Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › auto valt stil na koude start bij koppelen. motor warm ok
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2012 om 18:30 #17242672
Hallo, Ik heb een vectra GTS uit 2006. 1.8. Bij koude start rijd hij ongeveer 1km goed en daarna valt hij uit bij koppelen voor bv stoplicht en op rotonde (meteen geen stuurbekr. lekker link). Als de motor daarna een beetje warm is is ook het probleem weg. Dit probleem is alleen bij koude motor en onder de 8 graden celcius. Als je nog bolt en je laat koppeling weer opkomen loopt hij direct als een zonnetje. Dealer kan niks vinden en er zijn geen foutcodes. EGR vervangen, klepspeling bekeken,bougies vervangen enz. Iemand ervaring of bekent met dit probleem? Ik hoor het graag. Kost steeds behoorlijk veel onderzoekgeld en 0 resultaat. groeten Ramon
7 maart 2012 om 18:53 #17932563@ramonA320 wrote:
Hallo, Ik heb een vectra GTS uit 2006. 1.8. Bij koude start rijd hij ongeveer 1km goed en daarna valt hij uit bij koppelen voor bv stoplicht en op rotonde (meteen geen stuurbekr. lekker link). Als de motor daarna een beetje warm is is ook het probleem weg. Dit probleem is alleen bij koude motor en onder de 8 graden celcius. Als je nog bolt en je laat koppeling weer opkomen loopt hij direct als een zonnetje. Dealer kan niks vinden en er zijn geen foutcodes. EGR vervangen, klepspeling bekeken,bougies vervangen enz. Iemand ervaring of bekent met dit probleem? Ik hoor het graag. Kost steeds behoorlijk veel onderzoekgeld en 0 resultaat. groeten Ramon
Wacht even op Willem, die zal zo wel reageren en heeft altijd bruikbare en goede informatie.
7 maart 2012 om 18:56 #17932562Hoop het. Weet het niet meer. Dealer ook niet.
grtjes ramon
7 maart 2012 om 22:06 #17932566Vervuilde stappenmotor en gasklephuis misschien?
Als je dan koppeling intrapt dan zakt die weg.
En staan er foutmeldingen in het systeem, is de vectra uitgelezen?Groetjes,
Sander8 maart 2012 om 08:07 #17932561Is allemaal schoongemaakt. auto is ook uitgelezen. geen foutmeldingen.
grtjes ramon
8 maart 2012 om 14:43 #17932574Je heb toevallig geen lpg auto , ik had namelijk het zelfde maar dan met een g3 erin.
Vec 18 xer
gr Leo8 maart 2012 om 16:11 #17932558ind met lpg. heeft het met benzinerijden en op lpg. Ook als de zekering vd lpg eruit is. Het is een BRC installatie.
grtjes ramon
8 maart 2012 om 16:25 #17932573Maak je borst maar nat .
Bij mij is er een compleet nieuwe cilinder kop opgegaan ( 1500000 km ) heb wel gelijk de lpg er uit gehaald ivb dat ik geen km meer maak , het revisie bedrijf in Delft vertelde mij dat ik dit anders weer zou krijgen , bleek ook bij navraag , er was al een nw kop bij ongeveer 65000 km gewisseld , blijkt bij veel 18 xer ‘s voor te komen.
Sterkte in de strijd .
gr Leo .8 maart 2012 om 19:40 #17932575Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Heb je een Z18XE of een Z18XER? Is het de 2e dan word je niet vrolijk want die blokken kunnen niet op lpg lopen met een originele kop.
8 maart 2012 om 19:46 #17932568Dat zou slecht nieuws zijn. Ik heb er nu 60000 km mee gereden en heb als extra bescherming een electrische flashlube in laten bouwen. LPG inbouwer vertelde dat dit de motor zou beschermen wat ook veel gebruikt wordt bij amerikaanse autos. Wat wel erg raar is aan de klacht is dat het alleen onder de 10 graden celcius gebeurt. Hoe is dat dan te verklaren? En wat was er dan kapot aan jouw cilinderkop toen ze besloten hem te wisselen? Had je ook de klacht alleen als het koud was en alleen de eerste 2 minuten na de koude start? Lijkt mij dat als de kop kapot is hij altijd kuren zou moeten vertonen. Zelf denk ik aan een input van een of andere temp. sensor maar daar is naar gekeken. Kan de sensor mischien wel werken maar dat hij zn meetrange verlegt. Dat bv de auto al heel snel een hogere incorrecte temp.input krijgt en dus zn brandstof gaat verminderen?
grtjes ramon
ps het is een z18xer
8 maart 2012 om 19:54 #17932567Zelfs met een aangepaste kop raade hij het af , die zit er bij mij op splinternieuw op met aangepaste klepzittingen , maar hij zij echt , als die goed loop en je wil er nog een poos plezier aan hebben gooi die g3 eruit ,
gr Leo.
Het uitvallen was in de zomer en in de winter en werd steeds erger , had het ook op het forum gezet kreeg toen ook veel reactie’s .
Oja die flashlube zat er bij mij ook in.8 maart 2012 om 20:17 #17932565Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Dat uitvallen had ik ook met m’n Astra F 1.8i, afremmen + koppeling = uitvallen.
Ook 1x boven de 3000 toeren viel hij uit, de 2e keer niet??
Van alles vervangen, NIKS hielp.
Was het zo beu, dat ik hem maar naar de sloop heb gedaan ( ok, ook mede door de roest )Hoop dat je het vind/iemand het weet, want het is bloed irritant!
8 maart 2012 om 21:04 #17932559krukas positie sensor?
8 maart 2012 om 21:36 #17932570Z18XER, ga dan maar uit van T lage Compressie door verbrande klep(pen). ook met Flashlube…
Er zijn wel aangepaste koppen te krijgen voor deze motoren..
Info anders even bij carloastra op dit forum.
Willem
9 maart 2012 om 08:12 #17932560Compressie is gemeten en was goed.
9 maart 2012 om 23:01 #17932564Hier exact hetzelfde probleem….
viewtopic.php?f=6&t=16343210 maart 2012 om 00:08 #17932571@ramonA320 wrote:
Compressie is gemeten en was goed.
Ja wat is goed..
Veel garages nemen al genoegen met 10 a 12 bar, en dat is TE LAAG voor deze motoren…
Cilinder lektest geeft uitsluitsel..
10 maart 2012 om 12:05 #17932569Wat ook opvallend is, is dat als je koud start en je zet de lampen aan de lichtsterke varieert als je bv gas geeft of stationair. Ook het beeldschrmpje binnen flikkert dan vaak. Misschien rare vraag maar een accu heeft ook vaak last van kou. Zou die misschien rare dingen veroorzaken als hij niet 100% is. Starten doet hij nog wel o.k.
grtjes ramon
12 maart 2012 om 22:12 #17932572ja kan heel goed, een Slechte accu kan rare dingen veroorzaken, zeker bij Can-Bus gestuurde auto’s als de Vectra-C
Willem
22 maart 2012 om 08:21 #17932576Hallo,
Auto valt nog steeds uit alleen valt nu na uitvallen ook stuurbekrachtiging (tijdens rijden) uit. Heb wel remdruk. Na uitschakelen contact en weer starten doet hij het weer. Accu ook gewisselt en spanningen vd regelaar gemeten .13.8v tijdens draaien en stabiel bij verschillende toerentallen.
Is het toeval met die stuurbekrachtiging of is het aan het uitvallen te koppelen.grtjes ramon
22 maart 2012 om 09:06 #17932577Slechte aarding?
23 maart 2012 om 23:57 #17932578Als de motor uitvalt word de Stuurbekrachtiging AUTOMATISCH uitgeschakeld, niets vreemds dus daaraan.
Remdruk blijft nog een aantal rem acties aanwezig als de motor niet draait..
Willem
27 maart 2012 om 18:01 #17932579Hallo,
Weer bij garage gezet voor verder onderzoek. Nu vinden ze ineens wel dat de klepspelling te weinig is bij de uitlaatkleppen. Spelling is 0.10 en moet tussen de 0.26-0.35 zitten. Flink verschil dus. Compressie was op 3 cilinders 10 en 1 cilinder 11. Volgens instelwaarden moet dit tussen de 10 en 11 liggen. Iemand had het over een lektest. Dit zou ik wel willen om uit te sluiten dat de zittingen uitgesleten zijn. Is dit makkelijk zelf te doen of wat zou dit aan arbeidtijd kosten? Kosten lopen wel en beetje uit de klauwen. Garage kan wel kleppen stellen maar dat kost 700 euro zonder zekerheid dat de klacht weg is. Hoe weet ik zeker dat het klepstellen zal helpen en niet dit geld over de balk gooi omdat zittingen kapot zijn?grtjes ramon
27 maart 2012 om 20:07 #17932580Ga er maar vanuit dat je hier aan kan:
Neem anders eens contact op met Carloastra hier van het forum…
Willem
24 mei 2012 om 04:59 #17932581Hallo,
Op het forum hadden ze dus gelijk. Was de kop. Heb er nu een lpg geschikte op laten zetten en hij rijd weer perfect. Bedankt allemaal.gtjes ramon
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.