auto zuiniger maken

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum auto zuiniger maken

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 205)
  • Auteur
    Berichten
  • #17997019
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      ook rond de 2,6 voor en 2,4 achter…

      Willem

      #17997020
      Seth
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 September 2009

        Ik ga volgende keer de test doen van Willem en er vanvoor 2.8 opzetten en 2.7 achter :) elke halve liter die je bespaart is er eentje ;)

        Weet je soms ook wat de druk mag zijn op een 215/40/17? Of is dat hetzelfde?

        Grtz Seth

        #17997021
        yzf1kr
          Lid sinds:
          3 January 2005

          @iquick wrote:

          Nouuu ik zag op autoblog een filmpje van een prius die 190 reed over de autobahn. Denk dat ze bij die auto de (energiezuinige) begrenzer deruit hebben getrokken

          En zoiezo als je lange ritten maakt is dat ding niet zuinig. Volgens mij is de prius echt gemaakt voor de binnenstad

          Vriend van me heeft pruis. Is begrenst op 194 omdat anders de elektro motor te veel stroom.trekt en de boordsystemen uitvallen.

          Hij moet dagelijks naar zijn werk in duitsland, en rijdt hem ook dagelijks tegen de begrenzer.

          #17997022
          dion87
            Lid sinds:
            22 August 2011

            mijn auto loopt sinds kort stationair 0.8L/u ipv het schommelen tussen de 0.9 en de 1.1.
            terwijl ik me brandstofdruk omhoog heb gezet..

            #17997023
            BlueAstraG
              Lid sinds:
              24 December 2011

              Thanks Willem! Heb nu nog 2.8 rondom, wat is daar je mening over?

              #17997024
              Dolby
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2008

                Ik zelf heb onder mijn astra G 18nch gemonteerd met maat 225/35/18 Inch 2,8bar voor en achter. Waarom omdat mijn banden specialist dit heeft geadviseerd.

                Maar het blijft een goede vraag vind ik zelf ook. Op alle site word gezegd houd de banden spanning goed. Maar wat is precies goed.
                Op de sites van alle a merken staat ook alleen maar controleerd regelmatig je bandenspanning maar er staat nooit precies bij
                hoeveel bar de banden moeten hebben met welke banden maten.

                #17997025
                dion87
                  Lid sinds:
                  22 August 2011

                  @Dolby wrote:

                  Ik zelf heb onder mijn astra G 18nch gemonteerd met maat 225/35/18 Inch 2,8bar voor en achter. Waarom omdat mijn banden specialist dit heeft geadviseerd.

                  Maar het blijft een goede vraag vind ik zelf ook. Op alle site word gezegd houd de banden spanning goed. Maar wat is precies goed.
                  Op de sites van alle a merken staat ook alleen maar controleerd regelmatig je bandenspanning maar er staat nooit precies bij
                  hoeveel bar de banden moeten hebben met welke banden maten.

                  daar moet je zelf gewoon een beetje mee experimenteren.. zolang je er maar neit overdreven veel in gaat zitten doen zal het niet veel kwaad kunnen.

                  #17997026
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    @Seth wrote:

                    Ik ga volgende keer de test doen van Willem en er vanvoor 2.8 opzetten en 2.7 achter :) elke halve liter die je bespaart is er eentje ;)

                    Weet je soms ook wat de druk mag zijn op een 215/40/17? Of is dat hetzelfde?

                    Grtz Seth

                    Redelijk hetzelfde….

                    Willem

                    #17997027
                    gerkenator
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 February 2012

                      je werk dichterbij huis gaan zoeken of op de fiets.
                      carpoolen.
                      1 keer goed je boodschappen inslaan in plaats van b.v. 3 keer een beetje per week, hoef je dus maar 1 keer naar de winkel te rijden.
                      auto van iemand anders gebruiken.
                      spoilers van je auto halen.
                      overdag geen verlichting voeren ( ben ik eigenlijk geen voorstander van )
                      katalysator verwijderen.
                      duurdere brandstof tanken, maar of je die kosten eruit haalt weet ik niet.

                      een normale tot vlotte rijstijl is wel het beste voor de auto trouwens en dus ook voor je portomonee.

                      #17997028
                      Seth
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        16 September 2009

                        @gerkenator wrote:

                        je werk dichterbij huis gaan zoeken of op de fiets.
                        carpoolen.
                        1 keer goed je boodschappen inslaan in plaats van b.v. 3 keer een beetje per week, hoef je dus maar 1 keer naar de winkel te rijden.
                        auto van iemand anders gebruiken.
                        spoilers van je auto halen.
                        overdag geen verlichting voeren ( ben ik eigenlijk geen voorstander van )
                        katalysator verwijderen.
                        duurdere brandstof tanken, maar of je die kosten eruit haalt weet ik niet.

                        een normale tot vlotte rijstijl is wel het beste voor de auto trouwens en dus ook voor je portomonee.

                        Werk dichterbij is zeker niet altijd een optie, net als carpoolen. Ik ben de enige van Kapellen in mijn shift en ik moet naar de haven van Antwerpen, soms zelfs tot dok 1738. Ook de auto van iemand anders gebruiken is ook nogal radicaal. Spoiler van van je auto halen. Daar zien ik persoonlijk het nut niet van in? :hmmz En zonder katalysator kom je niet door de TC. Nogal wiedes als je weet dat dit toch een reductiemiddel is om giftige gassen te verminderen.

                        Denk dat je al heel ver komt met je rijstijl, banden oppompen, als je de wagen thuis kan laten, laten staan en 1x per week eens goed naar de winkel ipv 3x maar beetjes.

                        Grtz Seth

                        #17997029
                        gerkenator
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 February 2012

                          bij een vorige auto van mij een golf4 tdi heb ik de katalysator eronder weggehaald en egr dicht.
                          als je door de roetmeting komt dan kom je ook door de apk. ben diverse keren door apk gekomen ermee, bij verschillende auto zaken zelfs.

                          je hebt meer vermogen en hij rijd zuiniger, en is beter voor de motor.
                          kat leegslaan en een pijp erdoorheen kan ook, dan zit de kat er dus nog optisch wel onder. ( moet ook als je katalysator vermelding hebt op kenteken bewijs )

                          van een kamaraad die een toyota heeft die vertelde me dat zijn auto meer ging verbruiken toen hij er een kofferbak spoiler op zette, scheelde niet veel maar het scheelde dus wel wat, reed toen ook wat nerveuzer op snelweg. ( maar net hoe groot je spoiler is natuurlijk )

                          en giftige gassen?? je wilt toch brandstof besparen?
                          roetfilter van een paar jaar geleden is ook geen succes geworden, meer weerstand dus hoger verbruik en op den duur zelfs slechter voor de bloemetjes.

                          #17997030
                          sebastiaankadettcabriogsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 November 2005

                            @dion87 wrote:

                            mijn auto loopt sinds kort stationair 0.8L/u ipv het schommelen tussen de 0.9 en de 1.1.
                            terwijl ik me brandstofdruk omhoog heb gezet..

                            dat is omdat het de duty cycle berekent aan de hand van de originele druk.

                            zet je er 100 cc grotere injectoren in zegt je board computer dat hij veel zuiniger loopt maar is niet zo, die lamdasonde stuurt de duur dat de injectoren open staan alleen bij naar korter voor ongeveer dezelfde hoeveelheid brandstof bij deel last en meer bij vollast. ;)

                            #17997031
                            Seth
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 September 2009

                              Dat van de katalysator weet ik niet of het waar is dus dat laat ik volledig in het midden ;) maar dat van de spoiler zal meer te maken hebben met het nerveus voetje dat er dan opligt denk ik toch want ik heb Vectra’s gehad met spoiler en daar kan ik echt niet van zeggen dat de auto daar meer door zou verbruiken. :)

                              #17997032
                              dion87
                                Lid sinds:
                                22 August 2011

                                @sebastiaankadettcabriogsi wrote:

                                @dion87 wrote:

                                mijn auto loopt sinds kort stationair 0.8L/u ipv het schommelen tussen de 0.9 en de 1.1.
                                terwijl ik me brandstofdruk omhoog heb gezet..

                                dat is omdat het de duty cycle berekent aan de hand van de originele druk.

                                zet je er 100 cc grotere injectoren in zegt je board computer dat hij veel zuiniger loopt maar is niet zo, die lamdasonde stuurt de duur dat de injectoren open staan alleen bij naar korter voor ongeveer dezelfde hoeveelheid brandstof bij deel last en meer bij vollast. ;)

                                okok, thanks :P weet ik dat ook weer

                                #17997033
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  Een spoiler is er voor bedoelt om bij hogere snelheden meer downforce gegeven. Anders gezegd de auto word zwaarder door de neerwaartse druk en zal dus meer gaan verbruiken

                                  #17997034
                                  Seth
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    16 September 2009

                                    Als je idd een EVO XIII spoiler oid hebt zou ik dit kunnen aannemen maar als je gewoon een spoiler(tje) hebt die “4 show use only” is zoals bij de meeste universele spoilers zou ik dit echt moeilijk te geloven vinden. :D

                                    #17997035
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      De astra-G OPC spoiler word ook op de ECO uitvoering geplaatst, deze schijnt gunstig voor het verbruik te zijn…

                                      Willem

                                      #17997036
                                      BlueAstraG
                                        Lid sinds:
                                        24 December 2011

                                        Ik rij economisch! Heuj! :ass

                                        #17997037
                                        gerkenator
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 February 2012

                                          klein spoilertje zal inderdaad weinig tot niks uitmaken.

                                          maar als ik sommige auto’s zie, meestal japanners met van die grote taartscheppen erop, dat neemt al wat meer brandstof en het rijd ook minder goed.
                                          een sport uitlaat neemt soms ook wat meer brandstof, maar sommige auto’s worden er ook zuiniger door ( meer of minder tegendruk ) dat is ook met k&n filters zo. soms loont het en soms niet.

                                          en met spoilers bedoel ik ook de zijskirts en voor-bumper-spoiler of body kits.

                                          die toyota waar ik het over had met een spoiler op de kofferklep die werd een beetje licht in het sturen op de snelweg, zelfs bij legale snelheden ( volgens die ex collega dan ) hoe groot die spoiler was weet ik niet.

                                          #17997038
                                          gerkenator
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            26 February 2012

                                            als je een goede difuser plaatst ( of ik het goed schrijf weet ik niet ) dat kan ook al een slok op de borrel schelen soms.
                                            of earodynamische spiegels, maar dan praat je over 0.0000 liters denk ik.

                                            #17997039
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              Zeg je nu wel, maar een bekende van mij, heeft een (i500) spoiler op een Vectra-B Sedan gezet, en loopt daarmee zomaar 10km/u minder hard op de autobahn

                                              #17997040
                                              arjontje
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                31 March 2006

                                                @gerkenator wrote:

                                                bij een vorige auto van mij een golf4 tdi heb ik de katalysator eronder weggehaald en egr dicht.
                                                als je door de roetmeting komt dan kom je ook door de apk. ben diverse keren door apk gekomen ermee, bij verschillende auto zaken zelfs.

                                                je hebt meer vermogen en hij rijd zuiniger, en is beter voor de motor.
                                                kat leegslaan en een pijp erdoorheen kan ook, dan zit de kat er dus nog optisch wel onder. ( moet ook als je katalysator vermelding hebt op kenteken bewijs )

                                                van een kamaraad die een toyota heeft die vertelde me dat zijn auto meer ging verbruiken toen hij er een kofferbak spoiler op zette, scheelde niet veel maar het scheelde dus wel wat, reed toen ook wat nerveuzer op snelweg. ( maar net hoe groot je spoiler is natuurlijk )

                                                en giftige gassen?? je wilt toch brandstof besparen?
                                                roetfilter van een paar jaar geleden is ook geen succes geworden, meer weerstand dus hoger verbruik en op den duur zelfs slechter voor de bloemetjes.

                                                dat dat voor een diesel geld, geld niet voor een benzine. bij een benzine kat weg of leeg halen haal je de waardes niet meer bij de 4-gas test

                                                #17997041
                                                Seth
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  16 September 2009

                                                  Ah, je bedoelde dus niet enkel de achtervleugel ;) Dit maakt idd al een heel groot verschil :D Dan moet ik je gelijk geven. Als je van die sneeuwruimers er vanvoor op zie staan soms kan dat niet anders als meer weerstand geven met verbruik tot gevolg.

                                                  Mijn Whitehooker uitlaat moet ik eerlijk zeggen: Bij mijn vorige Vectra schol het wel een liter of 2 maar bij deze totaal niet. Zal waarschijnlijk ook weer veel te maken hebben met het voetje te gebruiken of niet :D

                                                  Grtz Seth

                                                  #17997042
                                                  gerkenator
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    26 February 2012

                                                    hoe sportiever je auto klinkt hoe sportiever je ook zelf rijd ja.
                                                    en bij mijn vorige diesel ( golf 4 TDI ) merkte ik echt wel verschil in vermogen en verbruik, allebeide in positieve zin, kan bij een benzine wel anders zijn dat weet ik niet.

                                                    sorry voor eventuele schrijf fouten, heb inmiddels al 5 flesjes bier op.

                                                    ik laat eena auto ook het liefst standaard, paar mooie velgen en verlagen is soms wel een must bij mij.
                                                    16″velgen heb ik al op de opel en volgens mij is hij standaard al een beetje vrelaagd, heb namelijk een astra sport.

                                                    #17997043
                                                    BlueAstraG
                                                      Lid sinds:
                                                      24 December 2011

                                                      Ik ga denk ik een doel van het veld pikken, deze zet ik op mijn auto. Wordt ‘ie zuiniger én sneller!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 205)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.