auto van hell mijn opel astra g 1.6 16v g3 e16xel

Forumindex Forums Modellen Astra auto van hell mijn opel astra g 1.6 16v g3 e16xel

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    miral astra

wie heeft er een idee.

ik heb 2 weken geleden een astra gekocht die egr problemen had/heeft. makkelijk dacht ik gewoon egr vervangen en rijd ie weer perfect. maar onderweg naar huis ging hij flink inhouden en liep ie als een oude krant (miste 1 cylinder) eindelijk thuis gekomen, heb ik compressie gemeten.
      waarvan de 3e cylinder niet goed was! ze hadden een grootte bougie erin gedaan (8v) dus kon er niet meer de orginele terug in. dus maar een anderre kop besteld. die heb ik een paar dagen later er op gezet en alles vernieuwd wat ik tegen kwam distrubutie/multie riem alle rollen en water pomp.
      eindelijk klaar start ik hem en laat hem olie druk draaien. na 20 min heb ik een test rit gemaakt. en wat denk je! loopt nog als oude krant op 3 cylinders. de egr heb ik dicht gemaakt door er een stale pakking er tussen te doen. maar nog steeds problemen. dus verder kijken! ik ben er nu achter dat de 3 cylinder niet vonkt. kan een deel van de ontsteking unit (het zwarte gedeelte) stuk zijn? of is er toch iets anders meee aan de hand.

wat een :swear ik heb gister net de nieuwe ontsteking er op gezet en wat denk je hij loopt nog steeds als een krant.
      gister ook proberen uit te lezen maar dat lukte niet. de motor moet blijven draaien om het te lezen, maar zodra het draadje in de stekker gaat slaat de auto naar 3 sec af. dus voor de katzeklootte een nieuwe ontsteking gekocht. ik was er bijna 100% zeker van dat dit het moest zijn. maar op dit moment weet ik het ook nie meer

vandaaag heb ik de bougies eruit gehaald om te kijken. de 3 boegie is nog helemaal nieuw en je kan zien dat de zuiger zeik nat is!

alle kabels heb ik door gemeten,geen probleem gevonden.

kan het niet zijn dat de bdp sensor of nokkes as sensor niet goed werkt? het moet iest elektronis zijn want de rest is goed (hoop ik):swear

OPC Turbo

De ontstekingsunits gaan nog wel eens kapot…

Hij kan ook door die verkeerde bougie kapot gegaan zijn… die units zijn nogal gevoelig voor oude of verkeerde bougie’s

AkUzA_TetSuo

Dat klopt wat OPC Turbo zegt, probleem zal hoogstwaarschijnlijk in de ontstekingsunit zitten.
          Of het electro gedeelte van je G3 installatie ff nalopen!!!
          By the way……..Welkom, enné stel je ff netjes voor in ‘t juiste topic…staat wel zo netjes:angel

Mvg TetSuo

miral astra

origineel gepost door OPC Turbo
            De ontstekingsunits gaan nog wel eens kapot…

Hij kan ook door die verkeerde bougie kapot gegaan zijn… die units zijn nogal gevoelig voor oude of verkeerde bougie’s

dank u voor deze info

miral astra

origineel gepost door AkUzA_TetSuo
              Dat klopt wat OPC Turbo zegt, probleem zal hoogstwaarschijnlijk in de ontstekingsunit zitten.
              Of het electro gedeelte van je G3 installatie ff nalopen!!!
              By the way……..Welkom, enné stel je ff netjes voor in ‘t juiste topic…staat wel zo netjes:angel

Mvg TetSuo

bedankt voor de info, en ik zal dat gaan doen! voorstellen:jerry

AkUzA_TetSuo

;)haha, nogmaals welkom;)

wim-v6
                Deelnemer

Bobine kapot denk ik.

Uiltezen kan ook gewoon op Contact met de motor uit.

Willem

miral astra

origineel gepost door wim-v6
                    Bobine kapot denk ik.

Uiltezen kan ook gewoon op Contact met de motor uit.

Willem

ehhhh die zit er nie op toch,en maar 1cylinder doet het nie.

wim-v6
                    Deelnemer

Bobine zit er wel op, dat is dat ding wat over de 4 bougies gedrukt zit. (Bobine brug)

Willem

miral astra

origineel gepost door wim-v6
                        Bobine zit er wel op, dat is dat ding wat over de 4 bougies gedrukt zit. (Bobine brug)

Willem

die is al nieuw, gister net binen gekregen.maar nogsteeds het zelfde probleem

miral astra

Een Opel Astra g 1.6 16 v ecotec e16xel,
                          Een paar weken geleden heb ik deze astra op g3 kocht met EGR problemen! Althans dat zei hij.
                          Naar aanschaf van de auto en 100 km heb gereden (terug naar huis) begon de auto er in te houden en klonk hij als een Amerikaan. Geen snelheid mee te krijgen dus!
                          Ik heb de bougies eruit gehaald compressie gemeten. Toen kwam ik er achter dat er een verkeerde bougie in zat (voor een 8v) en omdat de compressie van de 1 en 4 cilinder ook niet echt mooi was (9 bar) besloot ik de cilinderkop eraf te halen. De cilinder kop is vervangen en heb direct ook alles nieuw erin gedaan voor de distributie. Alles weer netjes inelkaar gezet en draaien maar. Maar helaas ook naar 20 min olie drukken liep hij nog steeds niet goed. Ik heb de distributie tijd stip wel 10x gecheckt.
                          En toen kwam ik er achter dat de 3e cilinder geen vonk kreeg. Dus heb ik een nieuwe bobine brug besteld. Deze is vrijdag binnen gekomen. Maar ook helaas :crynaar testen van de nieuwe bobinebrug kwam er geen vonk uit. Bougies zijn nieuw.
                          De EGR klep is afgedopt, tijd stip van distributie riem is goed compressie van alle 4 de cilinders zijn perfect 10 bar, hij krijgt zowel benzine als LPG naar de cilinders. Nieuwe bobine brug en bougies.

Dus wat blijft er nog over?:hmmz Sensors misschien de lpg systeem die moeilijk doet? Ik weet het eigenlijk niet meer. Wel weet ik dat ik een hoop geld al in deze auto heb gestoken en dat hij nog steeds niet mooi loopt! En hij moet voor de keuring (al een maand ofzo)
                          Misschien dan toch maar naar de dealer brengen,en hopen dat hun het wel kunnen maken!
                          :vertag

Famempeters

geen nokkenas zensor die de boel in de maling neemt ??dit ook omdat je met je vonk zit net of de senzor niet goed reageerd .

is maar een idee na alles wat je al vervangen hebt .

Bert

miral astra

origineel gepost door Famempeters
                              geen nokkenas zensor die de boel in de maling neemt ??dit ook omdat je met je vonk zit net of de senzor niet goed reageerd .

is maar een idee na alles wat je al vervangen hebt .

Bert

dat beste Bert zit ook al al aan te denken, 3 sensors die mij het leven erg moeielijk kunnen maken.nokkenas/krukas en de sensor achter op het blok NOCK sensor kunnen problemen geven 1 plaats nokken as 2 plaats krukas 3 plaats KNOCK snsor
                              :wtf

Famempeters

ik denk dat je de lpg even moet vergeten ff terug naar de basis eerst goed lopen op benzine dan zal het gas gewoon wel goed gaan .

maar als je op de 3e cillinder geen vonk hebt dan moet je het in je ontstekings timing zoeken dus nok /krukas sezoren. zijn dit orginele zo niet neem wel orginele ze willen nog wel is muiten met elkaar .

Bert

miral astra

origineel gepost door Famempeters
                                  ik denk dat je de lpg even moet vergeten ff terug naar de basis eerst goed lopen op benzine dan zal het gas gewoon wel goed gaan .

maar als je op de 3e cillinder geen vonk hebt dan moet je het in je ontstekings timing zoeken dus nok /krukas sezoren. zijn dit orginele zo niet neem wel orginele ze willen nog wel is muiten met elkaar .

Bert

beste bert, ik heb alle 3 de sensor besteld en wacht erop tot ze binnen zijn. ik hoop eigenlijk morgen.ik heb het hele draad boom door gemeten aen alles is goed.eigenlijk weet niemand het hier bij mij in de buurt meer :( dus ff afwachten tot na het weekend. natuurlijk post ik direct het antwoord als ik weet wat het is. anders afwachten tot woensdag dan gaat hij naar de dealer.
                                  :swear

miral astra

na het vervangen van de sensors liep hij nog steeds slecht! dus maar naar de opel dealer gebracht.
                                    de uistlag hiervan is dat het kastje die naast de cilinderkop zit waar 2 stekkers naar toe gaan stuk is! kosten hiervan zijn 1200 euro! maar gelukkig wordt hij eerst opgestuurd om te reviseren (altans dat gaaan ze proberen) als dit lukt kost het me 300 euro.

dus als 1 van de cilinders niet vonkt en je hebt ondertussen al bijna je hele motor vervangen is het dat kastje dus.

advies stuur hem eerts naar de opel dealer om hem uittelezen en ga dan pas dingen vervangen!
                                    :argue

Astraman
                                    Deelnemer

bah bah wat een prijzen zeg, wat voor kastje is dat dan??

krasy
                                      Deelnemer

:wtf motor mangemant computer ook wel e.c.u. genoemd

(denk ik)

ik zit momenteel met het zelfde probleem.
                                        ik ben alleen afgeraden om hem te laten reviseren.
                                        omdat ze in verloop van de tijd weer stuk gaan.
                                        alleen het inleren kost rond de 120 euro :S
                                        ik had code p0505 maar loopt wel op 4 cilinders alleen houd ook in

succes ermee
                                        voor reperatie zijn hun er http://www.actronics.eu/#

miral astra

origineel gepost door krasy
                                          :wtf motor mangemant computer ook wel e.c.u. genoemd

(denk ik)

ik zit momenteel met het zelfde probleem.
                                          ik ben alleen afgeraden om hem te laten reviseren.
                                          omdat ze in verloop van de tijd weer stuk gaan.
                                          alleen het inleren kost rond de 120 euro :S
                                          ik had code p0505 maar loopt wel op 4 cilinders alleen houd ook in

succes ermee
                                          voor reperatie zijn hun er http://www.actronics.eu/#

ja dat klopt de E.C.U. welke code ik heb weet ik nie:hmmz ff afwachten tot ik hoor of hij wel gerepareed kan worden. anders nieuwe erin:cry

krasy
                                          Deelnemer

heel veel succes

mocht het niet lukken zijn er regelmatig 2de hands te koop op marktplaats enz
                                            mijne is vandaag gemaakt en de storing is weg :thumbup

miral astra

daar zijn we weer! een paar weken verder en een hoop geld kwijt. er zit nu een 2e handse ecm in met de software voor mijn auto. nu ben ik net klaar met alle punten die voor de apk nog moet gebeuren. dus kan hij vande week nog gekeurd worden.
                                              met de nieuwe ecm loopt hij perfect op benzine maar loopt hij waardeloos op gas (g3).
                                              ik ben deze auto echt zat aan het worden:swear er zit een revisie cylinderkop op alles nieuw voor de distributie. alle 3 de sensors zijn vervangen.een nieuwe bobine brug.en nu voor de apk punten alle remleiding nieuw. achter remcilinders vernieuwd,omdat de nippels afbraken met ontluchten. aandrijf assen rubbers vernieuwd.en nog wat kleine dingen.en oja 96 euro bekeuring omdat de auto niet gekeurd was:swear:fy1
                                              en nog is de auto niet klaar:(:(:(:(:(

TheGeneral

misschien moet de computer voor de lpg installatie opnieuw in gelezen worden of iig uitgelzen worden

miral astra

origineel gepost door TheGeneral
                                                  misschien moet de computer voor de lpg installatie opnieuw in gelezen worden of iig uitgelzen worden

wat is een IIG en dat inlezen moeten ze dat niet direct doen bij de opel dealer als ze mij ecm vernieuwen?

Trompie

iig is afkorting voor in ieder geval

miral astra

origineel gepost door Trompie
                                                      iig is afkorting voor in ieder geval

ooh hahah gelukkig dacht heel ff dat ik een onderdeel niet wist in de auto te vinden hahahah.
                                                      zoals ecm en vcm dacht ik ook aan een IIG:P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.