auto-verzekerings perikelen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum auto-verzekerings perikelen

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 51 tot 58 (van in totaal 58)
  • Auteur
    Berichten
  • #17693511
    vectra2000driver
      Lid sinds:
      1 June 2010

      origineel gepost door beki01
      Speaker en Janneman, zo was het niet bedoeld in iedergeval. Ik vind wel dat als je ziet dat ik aangeef dat ik veel ruitenboeren ken dat je dan wel iemand beledigd door te zeggen, joh die belazeren de boel alleen maar.

      Ik kom hier ook maar om info te delen en info te krijgen. Met zijn allen weten we in ieder geval meer als dat je dat alleen weet.

      Wilde zelf uiteraard niemand beledigen.

      Succes met de verzekering.

      :):)

      misschien bedoelde hij die autoruitenvervangers die op parkeerplaatsen staan die sterretjes e.d repareren/vervangen.
      Meeste verzekeringen zeggen dat je nu enkel bij carglass en autotaalglas mag gaan vanwege dat er in het verleden veel gesjoemeld is door die tenthouders zeg maar….
      en in vele voorwaarden staat er dan ook mocht je naar een ander bedrijf gaan dan dat zij adviseren/zeggen dan betaal je een x bedrag voor het vervangen of repareren van je ruit

      wil verder niemand beledigen met dit info maar was een tijdje geleden op het nieuws/internet

      #17693512
      vectra2000driver
        Lid sinds:
        1 June 2010

        AMSTERDAM – Automobilisten kunnen niet meer onbeperkt het sterretje in hun voorruit laten repareren.
        Nu nog worden deze reparaties vergoed door verzekeraars, maar dit wordt sterk aan banden gelegd. Dit omdat de afgelopen jaren op grote schaal misbruik is gemaakt van de bestaande regeling. De glasherstellers draaien momenteel overuren omdat opspattend grind van het kapotgevroren wegdek veel autoruiten doet sneuvelen.
        Verzekeraar Univé heeft nu, als een van de grotere verzekeraars, alle polishouders een brief gestuurd dat vanaf 1 mei de reparaties nog slechts bij een viertal bedrijven mogen worden uitgevoerd. Wie toch met een ander bedrijf in zee gaat, draait zelf op voor de kosten. Andere verzekeraars, waaronder FBTO, trapten al eerder op de rem voor het onbeperkt repareren van glasschade.
        Om te voorkomen dat sterretjes uitgroeien tot barsten, vergoeden verzekeraars sinds jaar en dag deze reparaties. Oppervlakkige beschadigingen hoeven lang niet altijd te worden hersteld. Louche bedrijfjes doen dit echter toch en dienen de declaratie in bij de verzekeraar. Controle heeft vaak weinig zin. Een reparatie kost 50 tot 100 euro, terwijl alleen al het uursalaris van de inspecteur dit bedrag overstijgt. Om deze vorm van verzekeringsfraude te voorkomen werken verzekeraars voortaan alleen nog maar samen met glasschadebedrijven waarmee ze goede ervaringen hebben. Volgens woordvoerder Mark van der Wolf van Univé is het aantal reparaties de laatste jaren totaal uit de hand gelopen. Polishouders van Univé mogen daarom voortaan alleen nog aankloppen bij Carglass, Autotaalglas, Quickfit en Glasgarage. “Zij beoordelen of reparatie nodig is”, aldus zegsman De Wolf.
        Volgens Leo Smid, secretaris van brancheorganisatie voor schadeherstellers Focwa, komen er veel klachten binnen over louche glasherstellers. Smid benadrukt dat glasherstellers die opereren vanuit partytenten, niet bij de Focwa zijn aangesloten: “Een van de eisen die we stellen is dat onze leden een bedrijfspand hebben.” De Focwa controleert de 275 aangesloten autoruitherstelbedrijven veelvuldig met onder meer nepklanten, de zogenoemde mystery customers.
        Woordvoerder Bertwin Tiemersma van Centraal Beheer Achmea en FBTO: “Wij huldigen het principe dat de klant te allen tijde eerst contact met ons opneemt en dan pas de reparatie laat uitvoeren.” (De Telegraaf)

        #17693513
        janneman vectra c
          Lid sinds:
          19 October 2008

          origineel gepost door beki01
          Speaker en Janneman, zo was het niet bedoeld in iedergeval. Ik vind wel dat als je ziet dat ik aangeef dat ik veel ruitenboeren ken dat je dan wel iemand beledigd door te zeggen, joh die belazeren de boel alleen maar.

          Ik kom hier ook maar om info te delen en info te krijgen. Met zijn allen weten we in ieder geval meer als dat je dat alleen weet.

          Wilde zelf uiteraard niemand beledigen.

          Succes met de verzekering.

          :):)

          Nee Joh dat is niet beledigen maar we dachten effuh niet hetzelfde maar nu zitten we weer op een lijn:thumbup toch?

          Jan

          #17693514
          Neut3.24
            Lid sinds:
            5 September 2009

            Voor mensen die goedkoop en snel een verzekering zoeken raad ik aan eens te kijken op http://www.netpolis.nl

            Je tikt je gegevens in en je voorkeuren, klikt op zoeken en binnen enkele seconden heb je ruime keuze en staat de goedkoopste boven aan.!~

            Werkt ideaal!, zelf betaal ik 68 eu p.m WA mini casco 20.000 p.j.

            3 jaar schadevrij en een astra f 1.8 uit 93.

            hoop geld maar niet super duur

            #17693515
            beki01
              Lid sinds:
              28 February 2010

              origineel gepost door janneman vectra c

              origineel gepost door beki01
              Speaker en Janneman, zo was het niet bedoeld in iedergeval. Ik vind wel dat als je ziet dat ik aangeef dat ik veel ruitenboeren ken dat je dan wel iemand beledigd door te zeggen, joh die belazeren de boel alleen maar.

              Ik kom hier ook maar om info te delen en info te krijgen. Met zijn allen weten we in ieder geval meer als dat je dat alleen weet.

              Wilde zelf uiteraard niemand beledigen.

              Succes met de verzekering.

              :):)

              Nee Joh dat is niet beledigen maar we dachten effuh niet hetzelfde maar nu zitten we weer op een lijn:thumbup toch?

              Jan

              Absoluut we zijn hier om elkaar te helpen. Hup Holland Hup

              #17693516
              speaker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 March 2007

                origineel gepost door beki01

                Absoluut we zijn hier om elkaar te helpen. Hup Holland Hup

                Precies !!

                Enne …. 382 jaar geleden hebben we van Spanje de zilvervloot veroverd…… en vanavond gaan we het zilver aan ze terug geven !!

                Hup Holland Hup !!!

                #17693517
                Opel4all
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 August 2006

                  [/quote]

                  Precies !!

                  Enne …. 382 jaar geleden hebben we van Spanje de zilvervloot veroverd…… en vanavond gaan we het zilver aan ze terug geven !!

                  Hup Holland Hup !!! [/quote]

                  Dus niet :cry maar je kan niet alles hebben ;)

                  Groetjes, Joche

                  #17693518
                  speaker
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 March 2007

                    origineel gepost door Opel4all

                    Precies !!

                    Enne …. 382 jaar geleden hebben we van Spanje de zilvervloot veroverd…… en vanavond gaan we het zilver aan ze terug geven !!

                    Hup Holland Hup !!! [/quote]

                    Dus niet :cry maar je kan niet alles hebben ;)

                    Groetjes, Joche [/quote]

                    Neej jammer genoeg niet Joche !
                    Maargoed … dan moet je ook niet een scheids hebben die een vakantie-huisje in Spanje heeft !! :jerry

                  8 berichten aan het bekijken - 51 tot 58 (van in totaal 58)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.