Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Auto trilt stationair
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 augustus 2013 om 20:15 #17260303
Hallo iedereen,
Toen ik vanmiddag in de pauze van school wat te eten op ging halen merkte ik bij het stoplicht al dat mn auto erg trilde, ik gaf toen wat gas en liet hem een beetje rollen en toen was het weg.
Toen ik net op de terugweg op het idee kwam om op de snelweg eens de koppeling in te drukken begon hij heel erg te trillen en ging het oranje lichtje (check je motor) aan. Heb de ventilatoren in de auto maar even heel hard aangezet en de verwarming zo hoog mogelijk, er kwam heel erg warme (hete) lucht uit (niet gezond). Thuis geparkeerd, paar keer wat gas gegeven, motor uit, 30s later weer aan en het was ok, trilde nog wel een beetje maar niks vergeleken met eerder.
Daarnaast even de motorkap omhoog gehad, en het viel me op dat de motor een erg blikkerig geluid had, klonk in ieder geval niet soepel.Het gaat hier om een opel corsa 1.2 8v uit 92.
Ik denk zelf dat het iets met warmte te maken heeft, want het is een vergelijkbare trilling als de motor warm word, dit gebeurd wel eens in de zomer als ik langzaam rij en de ventilatoren niet aan heb. Dan zet ik de ventilatoren op full blast en de verwarming zo hoog mogelijk en gaat het vaak wel weg. Dit is mijn vermoeden maar ik heb niet veel verstand van auto’s dus vandaar dat ik hier even post.Bedankt voor het lezen en het eventuele advies.
29 augustus 2013 om 20:57 #18170431wat was de aangegeven temperatuur, en vergis je niet hoe warm een kacheltje van een Corsaatje word!!!!
trillen, dan zal ie wel op 3 cilinders gedraait hebben, moet je daar de oorzaak van gaan vinden.
willem
1 september 2013 om 12:19 #18170432Hey dat heb ik ooit ook gehad.
1.2 8v uit 1992? Vast een Corsa A3 met een C12NZ blok er in?
Bij mij was het een C14NZ (zelfde type blok, grotere inhoud) en begon ook af en toe te bokken/trillen, en af en toe ook motormanagement lampje wat aan ging. Zelfs een keer helemaal uitgevallen toen ik weg wou rijden bij het stoplicht. Ging weer verder met opnieuw starten gelukkig.
Anyway, dat lag bij mij aan de bougie kabels. Sproei eens met een plantenspuit een waternevel over je bougiekabels. Begintie dan weer te stotteren, dan is dat je probleem.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.