Auto uitbreiden met subwoofer en speakers.

Forumindex Forums Modellen Astra Auto uitbreiden met subwoofer en speakers.

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    opel-mark
    Deelnemer

@turbosix wrote:

Ik weet het zo niet meer precies bij de Astra H, dat is al even geleden maar ik verwacht dat er dicht bij de REC-module wel een massapunt rond zweeft.
      Als je de kofferklep opent achter het linker schot, dat is gewoon een bout op het chassis met een kabel er op :D
      Een tweede optie is een bout van de rugleuning of middelste gordel losdraaien, opschuren tot op het metaal voor goed contact op het chassis, kabeloog er tussen en weer goed aandraaien.
      ik spuit er vaak nog wat blanke lak over heen tegen roestvorming.
      Zorg er voor dat je zeker weet dat er goed contact is met het chassis/min, een slechte aarding kan meer kwaad dan gedacht word.

links achter het klepje bij de astra H zit inderdaad een massapunt en volgens mij zat er rechts achter het klepje ook een, maar het liefst trek ik een dikke plus en min draad vanaf voor erbij bij zware versterkers in een auto, dan weet je 100% zeker dat er een goede massa is.

turbosix
      Deelnemer

Dat is idd de mooiste oplossing Mark, een min direct van af de accu, maar met die 150w MTX lijkt me niet nodig.

littlebird
        Deelnemer

Is inderdaad mooi. Je kan ook the big three doen.
          Dus dikke kabel naar achter voor de plus.
          Vanaf je accu dikke plus naar dynamo extra.
          En dikke vet min aan je dynamo en accu naar de carrosserie.
          De min van de accu naar carrosorie moet ik nog. dan heb ik alles 50mm2 liggen. Maar voor een 150watt mtx zou een 10mm2 goed genoeg zijn plusje naar achter en minnetje onder een stoelbeugel of massapuntje maken. Zorgen dat die goed vast zitten en die ogen goed geknepen zitten. Slechte massa word warm en kan vonken en uiteindelijk brand veroorzaken. Dus goed schoon metaal pakken. Geen verfresten erop

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

striker

Bedankt voor alle reacties! :)

Ik ga alle onderdelen bestellen en installeren, als ik nog vragen heb horen jullie dat van mij! :)

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.