Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › auto wordt erg warm
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 april 2012 om 17:14 #17239445
Hallo,
Ik ben sinds vorige week zaterdag de trotse eigenaar van een Opel Calibra,
Echter wordt deze auto heel erg warm, Hij duikt vaak in het rode gedeelte van de meter,
Nu heb ik de thermostaat al vervangen, En ook de thermostaatschakelaar,
Tevens is de radiator ventilator goed, Deze is getest, Op alle draden staat Stroom echter hij springt niet aan,
Wat kan het nu nog zijn en zie ik over het hoofd? En zou het kunnen zijn,
Ik begin er zelf een beetje moedeloos van te worden haha,6 april 2012 om 17:16 #17897947is de radiateur niet verstopt?
geen slangen dicht geslibt.6 april 2012 om 18:17 #17897948Die ventilator wordt die niet ingeschakeld door een relais of alleen een temperatuurschakelaar?
6 april 2012 om 18:27 #17897949Ik heb alle Relais na gekeken en die zijn allemaal goed, Maar het lijkt er net op als of hij een slechte aarde kabel heeft,
6 april 2012 om 18:41 #17897950ik schakel m altijd ff met los draadje door; eerst spanning op de fan zelf zetten om te kijken of ie draaid en vervolgen de stekker van de sensor doorverbinden. (als hij hier niet op reageerd wordt het zoeken omdat het in de draadboom zit)
maar dan weet je ieder geval waar het probleem zit ;)2e optie is hem met een externe thermostaat-sensor aansluiten en de rest lekker laten voor wat het is :angel (die setjes kosten paar 10tjes)
6 april 2012 om 18:47 #17897951oke, Dan neem ik optie 2 hahaha, Niet omdat ik niet wil dat het goed komt, Maar omda tik het nu wel beetje zat ben van het zoeken,
En rare vraag, Maar die externe thermostaat-sensor aansluiten wijs dat voor zich zelf? Of moet je daar voor geleerd hebben?
6 april 2012 om 19:04 #17897952als het probleem zich voordoet in de kabelboom kun je het ook makkelijk op lossen door deze apart van de kabelboom aan te sluiten stelt niks voor
6 april 2012 om 19:49 #17897953die externe dingen stellen niks voor, een plus en een massa, uitgang naar de fan en een sensortje die je in je radiateur steekt
gok dat je 15 min zoet ben ;)kan je later altijd nog het orginele systeem repareren king:
6 april 2012 om 20:01 #17897954oke bedankt, Ga ik die externe even zoeken en kopen, Want wordt gek van dat die niet draait haha,
heb nu zo iets van, Het moet werken,
Kan ik daarna kijken waarom ik geen warme lucht in de auto krijg, Denk dat er een slang of kachel radiator verstopt zit, Maar goed dat is een ander topic haha6 april 2012 om 20:10 #17897955die externe dingen zullen niet moeilijk te vinden zijn, zou me niks verbazen als de grotere halfords ze nog verkoopt ;) (vroeger wel ieder geval)
voor de kachel, ff aan die 2 slangen die in het midden onder je stuurhuis zitten voelen ;) zijn ze allebij warm zal de klep gewoon vast/los zitten binnen, is er maar 1 echt warm zit de boel binnen verstopt en kan je hem of proberen chemisch schoon te krijgen dmv toevoeging en anders slangen los en voorzichtig doorspoelen met tuinslang oid ;)
6 april 2012 om 21:18 #17897956even een hele simpele vraag bedacht mij net dat ik dit probleem eerder heb meegemaakt bij mijn Calibra
de Thermoschakelaar in de radiateur heeft die 2 of 3 aansluitingen en de stekker die er aan zit hoeveel aansluitingen zitten daarin ?6 april 2012 om 21:24 #17897957Als jij namelijk een thermostaatschakelaar hebt met 2 polen erin terwijl jou kabel 3 draden heeft gaat hij nooit draaien dan zul je een thermoschakelaar met 3 polen erin moeten zetten.
6 april 2012 om 21:35 #17897958klopt. Daar dacht ik zelf ook al aan, Daarom heb ik als eerst de 2 polige vervangen voor een 3 polige haha, Omdat ik een stekker had die 3 draden had,
Vorige eigenaar heeft er mee lopen klooien, Terwijl de auto goed was toen hij hem kocht, Erg jammer dat mensen zo om gaan met een goede automaar nu bedacht ik me zo straks, Er staan 2 temperaturen op, 95-90 en 120-115, Wat nou als hij pas open gaat bij 120-115 dan gaat hij nooit bij 102 draaien natuurlijk,
Want zostraks nog even laten draaien en toen werd hij maar 102, Maar het koeivloeistof bubbelde wel heel erg, Wat ik houd dat er er super veel lucht in de leidingen zit,
Neem ik aan althans,ik wordt gek van dit probleem, haha Het houd me wel bezig, Vind die kachel niet eens een probleem, Die komt na dat ik gerust ben dat de ventilator draait, ik weet in elk geval nu
waar ik het moet zoeken met die kachel, maar ik wordt gek van het niet draaien van de ventilator,Hoe warm wordt jullie cali ongeveer voor hij pas begint met draaien?
6 april 2012 om 21:49 #17897959mn v6 begint vrij vroeg, graad of 80/85 volgens mij
maar mn 16v moet je flink je best doen om hem aan te krijgen, heb nooit op de temp gelet maar zou eerder richting de 90/100 gaan denk6 april 2012 om 21:52 #17897960Werkt de waterpomp wel naar behoren ?
6 april 2012 om 21:53 #17897961als het goed is heb jij airco op je calibra zitten ??
want volgens mijn zijn die 95-90 voor je radiator Fan en die 120-115 voor de koeler van de airco
is er niet geknutseld door de vorige eigenaar met de bedrading dat deze niet goed meer aangesloten zit ?
er zijn trouwens ook thermoschakelaars 90-95 en 100-105Mijn Calibra slaat tussen 90 en 100 aan
6 april 2012 om 21:59 #17897962Nee airco zit er niet op, En ik heb geen idee of de waterpomp nog goed werkt, Volgens mij wel, Hij pompt het water wel goed rond, Dus ga ik er maar van uit dat die wel goed is,
Vanavond een stuk gereden, En ga morgen kijken hoe het nivo is, Als die weer zo ver gezakt is ga ik er van uit dat de waterpomp ook niet bepaald fris meer is,Deze schakelaar heb ik vanmiddag laten op halen, ze zeiden dat dit de juiste was,
Maar zelf heb ik het vermoeden dat het deze moet zijn, Zoals je ziet scheelt qua tempetuur behoorlijk
overigens bedankt voor het mee denken, Want ik kom er zelf niet meer uit haha
6 april 2012 om 22:06 #17897963Ik heb deze er nu inzitten Commercial Ignition XEFS249 87-82/95-90
6 april 2012 om 22:07 #17897964Denk dus dat die van jou te laat inschakeld
6 april 2012 om 22:10 #17897965Ja dat denk ik nu zelf ook, Ik zat nog eens op een onderdelen site te kijken en kwam er 2 tegen, En ik denk inderdaad dat ik de tweede versie moet hebben,
Ga er gelijk achter aan en bestellen, Dan wordt hij dinsdag verstuurt en hoop ik hem woensdag te hebben, Kan ik intussen even die hachel onderhanden nemen, hahaSuper bedankt, Ik laat jullie weten hoe het af gelopen is, Maar ik weet het bijna wel zeker dat het dit is, Zoals Calistro ook al zei, Hoop dat het zo iets simpels is,
6 april 2012 om 22:15 #17897966Ik ga het in de gaten houden hoe het is afgelopen
Hoop dat het hiermee is opgelost6 april 2012 om 22:20 #17897967Ik hou je op de hoogte, Er zit 2 tot 5 dagen levertijd op zag ik net, Dus over een week weet ik meer,
13 april 2012 om 12:50 #17897968Ik heb hem inmiddels binnen en er geljik in geplaatst, Het bleek de thermoschakelaar te zijn, Ze hadden er dus een mee gegeven die te laat open ging,
Nu gaat hij open bij 87-82/95-90, Probleem is dus opgelost,Tevens bracht dit me wel een mooi moment op om mijn uit laat te repareren, Deze bleek verrot te zijn en is er af gelopen zondag onderweg geknald, Maar ook dat is inmiddels al weer klaar,
Dus andere Thermostaatschakelaar en het was klaar,
Bedankt iedereen voor het mee denken,
13 april 2012 om 15:21 #17897969Kijk een simpele oplossing zonder andere aanpassingen te maken :D
Velen weten meer dan 1 ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.