Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Auto van m'n schoonvader slaat af onder het rijden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2009 om 18:42 #17213799
Hallo,
Ik heb weer even jullie hulp nodig over de auto van m’n schoonvader die in een OPEL ASTRA-F-CC; X1.6SZR rijd.:thumbup
Deze slaat af onder het rijden en hij krijg hem weer pas na een uurtje aan de praat.:mad:
Hij is langs de VOD geweest om hem te laten lezen maar daar kwam geen reseltaat uit.:sleeping
Ook het motorlampie op de teller gaat niet branden.:hmmz
Hij is in juli bij een garage geweest en die hebben een stekkertje vervangen die pal naast de egr zit.:vertag
Daar na zijn we naar Frankrijk geweest en hij is niet meer afgeslagen.:D
Maar vorige week was het weer raak en sloeg hij weer af,zonder schokken of stoten gewoon zo uit:hmmz
Wat zal dit kunnen zijn,egr soms of toch iets ergers.:cryMvg Dirkjan D.J.R.
5 november 2009 om 05:28 #17545509Slaat hij af in bochten of ook op de rechte weg?
Is er iets wat in alle situatoes dat hij afslaat van toepassing is (bochten, schakelen, snelheid, temperatuur, weer?)
Kan bijvoorbeeld met de brandstoftoevoer te maken hebben, maar ook met nog veel meer….5 november 2009 om 17:35 #17545510Krukas sensor??
6 november 2009 om 22:37 #17545511nee hij slaat gewoon zo plotseling af.
maar nu heeft hij weer een week goed gereden.:D
Ik denk toch aan de egr want die heb ik bij m’n vectra a ook als eens vervangen gehad.
Toen sloeg ie ook zo af.:mad:
Ik gaa het eens proberen en de krukas sensor moeten ze toch kunnen lezen bij de VOD dat die kapot is.:sleeping
We zien wel maar bedankt voor jullie reactie’s7 november 2009 om 09:13 #17545512ALs je na een uur pas kan starten denk ik eerder aan een toerental (krukassensor) sensor of iets anders elektronisch.
met een kapotte egr kan je m direct weer startten.
Willem
8 november 2009 om 20:18 #17545513origineel gepost door wim-v6
ALs je na een uur pas kan starten denk ik eerder aan een toerental (krukassensor) sensor of iets anders elektronisch.met een kapotte egr kan je m direct weer startten.
Willem
Ja dat klopt wel willem, heb het met m’n vectra a ook eens gehad en kon hem wel gelijk weer starten. maar waar zitten die sensoren van de kruk as en is dat een klusje dat je dat zelf kan vervangen??:D:hmmz
D.J.R.
9 november 2009 om 09:37 #17545514beste dirkjan.
ik heb onlangs hetzelfde met mijn auto gehad bij mij was het de computer van de auto nadat deze vervangen was door een ruil-computer bij opel kon ik weer gewoon rijden er bleek namelijk enkele onderdelen bijna gedésoldeerd te zijn en daardoor kapot gegaan zijn.
mijn auto kon nog maar 5 minuten lopen je kan dit controleren door de min van brandstofpomp relais K16 rechtstreeks op de accu aan te sluiten
nu waar zit die in de auto als je voor de auto staat staat aan de rechterzijde de accu dan heb je 2 zwarte dosen de linker is de relaisdoos als je die open doet zie je links 2 paarse relais dan moet je vanaf het voorraam gerekend de 2 de relais verbind de bruine draad door met de accu dan moet het euvel over zijn dan weet je dat het de storing is die ik eerder heb beschreven dat de computer een defect heeft
EVEN TER WAARSCHUWING DE CONTROLE OPLOSSING MAG NIET PERMANENT INGEZET WORDEN IVM BRANDGEVAAR HET IS ALLEEN TER CONTROLE VAN DE COMPUTER OF DIT HET DEFECT IS.
Johann9 november 2009 om 20:52 #17545515origineel gepost door joh.krottje
beste dirkjan.
ik heb onlangs hetzelfde met mijn auto gehad bij mij was het de computer van de auto nadat deze vervangen was door een ruil-computer bij opel kon ik weer gewoon rijden er bleek namelijk enkele onderdelen bijna gedésoldeerd te zijn en daardoor kapot gegaan zijn.
mijn auto kon nog maar 5 minuten lopen je kan dit controleren door de min van brandstofpomp relais K16 rechtstreeks op de accu aan te sluiten
nu waar zit die in de auto als je voor de auto staat staat aan de rechterzijde de accu dan heb je 2 zwarte dosen de linker is de relaisdoos als je die open doet zie je links 2 paarse relais dan moet je vanaf het voorraam gerekend de 2 de relais verbind de bruine draad door met de accu dan moet het euvel over zijn dan weet je dat het de storing is die ik eerder heb beschreven dat de computer een defect heeft
EVEN TER WAARSCHUWING DE CONTROLE OPLOSSING MAG NIET PERMANENT INGEZET WORDEN IVM BRANDGEVAAR HET IS ALLEEN TER CONTROLE VAN DE COMPUTER OF DIT HET DEFECT IS.
JohannHe johann,
moet ik de min kabel los halen van de relais K16 en dan door verbinden met de plus rechtstreeks op de accu of moet de min kabel gewoon blijven zitten op de relais k16.
En bedoel je dat die kabel voorlopig blijft zitten ook onder het rijden???Dirkjan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.