilter…. ;) Dus ik tank al sinds ik een voertuig op brandstof rij, het allergoedkoopste wat ik kan vinden.
Dat is hier de shell of esso express. En die shit is al duur genoeg. :D3 oktober 2011 om 14:23 #17705548naar wat ik hoor is hetgeen wat je bij bijv de tango tankt de onderste laag uit de tanks van bijv de bp of gulf. kan me niet voorstellen dat dat slechter is anders geven ze je het niet ;)
ben blij dat ik vlakbij belgie woon en er regelmatig moet zijn, tank daar voor rond de 1.50 gewoon normale e9810 oktober 2011 om 18:17 #17705550De kadett is een 1.2s en die loopt op alles haha, gewoon de goedkoopste 95 erin en niks veranderd aan de ontsteking. En loopt als een zonnetje.
Corsa mag enkel bp98 drinken, daar is ie mee afgesteld op de testbank.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.