Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › auto zuiniger maken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2012 om 21:08 #17997044
@gerkenator wrote:
bij een vorige auto van mij een golf4 tdi heb ik de katalysator eronder weggehaald en egr dicht.
als je door de roetmeting komt dan kom je ook door de apk. ben diverse keren door apk gekomen ermee, bij verschillende auto zaken zelfs.
.Katalysator weg halen, zou dat bij elke diesel werken? :hmmz
1 maart 2012 om 21:11 #17997045KAT weghalen als altijd zinvol bij een Diesel, maar vaker NIET zinvol bij een Benzine motor..
@ Astra-TD, is ie er nog niet uit dan????? die dingen moet je er gelijk uit rammen…
Willem
1 maart 2012 om 21:16 #17997046op tdi forum was daar veel info over te vinden en heb de info daar ook weg.
heb zonder kat gereden volgens mij wel een jaar of 6 lang zonder technische of apk problemen.
fluittoon van turbo was daarna ook beter hoorbaar.1 maart 2012 om 22:08 #17997047@itsthedch wrote:
hey allen,
is het mogelijk om een auto zuiniger te maken.
heb zelf een vectra b 1.6 16v en vroeg me dat gewoon af
benzine prijs rijst al de pan uit, dus ach kan allicht vragen he :PCyclone 3 erin king:
Jaja nu komt de discussie weer los,
Nou ik heb er 2 in laten zetten een week of 10 geleden en mijn E220 CDI automaat is 10 procent zuiniger gaan rijden, de meeste die zeggen dat het niet kan laten er een hoop theorieen op los en hebben er zelf geen gehad. Volgens mij had iemand hier op het forum zelfs de link van youtube erop gezet met het filmpje van Kassa maar ook daar is het onduidelijk of het werkt(hoogstwaarschijnlijk fout gemonteerd door de testers), dus ik heb de gok genomen om er 2 in te zetten en het pakt bij mij goed uit. De motor loopt soepeler en daardoor rolt de auto langer uit , ook het overschakelen van de automaat verloopt soepeler en motor schakeld over bij een lager toerental(200-300 eerder)Jan
1 maart 2012 om 22:16 #17997048@wim-v6 wrote:
KAT weghalen als altijd zinvol bij een Diesel, maar vaker NIET zinvol bij een Benzine motor..
@ Astra-TD, is ie er nog niet uit dan????? die dingen moet je er gelijk uit rammen…
Willem
Net gaan kijken heb die nog :jerry
Maar dan moet ik er een rechte pijp terug plaatsen?
1 maart 2012 om 22:22 #17997049een pijp erdoorheen slaan kan ook, of een rechte pijp plaatsen en kat er helemaal onderweg ja.
wat sommigen ook doen is de kat leeg slaan en dan terugplaatsen, maar dan heb je een holle ruimte en dat is niet echt goed voor de druk, maar soms voel je dat niet eens, dus dat kun je ook doen.
als er een kat vermelding op je kentekenbewijs staat dan kun je beter de kat optisch laten zitten ( vanwege apk eisen ) en er een pijp doorheen slaan of gewoon leeghalen.
verwacht geen pk monster, maar je zult wel degelijk verschil merken.
1 maart 2012 om 22:38 #17997050Goed dat ik dat weet, wist ik trouwens niet dat het ietjes zou helpen.
2 maart 2012 om 09:41 #17997051@gerkenator wrote:
een pijp erdoorheen slaan kan ook, of een rechte pijp plaatsen en kat er helemaal onderweg ja.
wat sommigen ook doen is de kat leeg slaan en dan terugplaatsen, maar dan heb je een holle ruimte en dat is niet echt goed voor de druk, maar soms voel je dat niet eens, dus dat kun je ook doen.
als er een kat vermelding op je kentekenbewijs staat dan kun je beter de kat optisch laten zitten ( vanwege apk eisen ) en er een pijp doorheen slaan of gewoon leeghalen.
verwacht geen pk monster, maar je zult wel degelijk verschil merken.
Interessant. Hoe zit dat met een benzine motor? Stel ik sla mijn kat leeg, wat zijn hier dan de voor én nadelen van?
Denk aan:
Geluid?
Prestaties?
Verbruik?
Foutmeldingen?
Duurzaamheid van de auto?
APK?
Politie?2 maart 2012 om 09:48 #17997052@janneman vectra c wrote:
@itsthedch wrote:
hey allen,
is het mogelijk om een auto zuiniger te maken.
heb zelf een vectra b 1.6 16v en vroeg me dat gewoon af
benzine prijs rijst al de pan uit, dus ach kan allicht vragen he :PCyclone 3 erin king:
Jaja nu komt de discussie weer los,
Nou ik heb er 2 in laten zetten een week of 10 geleden en mijn E220 CDI automaat is 10 procent zuiniger gaan rijden, de meeste die zeggen dat het niet kan laten er een hoop theorieen op los en hebben er zelf geen gehad. Volgens mij had iemand hier op het forum zelfs de link van youtube erop gezet met het filmpje van Kassa maar ook daar is het onduidelijk of het werkt(hoogstwaarschijnlijk fout gemonteerd door de testers), dus ik heb de gok genomen om er 2 in te zetten en het pakt bij mij goed uit. De motor loopt soepeler en daardoor rolt de auto langer uit , ook het overschakelen van de automaat verloopt soepeler en motor schakeld over bij een lager toerental(200-300 eerder)Jan
dus omdat je een soort werveling maakt, gaat je auto 10% zuiniger rijden?
en hoe kan het dat je auto langer uitrolt door zoiets? uitrollen doe je toch met je gasklep dicht? dus heeft een vervorming van de luchttoevoer geen invloed, want dan gaat er niks in of uit.
dit is ook zoiets waar ik van heb, dat werkt neit…
http://www.ebay.de/itm/F1-Z-doppelt-turboluftkuhler-Supercargador-turbocompresor-Supercharger-/230699917424?pt=DE_Autoteile&hash=item35b6c96070″ onclick=”window.open(this.href);return false;2 maart 2012 om 10:25 #17997053Kat leeg halen of verwijderen maakt dat veel uit dan? En hoe zit het dan met de roet meting en CO uitstoot tijdens A.P.K. dan.
@wim-v6 wrote:
KAT weghalen als altijd zinvol bij een Diesel, maar vaker NIET zinvol bij een Benzine motor..
@ Astra-TD, is ie er nog niet uit dan????? die dingen moet je er gelijk uit rammen…
Willem
2 maart 2012 om 10:28 #17997054@Dolby wrote:
Kat leeg halen of verwijderen maakt dat veel uit dan? En hoe zit het dan met de roet meting en CO uitstoot tijdens A.P.K. dan.
@wim-v6 wrote:
KAT weghalen als altijd zinvol bij een Diesel, maar vaker NIET zinvol bij een Benzine motor..
@ Astra-TD, is ie er nog niet uit dan????? die dingen moet je er gelijk uit rammen…
Willem
gewoon een dubbele flens er tussen, en bij apk ff je cat terug plaatse :P
dan zal het ook geen problemen geven2 maart 2012 om 16:30 #17997055@ dion87
Ik heb ook de APX Green toevoeging bij de motorolie vandaar het soepeler lopen,
Jan
2 maart 2012 om 18:34 #17997056hoeveel verschil het met benzine uitvoeringen uitmaakt weet ik niet.
maar bij mijn vorige diesel scheelde het toch wel minimaal 5pk winst, ik denk tussen de 5 en de 10pk aan winst dat ik boekte ( het voelde als meer ) had er ook een inleg k&n filter in. had trouwens mijn egr ook dicht ( op een tdi standaard 110pk ) en daar heb ik nog nooit rook of roet gezien tijdens accelereren. later getuned naar 155pk en toen nog steeds geen roet of rook. optrekken als een malle met dat ding toen.
en roetmeting, ja dat is denk ik verschillend, als je auto nu ruimschoots door de roetmeting komt dan komt ie er dan ook wel doorheen, maar als je er nipt doorheen komt ja dan kan het een ander verhaal zijn, scheelt ook bij wie je laat keuren soms.
als je altijd als een oud omaatje rijd dan heb je volgens mij meer roet ( lees vuilere uitlaat )
ik zou het met mijn astra wel aandurven, maar ik laat hem eerst maar standaard denk.
2 maart 2012 om 18:45 #17997057met ramen dicht rijden is ook zuiniger trouwens.
goede uitlijning van banden ook.
xenon en led in plaats van halogeen.
bochten afsnijden. ( ideale lijnen rijden )
constante snelheid rijden i.p.v. remmen optrekken.
files vermijden.
soms wil een olie toevoeging ook wel helpen, of dat ook zo is weet ik niet.
paar ml aceton door je brandstof gooien krijg je meer power en je rijd zuiniger. ( komt wel heel precies, aantal ml of cl op de liter brandstof )2 maart 2012 om 18:54 #17997058ik ga morgen beginnen met zuiniger rijden. gaat eens kijken of de stalen ros het nog doet
2 maart 2012 om 19:10 #17997059@gerkenator wrote:
met ramen dicht rijden is ook zuiniger trouwens.
goede uitlijning van banden ook.
xenon en led in plaats van halogeen.
bochten afsnijden. ( ideale lijnen rijden )
constante snelheid rijden i.p.v. remmen optrekken.
files vermijden.
soms wil een olie toevoeging ook wel helpen, of dat ook zo is weet ik niet.
paar ml aceton door je brandstof gooien krijg je meer power en je rijd zuiniger. ( komt wel heel precies, aantal ml of cl op de liter brandstof )aceton is een vrij agressief oplosmiddel
ook van olie dus . . . zou ik nou niet in je motor gooien :sleeping
ook niet een paar ml dusiedereen kan zo een pagina vullen
maar ik vertrouw het niet.2 maart 2012 om 20:21 #17997060lees de tdi club er maar op na, er zijn alleen maar positieve ervaringen en je verbruikt zo 20% minder, soms zelfs nog meer, heb het zelf ook wel gedaan.
op tdi club zelfs het meest gelezen en geposte topic.als je goede verhoudingen gebruikt kan het absoluut geen kwaad, en dus ook niet agressief.
2 maart 2012 om 20:32 #17997061doe wat je wilt . . . maar ik raad het af :sleeping
2 maart 2012 om 20:46 #17997062@gerkenator wrote:
met ramen dicht rijden is ook zuiniger trouwens.
– Dit is zeker waargoede uitlijning van banden ook.
– Klopt als een bus, word vaak vergetenxenon en led in plaats van halogeen.
– Is wel HEEL minimaalbochten afsnijden. ( ideale lijnen rijden )
– Bijzonder hinderlijk, er zijn er al zovelen die dat proberen als ik met mijn Vrachtwagen op het zelfde plekje rijdt, levert toch weer een kosten post voor die bestuurder op, al een paar keer raak geweest met mensen die bochten aansnijden, ik rem er niet meer voor, ram hem er maar in!!!!constante snelheid rijden i.p.v. remmen optrekken.
– Inderdaad een HEEL belangrijk stukje van zuinig rijden.files vermijden.
– Lukt niet altijd..
– je kan beter een stukje omrijden dan in de File staan, is omrijden vaak goeiekopersoms wil een olie toevoeging ook wel helpen, of dat ook zo is weet ik niet.
– Begin ik niet aan, meeste toevoegingen brengen meer schade dan voordeel met zich meepaar ml aceton door je brandstof gooien krijg je meer power en je rijd zuiniger. ( komt wel heel precies, aantal ml of cl op de liter brandstof )
– ik ga niet lopen klooien met mijn brandstoffen2 maart 2012 om 20:55 #17997063Het nieuwe rijden:
> Rijden:
– Trek niet te traag op, kost meer als Vlot op snelheid zijn
– Zorg dat je nooit het gaspedaal diep hoeft in te trappen.
– Zorg dat je niet zo laag in toeren gaat dat je het gas diep moet intrappen, kost meer als dan iets meer toeren en met 3/4e minder gas het zelfde resultaat geeft.
– rijdt rechte stukken in een zo hoog mogenlijke versnelling, (mijn vectra doet 50 in 5 bij 1100 toeren gewoon prima)
– Zorg voor een GOED constante snelheid op rechte stukken, houd deze ook vast in lange bochten (vaak een probleem bij velen)
– heb je niet een heel constante voet, rijdt zo veel mogenlijk op Cruise Control.> Stoplichten:
– Rijdt niet door tot de stopstreep van een rood licht, maar haal tijdig de voet van het gas en laat m in dezelfde versnelling uitrollen
– Zorg dat je NIET volledig tot stilstand komt bij rode stoplichten, maar zorg dat je berekend door kan rollen, wegtrekken kost de meeste energie.> Auto en techniek:
– Zorg niet voor onnodige belading
– Zorg voor een iets hogere bandenspanning (tussen de 0,2 en 0,4 bar hoger), dit is beter voor verbruik en band.
– Geen onnodige Windvangers op de auto.
– Zet zo smal mogenlijke banden op de auto..
– Plaats desnoods een maatje hoger banden (minder rolweerstand door groter omtrek)
– Zorg voor een Goed onderhouden Motor en Auto.
– Plaats goede energiesparende banden.
– Gebruik zo min mogenlijk electrische grootverbruikers (Airco achterruitverwarming etc etc)Willem
2 maart 2012 om 21:02 #17997064ja zou haast aan de aceton gaan als je het zo leest :shock:
2 maart 2012 om 21:32 #17997065olie toevoegingen nooit gedaan
en aceton ga ik ook niet meer doen, is te veel gepruts tijdens tanken ( uit eigen ervaring, ja het is ietsje zuiniger en stiller ) ook maar paar tankbeurten gedaan als test.
ik ga gewoon hier in de buurt bij mijn vaste pomp tanken, is 1 van de goedkopere hier in de buurt ( geen shell, bp, esso texaco i.i.g )
v-power e.d. sla ik ook over.bochten aansnijden moet je wel goed en veilig doen en anders natuurlijk achterwege laten.
dus goed vooruit kijken en goed spiegelen, maar omdat ik ook motor rij heb ik er een hekel aan als auto’s voor mij dit ook doen maar dan niet in spiegels kijken. ( je zult dan maar net willen inhalen )
scheelt ook niet zo heel veel trouwens.en xenon scheelt nauwelijks das waar. dagrijverlichting scheelt ietsje meer, maar extra km’s zul je denk ik niet echt halen ermee.
2 maart 2012 om 22:27 #17997066AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zeer interessant om de kat. te verwijderen. Nutteloze ballast worden we niet vrolijk van :fy1. Is de kat erzo onderweg te sleutelen en te vervangen voor een zo genoemde kat. vervanger. En wat zou een kat. vervanger +- kunnen kosten?
@wim-v6 wrote:
KAT weghalen als altijd zinvol bij een Diesel, maar vaker NIET zinvol bij een Benzine motor..
@ Astra-TD, is ie er nog niet uit dan????? die dingen moet je er gelijk uit rammen…
Willem
2 maart 2012 om 22:29 #17997067Andere Downpipe zonder roetkat erin kan je volgens mij zo krijgen…
Mijn Broer gaat er binnenkort op zijn Fiat Multijet140pk ook een plaatsen…
Willem
2 maart 2012 om 22:50 #17997068AnoniemLid sinds:
1 January 1970http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330530991070&ssPageName=STRK:MEWNX:IT” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zoiets dus, gaat in april eerst voor de keuring. kan dan wel eens kijken naar zoiets -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.