Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › auto zuiniger maken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2012 om 21:21 #17997094
das wel de manier ja.
Step 1: Buy an adhesive tape
Step 2: Open the fuel gauge meter
Step 3: Pull the fuel lever to full tank position
Step 4: Cut adhesive tape and stick over the fuel gauge pointer
Step 5: Close the fuel gauge meter
Step 6: Enjoy the unlimited ride!26 maart 2012 om 21:23 #17997095neu vindt die best leuk king: king of the joke :D
26 maart 2012 om 21:25 #17997096@gerkenator wrote:
das wel de manier ja.
Step 1: Buy an adhesive tape
Step 2: Open the fuel gauge meter
Step 3: Pull the fuel lever to full tank position
Step 4: Cut adhesive tape and stick over the fuel gauge pointer
Step 5: Close the fuel gauge meter
Step 6: Enjoy the unlimited ride!that’s what i like about modification.
men zegt motor afleggen bij lange file of rood licht.
maar benzine gaat die dan niet terug in shock?.26 maart 2012 om 21:45 #17997097@marzaz wrote:
@gerkenator wrote:
das wel de manier ja.
Step 1: Buy an adhesive tape
Step 2: Open the fuel gauge meter
Step 3: Pull the fuel lever to full tank position
Step 4: Cut adhesive tape and stick over the fuel gauge pointer
Step 5: Close the fuel gauge meter
Step 6: Enjoy the unlimited ride!that’s what i like about modification.
men zegt motor afleggen bij lange file of rood licht.
maar benzine gaat die dan niet terug in shock?.Volgens mij niet auto is al warm namelijk ( choke bedoel je )
26 maart 2012 om 22:06 #17997098Way 2 go! Gerkenator zijn onderschrift blinkt nu :jerry
Al een geluk zijn we niet allemaal zo ;)27 maart 2012 om 15:30 #17997099@ Marzaz:
– Choke, Dat is voor ouwe mensen..
– een motor koel zeker niet zover af dat ie weer op de Koudloop regeling gaat, Daar is wel een paar uur voor nodig.Willem
27 maart 2012 om 17:47 #17997100@wim-v6 wrote:
@ Marzaz:
– Choke, Dat is voor ouwe mensen..
– een motor koel zeker niet zover af dat ie weer op de Koudloop regeling gaat, Daar is wel een paar uur voor nodig.Willem
vandaar de vraag anders zou ik deze niet gesteld hebben. dank je voor je reactie
Bram
27 maart 2012 om 20:07 #17997102@Helmer opelfan wrote:
Das mooi, Ze hadden die dingen nooit mogen uitvinden :lol: Als er iemand tips heeft waar ik een katvervanger kan kopen, zie ik reacties graag tegemoet.
Hallo,
Deze zit bij je in de buurt +/- 19km, en die kunnen er vast wel één voor je maken, wat het gaat kosten weet ik zo niet.
Groetjes, Joche
27 maart 2012 om 20:19 #17997103AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ken ik. Zij hebben voor mijn vorige auto Vectra b2 2.5 een rvs uitlaat gemaakt van voor naar achter was ik zeker zeer tevreden mee. heb er toen dacht ik 1200€ voor betaald
Ga ik zeker ook nog eens bij mijn huidige auto laten doen tzt :thumb
27 maart 2012 om 20:51 #17997104Die Mustang :wub :wors
27 maart 2012 om 20:57 #17997105AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi he. Die was geimporteerd vanuit America. Er moesten voor de keuring betere dempers onder maakte te veel herrie
27 maart 2012 om 21:01 #17997101Alleen jammer dat het hier stikt van die dingen…
ik heb ze nu al met 4 varianten achterlichten gezien (wel zelfde montage, maar 2 types europees, en 2 types amerikaans)..
kom er dagelijks wel een aantal van tegen…
Maar dat heb je hier ook met Cadillac Ecalades, Chevrolet Avalannche, dodge RAM, etc etc..
dat zijn hier weer glazenwassers en kassenbouwersbakken..
Willem
27 maart 2012 om 21:06 #17997106AnoniemLid sinds:
1 January 1970lucky you haha. Hier in de omgeving zie kom ik bijna tot niks teven van dat mooi spul :cry borring :jerry
27 maart 2012 om 21:09 #17997107Bij ons is er ook een knalrood geïmporteerd model uit 2010 en heeft er net van die GT-strepen bijgedaan. :puke Nou ik blijf nog altijd grotere fan van de Ford Mustang Shelby GT500 maar dan wel het oude type bouwjaar 1967.
Dat kontje, die koplampen, die bodykit, dat onderstel… :wub Wish I had one (or two) :jerry
27 maart 2012 om 21:09 #17997108hier op het dorp rijden er al:
1x Chevrolet SSR
4x Chevrolet Avalange
1X Cadillac Escalade Pick-up (niets meer dan een dure avalanche)
1x Casillac Escalade gesloten
1x Dodge Ram 1500 Hemi
1x oude Dodge Charger (in old-skool groen)
1x Chevrolet NovaWillem
27 maart 2012 om 21:48 #17997109Bij ons rijden er ook enkele Dodge Rams… Allemaal met 23″ velgen, andere achterlichtjes, sport-exhaust, luchthappers, … mooi om te zien maar niet zo mooi als bv een oude Dodge Charger :wub
Vorige week zondag naar een Cars & Coffee geweest: Foto’s zie je hier
Het enige spijtige was dat je soms Corvettes ofz in perfecte originele staat zag maar dan met een Autoradio van JVC in… big bummer…
Grtz Seth
5 april 2012 om 09:45 #17997110Hier scheuren ook overal dodge ram-metjes rond.
Machtige auto’s maar niet bijzonder meer.Om trouwens weer een beetje ontopic te gaan:
Een kat er tussen uithalen levert toch vermogen op?
Vanaf welk bouwjaar moet er op gekeurd worden?Gr.
5 april 2012 om 09:51 #17997111@PeterNoFear wrote:
Hier scheuren ook overal dodge ram-metjes rond.
Machtige auto’s maar niet bijzonder meer.Om trouwens weer een beetje ontopic te gaan:
Een kat er tussen uithalen levert toch vermogen op?
Vanaf welk bouwjaar moet er op gekeurd worden?Gr.
http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=2212″ onclick=”window.open(this.href);return false;
5 april 2012 om 10:19 #17997112@jeroenk wrote:
@PeterNoFear wrote:
Hier scheuren ook overal dodge ram-metjes rond.
Machtige auto’s maar niet bijzonder meer.Om trouwens weer een beetje ontopic te gaan:
Een kat er tussen uithalen levert toch vermogen op?
Vanaf welk bouwjaar moet er op gekeurd worden?Gr.
http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=2212″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Bedankt :P
Op RDW hebben ze allemaal van die “onbegrijpbare” taal.
5 april 2012 om 10:34 #179971131. Personenauto’s met brandstofcode B op het kentekenbewijs en voorzien van een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking, in gebruik genomen na 31 december 1995 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde.
Hier staat dus, als ik een corsa b van mei ’95 heb, dat ik géén goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde hoef te hebben?
Maar:
2. Personenauto’s die in gebruik zijn genomen na 31 december 1992 maar voor 1 januari 1996 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde, indien deze van fabriekswege is gemonteerd, hetgeen onder andere kan blijken uit de toevoeging U9 of E2 aan de typeaanduiding op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs.
Hier staat dus, dat het wel weer moet?Ik snap er niks meer van? :wtf
5 april 2012 om 12:18 #17997114@PeterNoFear wrote:
1. Personenauto’s met brandstofcode B op het kentekenbewijs en voorzien van een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking, in gebruik genomen na 31 december 1995 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde.
Hier staat dus, als ik een corsa b van mei ’95 heb, dat ik géén goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde hoef te hebben?
Maar:
2. Personenauto’s die in gebruik zijn genomen na 31 december 1992 maar voor 1 januari 1996 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde, indien deze van fabriekswege is gemonteerd, hetgeen onder andere kan blijken uit de toevoeging U9 of E2 aan de typeaanduiding op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs.
Hier staat dus, dat het wel weer moet?Ik snap er niks meer van? :wtf
ja dat klopt dat je het niet snap als je niet goed leest dat van 1992 tot 1996 verhaal is voor lpg varianten
5 april 2012 om 12:38 #17997115alleen +, Gewoon de stroomkring ff een paar tellen onderbreken!
>>Geen Vectra rijden maar bijvoorbeeld een 4-deurs Corsa (1.4 of 1.6)
Het Downsizen van motorblokken heeft het nadeel dat, wanneer ze gaan invoegen op de snelweg of inhaalakties uithalen mij mateloos irriteren… Dat is wel zeker mijn eigen schuld!
Maar die 1.0/1.1/1.2/1.drietjes hebben op de lange termijn zich nog niet bewezen hoor… aangezien een licht blokje
zijn uiterste best moet doen om te kunnen invoegen of inhalen.De eerste 1.Nix-ekogreenbladifleksbla met 500.000 op de teller ‘in zeer goede staat’ word aangeboden moet ik nog zien. Tevens de oude opel rekord(gekocht in 1980) van mij Ouwe Heer had bijna 400.000 gelopen toen hij deze inruilde voor de toenmalige 2l Omega!
Bovendien, in de bergen krijgen die gedownsizede blokjes het enorm zwaarDUS: De 1.Nix-ekogreenbladifleksbla DUURZAAM??? Nee, want daar moet je na 5 jaar weer een vervanger voor aanschaffen… geef mij maar een Lekker dieseltje! Want die zijn ECHT zuinig(….als je ‘t wilt dan)!
5 april 2012 om 12:43 #17997116@alexv wrote:
@PeterNoFear wrote:
1. Personenauto’s met brandstofcode B op het kentekenbewijs en voorzien van een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking, in gebruik genomen na 31 december 1995 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde.
Hier staat dus, als ik een corsa b van mei ’95 heb, dat ik géén goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde hoef te hebben?
Maar:
2. Personenauto’s die in gebruik zijn genomen na 31 december 1992 maar voor 1 januari 1996 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde, indien deze van fabriekswege is gemonteerd, hetgeen onder andere kan blijken uit de toevoeging U9 of E2 aan de typeaanduiding op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs.
Hier staat dus, dat het wel weer moet?Ik snap er niks meer van? :wtf
ja dat klopt dat je het niet snap als je niet goed leest dat van 1992 tot 1996 verhaal is voor lpg varianten
Waar maak je uit op dat dat voor lpg is dan?
7 april 2012 om 07:11 #17997117@alexv wrote:
@PeterNoFear wrote:
1. Personenauto’s met brandstofcode B op het kentekenbewijs en voorzien van een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking, in gebruik genomen na 31 december 1995 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde.
Hier staat dus, als ik een corsa b van mei ’95 heb, dat ik géén goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde hoef te hebben?
Maar:
2. Personenauto’s die in gebruik zijn genomen na 31 december 1992 maar voor 1 januari 1996 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde, indien deze van fabriekswege is gemonteerd, hetgeen onder andere kan blijken uit de toevoeging U9 of E2 aan de typeaanduiding op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs.
Hier staat dus, dat het wel weer moet?Ik snap er niks meer van? :wtf
ja dat klopt dat je het niet snap als je niet goed leest dat van 1992 tot 1996 verhaal is voor lpg varianten
Dat is Zeker NIET voor LPG varainten!!!
Dit is voor Benzine EN LPG varianten welke Fabriekswege zijn geleverd met Emmissie bestrijdings systeem, betaande uit een Lambda sonde en Katalysator
Dus als jouw auto vanaf de Fabriek is geleverd met een Lambda sonde en Katalysator moet deze gewoon aanwezig zijn bij de APK!!
Dit kunnen ze achterhalen door de Codes achter type van de auto vermeld op kenteken bewijs.. codes U9 en E2 staan hiervoor:
U9 = geregelde katalysator, geregeld is dus met Lambda sonde..
E2 = staat voor Euro2, als U9, maar dan schonerdan heb je nog:
S6 = Motor zonder katalysator met verlaagde Emissiewaarden
K6 = Ongeregelde KatalysatorWillem
8 april 2012 om 20:12 #17997118Om terug te komen op het verbruik; ik houd al een tijdje een verbruiksmeter bij via de site van autoweek. Misschien is dat een leuke indicatie van wat de auto’s verbruiken :)
Link: http://www.autoweek.nl/verbruik/5567/opel-vectra-18i-16v-gl-1996″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Mijn ‘bolide’ dus :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.