Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › auto zuiniger maken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 februari 2012 om 21:14 #17996995
stalen velgen monteren (iig zo licht gewicht mogelijk)
14 of 15 inch27 februari 2012 om 21:15 #17996989@wim-v6 wrote:
Maareuh Back ontopic:
Auto zuiniger maken:
– Banden harder zetten
– langere bak plaatsen
– desnoods maatje hoger banden erom
– ze weinig mogenlijk gewicht meezeulen
– het nieuwe rijden toepassen…Willem
cruise control monteren. ook al kan je hem in nederland bijna niet gebruiken. Als het kan bespaart het wel.
27 februari 2012 om 21:17 #17996996@sw_reijnders wrote:
stalen velgen monteren (iig zo licht gewicht mogelijk)
14 of 15 inchpak dan 15 inch lichtmetalen wielen. en als het kan oz superligera
27 februari 2012 om 21:18 #17996997ik gebruik m dagelijks gewoon,
wat langzamer rijden zodat je niet steeds hoeft te remmen en hij werkt prima..
hij is al bruikbaar als je een elke keer dat je constant kan rijden deze cruise gebruikt…
Willem
27 februari 2012 om 21:23 #17996998@wim-v6 wrote:
Auto zuiniger maken:
– Banden harder zetten Check (en dat scheelt heel veel)
– langere bak plaatsen Uncheck (Mag in België niet en dat kan ik ook niet :D)
– desnoods maatje hoger banden erom Binnenkort check
– ze weinig mogenlijk gewicht meezeulen Check
– het nieuwe rijden toepassen… CheckBen het echt gaan voelen sinds ik mijn banden heb opgeblazen:
Vooraan van 2.0 naar 2.4
Achteraan van 2.2 naar 2.8Resultaat: ipv 9 liter op de autosnelweg doet ie er nu 6 à 7
Seth
27 februari 2012 om 21:24 #17996999Auto is voor zwaarder, dus kan je ze beter voor ergens tussen de 2,6 en 2,8bar zetten en achter op 2,5 a 2,7
Willem
27 februari 2012 om 21:33 #17997000is het niet slechter voor de banden om er een veel hogere druk op te zetten als normaal?
dat ze eerder klappen door de te hoge druk of iets dergelijks?
wil het namelijk wel proberen. en het maakt niet uit welke bandenmaat je hebt.
gwn ong 0,3/0,5 bar hoger als geadviseerd?27 februari 2012 om 21:38 #17997001nee hoor…
Ik rijdt met een Vec-B met 215-45-17 op 2,8 voor en 2,6 achter, mooie rechte slijtage patroon, en gewoon voldoende grip..
Ik kan als ik wil gemiddeld rond de 1 op 11 a 1 op 12rijden met een 3.0 V6, vind het allang prima…
Willem
27 februari 2012 om 21:56 #17997002@wim-v6 wrote:
nee hoor…
Ik rijdt met een Vec-B met 215-45-17 op 2,8 voor en 2,6 achter, mooie rechte slijtage patroon, en gewoon voldoende grip..
Ik kan als ik wil gemiddeld rond de 1 op 11 a 1 op 12rijden met een 3.0 V6, vind het allang prima…
Willem
ah oke, en wat raad u mij aan met mijn vectra c gts 1.8
met 215/55/16inch stalen velgen: voor.. achter..
met 225/45/17inch lichtmetalen velgen: voor.. achter..27 februari 2012 om 21:57 #17997003Volgens advies is dat 2,2 bar voor en achter.
27 februari 2012 om 22:09 #17997004@evertfisherman wrote:
Volgens advies is dat 2,2 bar voor en achter.
klopt niet helemaal maar oke,
en wat voor het zuinig rijden?27 februari 2012 om 22:11 #17997005dit zou moeten goedkoper worden maar wanneer????
http://www.cellaenergy.com/27 februari 2012 om 22:17 #17997006zou 2,6 voor houden en 2,4 achter…
Willem
27 februari 2012 om 22:19 #17997007@Vectra-gts C wrote:
@evertfisherman wrote:
Volgens advies is dat 2,2 bar voor en achter.
klopt niet helemaal maar oke,
en wat voor het zuinig rijden?Klopt wel kijk maar in je instructieboekje en in je tankklep.
27 februari 2012 om 22:19 #17997008Ag wil je zuiniger rijden koop een hybride ben je er van af :jerry Een kennis rijdt prius dat ding heeft 1.5liter motor en rijd zuinig hoe bedoel je crisis met zon auto kom je 2012 toch effe door hoor :wors
27 februari 2012 om 22:21 #17997009Wij reden de Toyota Crisis kort zakelijk..
lekker zuinig, 1 op 13 (met moeite / alleen stad / korte stukken / wel stukken waar de Combo 1.7CDTi 100pk 1 op 18 rijdt)
Gozer van een Collega verhuis bedrijf Presteerd 1 op 10 te rijden met een Honda Hybrid…
Willem
27 februari 2012 om 22:22 #17997010dan doet die toch iets mis als ik hun verhaal hoor :hmmz Toyota crisis :jerry
27 februari 2012 om 22:22 #17997011Ja ik had ook al inderdaad even de technische gegevens van deToyota Prius en Honda Insight en Honda Civic bekeken.
Die auto’s zijn vooral in stadsverkeer zuiniger volgens de gegevens.
Qua buitenweg scheelde het niet veel meer met mijn Vectra.27 februari 2012 om 22:23 #17997012@wim-v6 wrote:
Wij reden de Toyota Crisis kort zakelijk..
lekker zuinig, 1 op 13 (met moeite / alleen stad / korte stukken / wel stukken waar de Combo 1.7CDTi 100pk 1 op 18 rijdt)
Gozer van een Collega verhuis bedrijf Presteerd 1 op 10 te rijden met een Honda Hybrid…
Willem
Vermoeden had ik ook al toen ik de specificaties bekeek.
27 februari 2012 om 22:24 #17997013Niet als je batterij de kans niet krijgt om op te laden…
een Toyota Crisis Plugin had voordeliger geweest voor ons denk ik..
Willem
27 februari 2012 om 22:25 #17997014ja maar als je power nodig hebt komt dat ding ook niet vooruit :puke heb er in gereden maar is echt bagger niets voor mij dus. Geef mij maar onze 1.9 maar :thumbup
27 februari 2012 om 22:26 #17997015En wat betreft die wegenbelastingvrije auto’s,
dat is ook maar tot 2014, daarna gaat de politiek dit wederom bespreken.27 februari 2012 om 22:28 #17997016@iquick wrote:
ja maar als je power nodig hebt komt dat ding ook niet vooruit :puke heb er in gereden maar is echt bagger niets voor mij dus. Geef mij maar onze 1.9 maar :thumbup
Ik geloof dat die dingen ook (energiezuinig) begrensd zijn.
27 februari 2012 om 22:32 #17997017Nouuu ik zag op autoblog een filmpje van een prius die 190 reed over de autobahn. Denk dat ze bij die auto de (energiezuinige) begrenzer deruit hebben getrokken
En zoiezo als je lange ritten maakt is dat ding niet zuinig. Volgens mij is de prius echt gemaakt voor de binnenstad
27 februari 2012 om 22:36 #17997018Willem, op hoeveel bar zou je een Astra G zetten met 215/40/zr17?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.